اخبار داغ

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان:

روستائیان خطر شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرند

روستائیان خطر شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرند
رئیس شبکه دامپزشکی قوچان گفت: با توجه به سرعت انتشار زیاد آنفولانزای فوق حاد پرندگان و تهدید سلامت و بهداشت عمومی و خسارت های اقتصادی، پیشگیری از این بیماری به ویزه توسط روستائیان از اهمیت بالایی برخودار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی قوچان در گفتگو با قوچان خبر گفت: آنفولانزای پرندگان آن هم در نوع جدید خود که طی هفته های گذشته منتشر شده،  بیماری خطرناکی برای طیور محسوب می شود که رعایت نکات بهداشتی و  قرنطینه ای خطر ابتلا به آن را از بین می برد یا به حداقل ممکن کاهش می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قوچان خبر,

وی با اشاره به علایم این بیماری در پرندگان و طیور ادامه داد: برخی از علائم این بیماری در پرندگان شامل  بی‌حالی شدید، کاهش مصرف دان، افت ناگهانی و شدید تولید تخم مرغ روزانه، سیاه شدن و خونریزی تاج و ساق پا می باشد.

,

وی با اشاره به راه های انتقال این بیماری افزود: آنفولانزای فوق حاد پرندگان از طریق تماس با مدفوع، خون، ترشحات تازه مجاری تنفسی پرندگان بیمار و محیط زیست آلوده انتقال می یابد.

,

قدرتی تصریح کرد: تمام افرادی که به نحوی با طیور بومی و صنعتی سر و کار دارند، در صورت بروز هرگونه مشکل و مشاهده علائم مشکوک به این بیماری سریعا  این شبکه را در جریان قرار دهند.

,

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان در پایان  با اشاره به ضرورت نظارت و پیشگیری در کنترل بیماری ها گفت: کشتارگاه و نحوه عملکرد آن  بویژه در زمان شیوع بیماری های واگیردار مانند آنفولانزا پرندگان در بهداشت جامعه از حساسیت ویژه ای برخوردار است و در همین راستا، دامپزشکی تلاش می کند تا با اتخاذ تدابیر لازم و اعمال نظارت‏‏ های بهداشتی مناسب در کشتارگاه طیور به ارتقای سطح کیفی و بهداشتی فرآورده خام دامی کمک کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه