اخبار داغ

عضو شورای شهر مشهد:

بیکاری ناشی از رکود و تورم علت اساسی پدیده کارتن خوابی است/با حمایت از اقشار ضعیف، عزت آنها را حفظ کنیم

بیکاری ناشی از رکود و تورم علت اساسی پدیده کارتن خوابی است/با حمایت از اقشار ضعیف، عزت آنها را حفظ کنیم
یک عضو شورای شهر مشهد گفت: بیکاری ناشی از تورم و رکود علت اساسی ایجاد پدیده کارتن خوابی است و اقشار ضعیف جامعه قربانیان این پدیده می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه غیور عضو شورای مشهد در گفت‌گو با خبرنگار گوهرشادنیوز، با بیان اینکه کارتن خوابی به عنوان یک پدیده منفی اجتماعی گریبانگیر شهرهای بزرگ شده، افزود: این پدیده به عوامل متعددی از جمله وضعیت اقتصادی جامعه و تورم بستگی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گوهرشادنیوز,

این عضو شورای شهر مشهد بیکاری ناشی از تورم و رکود را علت اساسی ایجاد پدیده کارتن خوابی دانست و اظهار داشت: اقشار ضعیف جامعه قربانیان این پدیده می شوند.

,

غیور توجه به اقشار ضعیف جامعه در سیاست گذاری های کلان کشور را مهم توصیف کرد و ابراز داشت: توزیع منابع به طور یکسان در تمام نقاط جغرافیایی بدون توجه به بخش های محروم کشور به خصوص روستاها علت دیگر در ایجاد پدیده کارتن خوابی یا گورخوابی است.

,

وی حرکت به سمت صنعتی شدن را علت افزایش قشر فقیر در جامعه دانست و تصریح کرد: در این شرایط عموماً کسانی جذب بازار کار می شوند که از تخصص بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل افراد و اقشاری که تخصص‌های لازم را ندارند بیکار می شوند.

,

عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه بر اساس پیش بینی سازمان ملل طی ده سال آینده 80 درصد جمعیت دنیا شهرنشین می شوند، افزود: کشور ما نیز از این امر مستثنی نبوده و همین امر باعث می شود اگر توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی و دامپروری و به طور کلی به روستاها نشود با بحران کارتن خوابی و بی خانمانی در آینده مواجه می شویم.

,

غیور ادامه داد: اگر دولت بتواند با اجرای سیاست هایی کشور به سمتی ببرد که منابع به روستاها سرازیر شده و روستائیان مثل گذشته به یک منبع تولیدی قدرتمند تبدیل کند، قطعاً در آینده با ممانعت از مهاجرت به شهرها با چنین پدیده اجتماعی منفی روبرو نخواهیم بود.

,

وی تصریح کرد: که اگر حمایت ها و پشتیبانی‌های مالی و تخصصی از اقشار ضعیف وجود وجود داشته باشد، می‌توانیم این اقشار را در جای خودش نگه داشته و عزتشان را حفظ کنیم.

,

عضو شورای شهر مشهد خاطر نشان شد: اما برعکس زمانی که از این اقشار حمایت نشده و تخصص های لازم در راستای افزایش توانمندی‌شان به آنها داده نشود این افراد به امید داشتن یک زندگی بهتر به شهرها مهاجرت کرده به مشاغل‌های کاذب روی می‌آورند که گاه با غلبه شرایط کارتن خوابی شده و عزتشان را از دست می‌دهند.

,

غیور با اشاره به اینکه مسأله اعتیاد گریبانگیر مردم جهان سوم است، تصریح کرد: این عامل به عنوان علت دیگر رواج کارتن خوابی با از بین بردن جمعیت فعال جامعه که البته ریشه سیاسی دارد به نوعی جوامع انسانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

,

وی ادامه داد: همان طور که جنک انسان‌ها را نابود می‌کند یک راه دیگر برای نابودی انسان‌ها مسأله گرفتار شدن آنها در دام مواد مخدر است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه