اخبار داغ

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی:

وعده حل همه مشکلات، حتی آب خوردن مردم با برجام، نگاهی افراطی بود

وعده حل همه مشکلات، حتی آب خوردن مردم با برجام، نگاهی افراطی بود
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اینکه برخی وعده می‌دادند که با شکل‌گیری برجام تمام مشکلات اقتصادی حل می‌شود و حتی آب خوردن مردم را هم به برجام وصل می‌کردند درواقع نگاه افراطی به مسأله برجام بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور حقیقت‌پور، در گفت‌وگو با  صبح قزوین با اشاره به عکس‌العمل مسئولان زمان تحویل گرفتن  نخستین ایرباس خریداری شده اظهار کرد: مسئولان خیلی دست و پای خود را گم کردند، چنان فتح‌الفتوحی نبود چراکه در گذشته هم ایران ایرباس خریده بود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: واقعا لازم نبود که تا این حد خود را ضعیف نشان دهیم درواقع باید عزتمان را حفظ می‌کردیم؛ ایران مذاکرات زیادی با کشورهایی مانند چین، ژاپن و روسیه برای خرید هواپیما داشته است. 

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از خرید نخستین ایرباس خوشحالیم اما شادی بیش از حد نمی‌کنیم و ملت خود را در دنیا کوچک نمی‌شماریم. 

حقیقت‌پور اضافه کرد: ایران هواپیما را اجاره به شرط تملیک تحویل گرفته است با این عنوان که پس از پرداخت اقساط به طور قطعی سند به نام زده خواهد شد. 

وی در ادامه به موضوع برجام اشاره کرد و یادآور شد: دو نگاه افراط و تفریط در مورد برجام وجود دارد برخی برجام را فتح‌الفتوح می‌دیدند و عده‌ای این مقوله را قرارداد ترکمنچای می‌دانستند. 

مشاور رئیس مجلس افزود: از ابتدا اعتقاد داشتم که برجام معادل هیچ کدام از این دو تحلیل نیست، چیزی را داده و قرار بود چیزی را تحویل بگیریم. 

وی تأکید کرد: در آنچه برعهده ما بود صداقت داشتیم اما در مقابل دشمن شیطنت کرده و اجازه نمی‌دهد آنچه را که حق ملت ایران است تحویل بگیریم و وعده‌های داده شده محقق شود. 

ایران می‌تواند به مقوله گداخت هسته‌ای ورود پیدا کند
حقیقت‌پور با بیان اینکه در گذشته 700 تا 800 بشکه نفت صادر می‌کردیم، عنوان کرد: برخی موارد با روند برجام محقق شد و اینکه امروز می‌توانیم حدود 3 میلیون بشکه نفت صادر کنیم از دستاوردهای برجام است. 

مشاور رئیس مجلس با بیان اینکه باید دور تحلیل‌های افراطی و تفریطی از برجام خط قرمز بکشیم، خاطرنشان کرد: در قانون مجلس برای بدعهدی رقبا و دشمنان پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است و ما می‌توانیم دوباره غنی‌سازی را از سر بگیریم. 

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: اینکه برخی وعده می‌دادند که با شکل‌گیری برجام تمام مشکلات اقتصادی حل می‌شود و حتی آب خوردن مردم را هم به برجام وصل می‌کردند درواقع نگاه افراطی به مسأله برجام بود. 

وی با تأکید بر اینکه برجام کاملا بی‌تأثر هم نبوده، بیان کرد: در صحنه بین‌المللی پس از گذشت یک سال از اجرای برجام، دوباره شنیده نشده است که بگویند ایران به دنبال بمب اتم است اما قبل از برجام دشمنان روی این موضوع تأکید زیادی می‌کردند و همین مسأله موجب ایران‌هراسی می‌شد. 

حقیت‌پور تصریح کرد: برجام را نباید آنقدر خنثی بگیریم و بگوییم که هیچ اثری نداشته و نه اینکه آن را موفقیت کلی برای کشور بدانیم درواقع برجام نه عزاست نه عروسی. 

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تحریم‌های 10 ساله (آماتو) ارتباطی به برجام ندارد و قرار بود در روند برجام تحریم‌های وابسته به موضوع هسته‌ای برداشته شود. 

این کارشناس سیاسی گفت: امروز در رابطه با ایمنی‌ هسته‌ای با دنیا به گفت‌وگو می‌پردازیم و قرار است کشورهای جهان ما را در راستای ایمنی راکتورهای هسته‌ای کمک کنند. 

وی ابراز کرد: در حال حاضر ایران می‌تواند به مقوله گداخت هسته‌ای ورود پیدا کرده و تحقیقات خود را در این راستا پیگیری کند؛ گداخت هسته‌ای غنی‌سازی را برای ما با قیمت ارزان‌تر از شکاف هسته‌ای به انجام می‌رساند و قرارداد آن در حال بسته شدن است که البته دنیا موظف است به ایران کمک کند و آژانس هسته‌ای هم باید همکاری کند. 

حقیقت‌پور توضیح داد: خیلی از افراد می‌گویند برجام دست ما را برای تحقیقات هم بسته است اما درواقع اینطور نیست؛ برجام یک دادوستد بود باید در این باره به مردم اطلاعات درست داده شود نه اینکه در باغ سبز به آن‌ها نشان دهیم و از طرفی کل مقوله برجام را زیر سؤال ببریم. 

وی عنوان کرد: در بحث‌های بانکی و مالی در حوزه دلار همچنان محدودیت و مشکلات فراوانی برای ایران وجود دارد و کشورهای دیگر نیز با توجه به اینکه یک مرکز کنترل جابجایی دلار در آمریکا وجود دارد در این باره محتاطانه عمل می‌کنند و از طرفی کشورهای اروپایی و آسیایی به دنبال سرمایه‌گذاری در ایران هستند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ایران می‌تواند به مقوله گداخت هسته‌ای ورود پیدا کند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه