اخبار داغ

همزمان با دهه فجر

جشنواره بازی ها و عروسک های محلی در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

جشنواره بازی ها و عروسک های محلی در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود
مسئول مرکز فرهنگی هنری لردگان از اجرای جشنواره بازی ها و عروسک های محلی استان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره آموزش و پرورش شهرستان لردگان همزمان با دهه فجر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پریسا اردشیری مسئول مرکز فرهنگی هنری لردگان از اجرای جشنواره بازی ها و عروسک های محلی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ از اجرای جشنواره بازی ها و عروسک های محلی استان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره آموزش و پرورش شهرستان لردگان خبر داد.

وی با تاکید بر تبیین فرهنگ غنی بومی محلی در میان کودکان و نوجوانان استان احیای عروسک ها و بازی های سنتی را فرایندی هدفمند در راستای ترویج آداب و رسوم ملی و محلی عنوان کرد و افزود: ساخت و معرفی عروسک های محلی طی ماه های گذشته در مرکز این جشنواره حاصل فرایند معرفی آداب و رسوم بومی در مرکز است.

اردشیری اضافه کرد: در این طرح بیش از ۵۰۰ عضو در سال شرکت کرده اند که قرار است ماحصل فعالیت های انجام شده در آن در جشنواره بازی ها و عروسک های محلی برای عموم به نمایش گذاشته شود.

مسئول مرکز فرهنگی هنری لردگان احیای قصه های بومی، آداب و رسوم محلی، بازی های بومی و عروسک های محلی را ازجمله برنامه های این طرح دانست و یادآور شد: این آداب و رسوم همزمان با مناسبت ها و ایام مختلف سال به صورت های مختلف قصه گویی، شعرخوانی، کاردستی، نمایش خلاق، بازی های بومی و... برای کودکان به اجرا در آمده اند.

وی گفت: این جشنواره با هدف معرفی اقوام و آداب و رسوم محلی قرار است همزمان با دهه فجر سال ۹۵ با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره آموزش و پرورش شهرستان لردگان اجرا شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه