اخبار داغ

فرماندهی انتظامی استان کرمان:

کرمان سپر بلای کشف مواد مخدر / لزوم سرمایه گذاری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی برای جلوگیری از جرائم

کرمان سپر بلای کشف مواد مخدر / لزوم سرمایه گذاری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی برای جلوگیری از جرائم
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت : متاسفانه چون استان کرمان وصل به معدن تولید مواد مخدر ،گلوگاه و محل ترانزیتی می باشد ، اکثرا می پندارند مشکل از این استان است و این در حالیست که این استان سپر بلایی برای دیگر استان ها و شهرهاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان کرمان، رضا بنی اسدی فر فرمانده انتظامی استان کرمان طی گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما در رابطه با قتل هایی که اخیرا در جنوب استان رخ داده است ، اظهار داشت:  متاسفانه اینگونه قتل ها و جرائم از حوزه فرهنگ آن منطقه نشأت می گیرد و آماری که ما در این رابطه داریم بالای 75 درصد موضوعات غیر امنیتی است و منشأ خانوادگی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان،,

وی گفت: باید متولیان فرهنگ در این حوزه ورود نمایند و هزینه کنند ،همایش ها و کارگاه های آموزشی برگزار نمایند  و در مدارس و مقاطع مختلف تحصیلی به موضوعات و آسیب های اجتماعی بپردازند که در حوزه اجتماعی نتیجه آن  کاهش قابل توجه موضوعات امنیتی در سطح جامعه خواهد بود.

,

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه موضوعات امنیتی آن چیزی است که سازمان یافته و هدف دار باشد ، ابراز داشت:  برخی مسائل در خانواده منجر به اختلافات امنیتی می شود که قابل پیشگیری توسط پلیس نیست به طور مثال شخصی که دست به اسلحه می برد و خاله، دایی  و یا خانوده خود را هدف قرار می دهد پلیس نمی تواند کاری انجام دهد.

,

بنی اسدی فر عنوان کرد: باید کارهای زیرساختی قبلی و اقدامات پیشگیرانه انجام شود تا منجر به چنین قتل هایی نشود و هر چه پلیس حضور پیدا کند حضور او نمی تواند ماندگار باشد، لذا بایستی آستین همت را در حوزه های فرهنگی و اجتماعی بالا زد و کار اساسی و ریشه ای انجام داد.

,

وی همچنین در رابطه با حمل سلاح علی الخصوص کلانش در منطقه جنوب استان ،ابراز داشت:  در منطقه جنوب  هر چه به گذشته این سرزمین نگاه کنید بحث نگهداری ، عشق و علاقه به اسلحه قدیمی بوده است و اقلیم و جغرافیای آن منطقه و همرزی با سیستان و بلوچستان و کشورهای همسایه ایجاب می کرده که هر فردی برای دفاع از خود یک اسلحه در اختیار داشته باشد.

,

بنی اسدی فر با تاکیدبر اینکه باید برای رفع چنین حوادثی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی سرمایه گذاری کرد، عنوان داشت: متاسفانه این فرهنگ در آنجا نهادینه شده و نمی توان آنان را از اسلحه جدا کرد. ضمن اینکه بسیاری از جرائم با سلاح مجوز دار اتفاق می افتد ،  طرف مجوز سلاح دارد و جایی که مشکلی پیش می آید برای دفاع از خود از اسلحه استفاده می کند و این طور نیست که سلاح هایی که بکار می رود غیر مجاز باشد.

,

فرمانده انتظامی استان کرمان درپاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه دیگر شهرستان ها به استان ما خرده می گیرند که چرا کشفیات مواد مخدر در استان کرمان زیاد است ، گفت: کرمان نه تولید کننده و نه مصرف کننده است و در حوزه تولید و مصرف به مراتب نرم آن از سایر استان ها پایین تر است .

,

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه چون استان کرمان وصل به معدن تولید مواد مخدر ،گلوگاه و محل ترانزیتی می باشد ، اکثرا می پندارند مشکل از این استان است و این در حالیست که این استان سپر بلایی برای دیگر استان ها و شهرهاست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه