اخبار داغ

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

وضعیت حجاب بانوان در قزوین ایده‌آل نیست/ رسانه ملی در بیان مفاهیم دینی و سبک زندگی اسلامی تلاش کند

وضعیت حجاب بانوان در قزوین ایده‌آل نیست/ رسانه ملی در بیان مفاهیم دینی و سبک زندگی اسلامی تلاش کند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: با توجه به اینکه قزوین شهری سنتی و مذهبی است اما وضعیت حجاب ایده آل نیست و بیانگر آن است که متولیان امور فرهنگی باید توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، اهمیت حجاب و پوشش اسلامی تا جایی است که خداوند متعال در  بسیاری از سوره های قرآن کریم از آن به عنوان یک ضرورت یاد می‌کند و آن را حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی می‌داند؛ از نظر اسلام حجاب فقط اختصاص به زن ندارد بلکه نوعی پرده است که در روابط میان افراد جامعه وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

مقوله بی حجابی امروز به یک معضل کاملاً مشهود در جامعه تبدیل شده است؛ معضلی که فقط برای افراد بی‌حجاب مشکل ایجاد نمی کند بلکه آسیب‌هایی که از بی‌حجابی ناشی می‌شود تمام اعضای جامعه را در بر می‌گیرد.

,

حجاب و عفاف یک دستور واجب دینی است که از مسائل مهم و کلیدی جامعه کنونی ما محسوب می شود و با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شده است.

,

مدت‌هاست جامعه متدین ایران اسلامی با وضعیت نا هنجار پوشش نامناسب در سطح جامعه مواجه بوده و بسیاری از خانواده‌ها از وضعیت فرزندانشان احساس نگرانی می‌کنند.

,

هر چند بدحجابی بسیاری از زنان و دختران با انگیزه مخالفت آن‌ها با دین نیست و تنها نوعی بی‌توجهی و سهل انگار‌ی است، اما با دقت و تامل در این ناهنجاری اجتماعی در می‌یابیم که اخیرا عواملی سبب افزایش فوق العاده بدحجابی در سطح جامعه شده است که اگر آگاهی‌های کافی نسبت به این معضل اجتماعی و پیامدهای منفی ناشی از آن به مردم داده نشود بدون شک در آینده نزدیک با مشکلات بزرگتری روبرو خواهیم شد.

,

رعایت حجاب و توجه به عفاف ضامن سلامتی جامعه

, رعایت حجاب و توجه به عفاف ضامن سلامتی جامعه, رعایت حجاب و توجه به عفاف ضامن سلامتی جامعه,

مریم بیدخام مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعیشاخص، با اشاره به مفهوم حجاب و عفاف اظهار کرد: عفاف و حجاب به عنوان دو ارزش در جامعه اسلامی  مطرح است .

, شاخص،,

وی افزود: حجاب امرى ظاهرى و در ارتبـاط بـا جسم است که مانع از نگاه نامحرم به بانوان مى‌شود و عفاف در واقع نوعی خودنگهدارى، پـاکدامنى و حجـاب درونى و رفتاری است که انسان را از گناه بـاز مى‌دارد.

,

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین تاکید کرد: ترویج حجاب و عفاف همواره بخش عمده ای از رسالت انبیاء، امامان و علما بوده است زیرا رعایت این امر مهم به کاهش بسیاری از آسیب‌ها در جامعه کمک می کند .

,

این مسوول ادامه داد: از طرفی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاثیر بسزایی در تحکیم بنیان خانواده و ایجاد امنیت و سلامت افراد دارد.

,

بیدخام بیان کرد: کوشش برای تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه موجب ارتقاء فرهنگ عمومی و تحکیم بنیان خانواده خواهد شد .

,

وی تصریح کرد: رعایت حجاب و عفاف، ضامن سلامتی جامعه است به گونه‌ای که توجه به این دو شاخصه مهم از سوی بانوان مسلمان ارزش وجودی آنان را در جامعه حفظ می‌کند.

,

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خاطرنشان کرد:  در شکل‌گیری هر عادت و رفتار مناسب، نقش الگوی خانواده بسیار حائز اهمیت است.

,

 مادران نقش بسزایی در شکل‌گیری مناسب شخصیت کودکان دارند

,  مادران نقش بسزایی در شکل‌گیری مناسب شخصیت کودکان دارند,  مادران نقش بسزایی در شکل‌گیری مناسب شخصیت کودکان دارند,

این مسوول اضافه کرد: از آنجایی که کودکان آینه‎وار رفتارهای والدین را تقلید می‌کنند لذا الگوی عملی که خانواده‌ ارائه می‌دهد مانند؛ نحوه پوشش و حجاب مادر تأثیر عمیقی بر رفتار آن‌ها دارد.

,

بیدخام عنوان کرد: در واقع مادر با ارائه اعمال و رفتار مناسب و به شکل غیر کلامی، ارزش‌ها و هنجارهای سالم را از همان ابتدا در شخصیت کودک ایجاد می‌کند .

,

وی تاکید کرد: خانواده مهم‌ترین و اساسی‌ترین نهاد اجتماعی برای ترویج حجاب و عفاف محسوب می‌شود و نقش اساسی در انتقال ارزش‌های دینی به افراد دارد.

,

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه دختر حضرت امام خمینی(ره) در خاطراتش می‌گوید: «امام(ره) همواره ما را مقید می‌کردند معصیت نکنیم، بخصوص مقید بودند ما حجاب شرعی را حفظ کنیم و در منزل، حق هیچ گونه گناهی از جمله غیبت، دروغ، بی احترامی به بزرگترها را نداشتیم»

,

بیدخام با اشاره به شبیخون فرهنگی که فرهنگ ایرانی و اسلامی جامعه را هدف رفته است، گفت: امروزه دشمنان با سوء استفاده و نفوذ در افکار جامعه و با بهره گیری از شبکه‌های مختلف ماهواره ای ‌و اینترنت سعی در کمرنگ کردن ارزش‌های اسلامی در بین مسلمانان دارند .

,

ترویج بدحجابی و کمرنگ شدن حجاب در جوامع اسلامی ناشی از تاثیرات ماهواره

, ترویج بدحجابی و کمرنگ شدن حجاب در جوامع اسلامی ناشی از تاثیرات ماهواره, ترویج بدحجابی و کمرنگ شدن حجاب در جوامع اسلامی ناشی از تاثیرات ماهواره,

این مسوول تشریح کرد: ترویج بدحجابی و کمرنگ شدن حجاب در جوامع اسلامی را می‌توان از بدترین پیامدها و تاثیرات استفاده از ماهواره دانست و توجه ویژه خانواده‌ها به این پدیده مخرب و برنامه‌ریزی جهت مصون نگه‌داشتن فرزندانشان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است .

,

وی اذعان داشت: آنچه که می‌تواند جامعه را از آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها مصون داشته و حفظ کند، ترویج فرهنگ عفاف و تبیین ابعاد مختلف آن در جامعه است.

,

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یادآوری کرد: معضل بی‌حجابی و بی‌عفتی فقط برای افراد بی‌حجاب مشکل ایجاد نمی‌کند، بلکه آسیب‌هایی که از این معضل ناشی می‌شود، تمام اعضای جامعه را در برمی‌گیرد.

,

بیدخام ابراز کرد: با توجه به اینکه قزوین شهری سنتی و مذهبی است اما وضعیت حجاب در آن ایده آل نیست و بیانگر آن است که متولیان امور فرهنگی باید توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشند.

,

این مسوول بیان کرد: واقعیت این است که بسیاری از  بانوانی که از دید متدینین جامعه ظاهر موجهی ندارند تعمدی در کارشان نیست و یا آگاهی لازم را ندارند.

,

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در کاهش بدحجابی گفت: در زمینه فرهنگ‌سازی با توجه به اینکه انجام فعالیت‌های فرهنگی دیر بازده است لذا بسیار جای کار دارد و هر آنچه که کار صورت بگیرد می‌تواند نقش تاثیرگذارتری در اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه داشته باشد .

,

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تصریح کرد: نوع پوشش جوانان و انتخاب آن امری کاملا فرهنگی است و برای ترغیب جوانان به استفاده از پوششی که متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی باشد بایستی کار فرهنگی کرد .

,

باید در راستای تقویت باورهای دینی جوانان گام برداشت

, باید در راستای تقویت باورهای دینی جوانان گام برداشت, باید در راستای تقویت باورهای دینی جوانان گام برداشت,

بیدخام در ادامه گفت: برای اینکه به موضوع حجاب و عفاف بین جوانان گرایش قلبی ایجاد شود باید در راستای تقویت باورهای دینی گام برداشت چراکه در این صورت بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

,

این مسوول خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی عفاف و حجاب ، برگزاری نمایشگاه‌های مد و لباس متناسب با سلیقه جوانان و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی می‌تواند در این راستا تاثیرگذار باشد.

,

وی ادامه داد: استفاده از رسانه ملى به عنوان زبان دین و نفوذ باورهاى دینى و مفاهیمى مانند حیا و عفاف در مجموعه‏‌هاى داستانى و فیلم‏هاى سینمایى نیز بسیار حائز اهمیت است.

,

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری افزود: سیاست دفتر امور بانوان ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها بوده و تلاش شده تا یک دید جامع‌نگر به تمامی ابعاد زندگی یک بانوی مسلمان وجود داشته باشد .

,

این مسوول بیان کرد: نهادینه کردن عفاف و حجاب به عنوان برنامه اصلی همواره در کنار سایر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی  مورد توجه قرار گرفته است.

,

وی در پایان توضیح داد: برگزاری نمایشگاه‌های مد و لباس ایرانی ، اسلامی، برگزاری همایش‌های متعدد پیرامون آسیب شناسی عفاف و حجاب با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، چاپ کتاب کودک در حوزه حجاب ، برگزاری کار گاه‌های تربیت دینی و راهکارهای جذب به نماز ، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تجلیل از بانوان کارمندان با حجاب برتر و برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب از جمله اقدامات صورت گرفته توسط دفتر امور بانوان استان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه