اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان:

حجاب یکی از خروجی‌های عفاف و نمونه‌ای از کرامت اخلاقی است

حجاب یکی از خروجی‌های عفاف و نمونه‌ای از کرامت اخلاقی است
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حجاب یکی از خروجی‌های عفاف به شمار می رود و عفاف نمونه‌ای از کرامات اخلاقی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ دومین جلسه شورای سیاستگذاری بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین با حضور آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین، آیت‌الله اختری، دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب کشور و جمعی از مسئولان استان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین برگزار شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

آیت‌الله عابدینی در این دیدار اظهار کرد: در برنامه‌ریزی منطبق با قرآن، «عقیده» نخستین گام در حوزه عفاف و حجاب محسوب می‌شود، چرا که انسان باید عقیده‌ای منطبق با وحی، توحید و اعتقاد به مبدأ و معاد داشته باشد. 

وی تصریح کرد: همین که عقیده ساخته می‌شود، انگیزه و شوق «عبادت و بندگی» در انسان ایجاد و تقویت می‌شود و یکی از اهداف نزول سوره حمد نیز تقویت بنیان‌های اعتقادی انسان است. 
,
,
,
,
, ,

امام‌جمعه قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی روح عبادت و بندگی در انسان پا می‌گیرد، انسان به مرحله «تقوا» می‌رسد و در نهایت انسان با بهره‌مندی از تقوای الهی به «کرامت» دست می‌یابد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به اهمیت کرامت در نگاه دینی اشاره و خاطرنشان کرد: کرامت بالاترین سطح از فضائل اخلاقی محسوب می‌شود و عفاف نمونه‌ای از کرامات اخلاقی است. 

وی با بیان این‌که حجاب یکی از خروجی‌های عفاف به شمار می‌آید، گفت: کسی که عفیف شود، به خاطر این‌که از پشتوانه اعتقادی مستحکمی برخوردار می‌شود، حجابش عاریه نخواهد بود و همواره در این حوزه جدیت خواهد داشت. 

عابدینی تأکید کرد: باید ساختارهای برنامه‌های حوزه عفاف و حجاب را از منابع دینی، نظیر قرآن و نهج‌البلاغه استخراج کنیم تا فعالیت‌هایمان در این حوزه ماعنداللهی شود. 


آیت‌الله اختری: بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین در کشور پیشتاز است 
آیت‌الله اختری، دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب کشور هم در این دیدار با تقدیر از حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین از برنامه‌های بنیاد عفاف و حجاب، اظهار کرد: بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است و از این منظر یکی از بنیادهای پیشتاز در کشور محسوب می‌شود. 

وی بر تقویت ارزش‌های دینی و جلوگیری از تضعیف آن‌ها تأکید کرد و افزود: هر چه بتوانیم ارزش‌های دینی را تقویت کنیم، خدمت در جامعه توسعه می‌یابد. 

دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب کشور بیان کرد: ورود به حوزه عفاف و حجاب از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که در راستای تقویت ارزش‌های دینی قرار دارد. 

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه یادآور شد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در جامعه مطالبه ترویج عفاف و حجاب به وجود بیاید و همه مردم در این حوزه دغدغه‌مند شوند. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

وی با تأکید بر این‌که موفقیت در حوزه عفاف و حجاب مستلزم ترویج آن از سوی مردم است، اضافه کرد: اگر موضوع عفاف و حجاب به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح نشود، نمی‌توانیم در این حوزه آن‌گونه که باید موفق عمل نماییم. 

در ابتدای این دیدار دکتر فاطمه محمدبیگی، دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه ارائه کرد.
انتهای پیام/
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه