اخبار داغ

کشاورز نمونه کشوری:

بی‌مهری مسئولان قامت کشاورزان را خم کرده است/ حمایت از تولید و فروش محصولات کشاورزی در حد شعار مانده است

بی‌مهری مسئولان قامت کشاورزان را خم کرده است/ حمایت از تولید و فروش محصولات کشاورزی در حد شعار مانده است
کشاورز نمونه کشوری بی‌مهری مسئولان نسبت به کشاورزان را مطرح کرد و گفت: حمایت از تولید و فروش محصولات کشاورزی در حد شعار مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا, عباس حسنلو کشاورز نمونه ملی اهل شهرستان ایجرود متولد سال 1357 با تحصیلات لیسانس توانسته است بیش از 7 تن در هکتار محصول حبوبات آبی تولید کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

این کشاورز نمونه کشوری به مشکلات امروز کشاورزان استان زنجان اشاره و اظهار کرد: قامت کشاورزان از دو سو خم می‌شود یکی مشکلات و معضلات و بی‌مهری‌های طبیعت بوده و دیگری کم لطفی‌ و بی‌توجهی‌های مسئولان محترم است.

,

*کشاورزان امنیت شغلی ندارند

, *کشاورزان امنیت شغلی ندارند,

وی در ادامه گلایه‌های خود از مسئولان گفت: ما تولید کنندگان این مرز و بوم و عرضه کنندگان مهمترین بخش امنیت غذایی جامعه را برعهده داریم ولی در برابر خودمان امنیت شغلی نداریم.

,

حسنلو ابراز کرد: همیشه در استرس و اضراب هستیم و طبیعت را نمی‌توان کاری کرد ولی مسئولان محترم دست‌های ما رو بگیرند تا با خیال آسوده تولید کنیم.

,

وی با بیان اینکه سود بالای بانکی، عدم فشار مسئولان به بانکها در پذیرش وثیقه‌ها در برابر ارائه تسهیلات افزود: حل این مشکلات تا به امروز عملی نشده است من میخواهم در روستای خودم اشتغال ایجاد کنم و قطعا این تسهیلات را برای ساخت برج در مملکت دیگر نمی‌خواهم. چرا باید در ارائه تسهیلات این گونه به کشاورزان سختگیری شود.

,

این کشاورز نمونه خالی شدن روستاها از جمعیت و تبدیل شده به خانه ارواحان را از دیگر معضلات و مشکلات امروز عنوان کرد و افزود: افزایش حاشیه نشینی در شهرها نتیجه همین بی‌توجهی‌ها بوده است.

,

کشاورز نمونه استان زنجان

, کشاورز نمونه استان زنجان,

وی بیان کرد: اگر امروز به این موضوعات توجه نشود فردا هزاران ناهنجاریها را نمی‌توان از جامعه جمع آوری کرد.

,

حسنلو به مسئله بیمه و پرداخت خسارت محصولات کشاورزی در استان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: صحبت از خسارت بیمه می‌شود ولی کدام کشاورز خسارت محصولات سال گذشته خود را دریافت کرده است؟ به چه امیدی کارشناسان کشاورزی می‌گویند محصولات خودتان را بیمه کنید.

,

وی با خواستار رسیدگی نمایندگان مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی به حل مشکلات بیمه کشاورزان گفت: چرا تا به امروز بیمه کشاورزان حل نشده است و هنوز کشاورزان با این مشکل مواجه هستند.

,

کشاورز نمونه ملی با اشاره به اینکه وقتی که گوجه فرنگی‌ها که بر روی زمین توسط گوسفندان چرا می‌شود کسی صدایش در نمیاید گفت: ما کشاورزان همین مرز بوم هستیم چرا به مشکلات ما بی‌توجه‌ی می‌شود.

,

وی با بیان اینکه همه دولت‌ها حمایت از تولید و حمایت از فروش محصول را شعار دادند ولی این کار تا به امروزعملی نشده است، افزود: این واسطه‌ها هستند که قیمت‌ محصولات کشاورزی را حل می‌کند.

,

حسنلو ابراز کرد: با افزایش دو یا سه درصدی قیمت گندم هیچ کشاورزی حاضر نیست که با تورم فعلی گندم بکارد.

,

*رشد اقتصادی دولت مردیون کشاورزان است

,

وی با اشاره به نبود تشکلهای تخصصی در بخش کشاورز افزود: هیچ تشکل تخصصی در استان وجود ندارد و امروز از دانسته‌های کشاورزان نمونه در استان زنجان هیچ استفاده‌ای نمی‌شود.

,

کشاورز نمونه کشوری افزود: رشد اقتصادی که امروز رئیس جمهور محترم با شجاعت اعلام می‌کند مدیون ما کشاورزان است.

,

وی افزود: ما را دریابید زمانی که کشورمان توسط متفین اشغال شده بود گندم و جو نا‌یابد شد باید تلاش شود تا دوباره این شرایط تکرار نشود.

,

این کشاورز نمونه زنجانی افزود: امیدواریم با تدبیر حکیمانه دولت فعلی این اتفاقات نیفتد و ما کشاورزی را با آینده بسیار روشن ببینیم.

,

*کشاورزان از عهده سود 24 درصد تسهیلات میکانیزاسیون برنمی‌آیند

,

وی با اشاره به ارائه تسهیلات میکانیزاسیون کشاورزی افزود: مشکلی که کشاورزان در این بخش دارند سود کمر شکن است و کشاورزان از عهده سود 18 درصد به اسم و سود 24 درصد در عمل برنمی‌آیند.

,

حسنلو افزود: هیچ تعارفی با کسی نداریم با این روش نمی‌شود وضعیت میکانیزاسیون را ارتقا داد.

,

وی با اشاره به اینکه ما باید بر روی الگوی کشت کار کنیم و باید در برابر بحران آب الگوی کشت را رعایت کنیم تا از این گردنه بسیار حساس رد شویم، اظهار کرد: اما اینکه ما کشاورزان در مصرف آب باید چه کاری باید برنامه‌ریزی شود.

,

این کشاورز با بیان اینکه عملیات زراعی که ما می‌توانیم انجام دهیم افزایش بهره‌وری استفاده از آب است، گفت: اگر توجه داشته باشیم ما می‌توانیم بحران آب را مدیریت کنیم و این امر نیز نیاز به مدیریت در مزرعه توسط کشاورز دارد.

,

کشاورز نمونه کشوری با بیان اینکه بخشی از مشکلات ما مربوط به سود بانکی و بستر سازی توسط مسئولان جهاد کشاورزی است گفت: خیلی از مشکلات نیز برعهده کشاورز بوده و نیز باید براین باور برسیم.

,

وی با اشاره به اینکه کشاورزان باید به این امر توجه داشته باشند کشت ارقام مقاوم به کم آبی و ارقامی که به مصرف آب کمتری نیاز دارند بیشتر روی بیاوریم، افزود: ما میخواهیم هندوانه تولید کنیم اگر با این میزان آب امکانپذیر نیست می‌توانیم به کشت نشاعی روی بیاوریم.

,

حسنلو با بیان اینکه توسعه کشت محصولات چغندر قند، کلزا و غیره می‌تواند در مدیریت مصرف آب کمک کند، گفت: استفاده از آبیاریها به روش نوین یکی از راه حل‌های مهم در مقابله به بحران کم آبی است.

,

وی افزود: در بحث آبیاری نیز باید مدیریت داشت و باید کشاورزان بدانند چه موقع و چه زمانی برای ابیاری محصولات مناسب است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه