اخبار داغ

رییس شورای اسلامی شهر آیسک مطرح کرد

انتقاد دامداران آیسک از روند رسیدگی به پرونده مراتع

انتقاد دامداران آیسک از روند رسیدگی به پرونده مراتع
رییس شورای اسلامی شهر آیسک گفت: دامداران آیسک با انتقاد از تاخیر در روند رسیدگی به پرونده واگذاری مراتع این بخش به روستای دوحصاران خواستار ابطال ممیزی سال88والحاق مراتع به آیسک شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا صنعتی رییس شورای اسلامی شهر آیسک در گفتگو با سرایان بیدار، گفت: چند ماهی است اسناد مربوط را به منابع طبیعی واگذار کرده ایم و همه شواهد حاکی از حق مالکیت مردم آیسک بر این مراتع است اما تاخیر در روند رسیدگی به این موضوع نارضایتی دامداران را به دنبال داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار,

وی افزود:  حدودیک سال قبل تعدادی از دامداران آیسکی وقتی دام های خود را برای چرا به بزرگ ترین و غنی ترین مرتع معروف به «اشکسته» بردند با اعتراض دامداران دوحصاران مواجه شدند و پی بردند که برای دامداران این روستا از سوی اداره منابع طبیعی پروانه بهره برداری صادر شده در حالی که اطلاعی از این ماجرا نداشتند.

,

صنعتی اظهار داشت: بعد از مشخص شدن این ماجرا، دامداران آیسک از شورای اسلامی خواستار پیگیری ماجرا و احقاق حق خود شدند و تعدادی هم با مراجعه به فرمانداری گلایه خود را به گوش مسئولان رساندند.

,

وی با بیان این که در سال 72 اداره منابع طبیعی فردوس نسبت به ممیزی مراتع آیسک شهرستان سرایان اقدام کرده است، گفت: این ممیزی فقط قسمتی از مراتع آیسک را شامل می شد اما با وجود نقص ممیزی و شامل نشدن قسمت زیادی از مراتع آیسک، این کار به تایید نماینده غیر رسمی دامداران که در هیچ مجمعی انتخاب نشده بود رسید که  این امر قابل قبول نبود.

,

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر آیسک سال 88 مراتع دوحصاران که مجزا از مراتع آیسک است ممیزی و قسمت زیادی از مراتع آیسک به نام دوحصاران ثبت و برای دامداران این روستا پروانه بهره برداری صادر شد.

,

وی تاکید کرد:، با توجه به حجم اعتراض ها باید موضوع در کمیسیون بند 49 مطرح و به آن رسیدگی شود تا دامداران آیسک به حق خود برسند.

,

صنعتی بیان داشت: آثار و ابنیه هایی مثل چاه های دامداری و بناهایی مثل آغل گوسفندان مربوط به اهالی آیسک در مناطق مذکور وجود دارد که همگی به همراه دیگر مدارک و اسناد به منابع طبیعی ارسال شده و انتظار بر این است که با وجود اسناد و مدارک محکم و مبتنی بر تعلق این مراتع به دامداران آیسک پروانه های صادر شده ابطال و به نام دامداران آیسک صادر شود.

,

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر آیسک: در صورت حل نشدن مسئله آن را از طریق دیوان عدالت اداری پی گیری خواهیم کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه