اخبار داغ

جوان کار آفرین خدابنده ای:

دولت هیچ گونه حمایتی از صنایع تولیدی و تبدیلی نمی کند/همیشه دوست داشتم اشتغالزائی کنم

دولت هیچ گونه حمایتی از صنایع تولیدی و تبدیلی نمی کند/همیشه دوست داشتم اشتغالزائی کنم
جوان کار آفرین خدابنده ای با گلایه از عدم حمایت دولت از صنایع تبدیلی تصریح کرد: دولت علی رغم شعار دادن از تولید و صنایع تبدیلی هیچ گونه حمایتی نمی کند ولی جای قدردانی از سپاه وجود دارد که دست ما را می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق۲۴،شهرستان خدابنده از نظر محصولات باغی و کشاورزی از تنوع بسیاری برخوردار است به گونه ای که این شهرستان به قطب کشاورزی استان زنجان مشهور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق۲۴,

اما نبود صنایع تبدیلی و کم توجهی مسئولان برای ارائه راهکارهای مناسب در راستای ایجاد صنایع جانبی و تبدیلی حاصل دست رنج کشاورزان و باغداران را به نوعی به باد می دهد.

,

محصولاتی که اگر صنایع تبدیلی در کنار آن ها باشد شاید رکود اقتصادی حاکم بر بازار شهرستان را از بین ببرد و مانعی بر سر راه مهاجرات جوانان بیکار به دیار غربت باشد.

,

یکی از محصولات ارزشمند خدابنده گندم است و بیش از ۶۰ درصد گندم استان زنجان در این شهرستان تولید می شود و از نظر مرغوبیت یکی از بهترین نوع گندم کشور محسوب می شود اما همین گندم اگر در چرخه صنایع تبدیلی وارد شود می تواند منبع درآمدی برای جوانان این شهرستان باشد.

,

, ,

محمد اسلامی یکی از جوانان موفق در عرصه کار و تلاش در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد: متولد سال۷۱از شهر قیدار و دارای مدرک کارشناسی رشته مهندس معماری و مجرد و بسیجی فعال است.

,

وی افزود: شغل قبلی ام  پخش حبوبات و خشکبار بود و از بچگی علاقه داشتم که کارگاه یا کارخانه ای راه اندازی کنم چون به مدیریت بسیار علاقمند هستم و همیشه دوست داشتم برای چند نفر شغل ایجاد کنم و در این کار خیر سهیم باشم.

,

اسلامی ادامه داد: نزدیک چند ماه است که به همراه پدر و عمویم در حال را ه اندازی کارگاه تولید آش رشته و رشته پلو در میدان معلم کوچه گلستان شهر قیدار هستم و ده روز دیگه به مناسبت دهه فجر این کارگاه افتتاح می شود.

,

وی افزود: سرمایه اولیه ام ۵۰میلیون تومان بود و از بسیج سازندگی سپاه خدابنده نیز ۳۰میلیون تومان وام گرفتم و جای صنایع تبدیلی در شهرستان خدابنده خالی است و بویژه در شهر قیدار به این صنعت و رشته نیاز است.

,

, ,

اسلامی با گلایه از عدم حمایت دولت از صنایع تبدیلی تصریح کرد: دولت علی رغم شعار دادن از تولید و صنایع تبدیلی هیچ گونه حمایتی نمی کند ولی جای قدردانی از سپاه وجود دارد که دست ما را می گیرد.

,

وی افزود: در سالن۳۶۰متری که در ملک شخصی ام است اقدام به راه اندازی این کارگاه کردم و برای شش نفر به طور مستقیم و برای تعداد افراد زیادی-تقریبا ۷۰نفر-به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می شود.

,

این جوان مستعد ادامه داد: با توجه به سابقه کاری که دارم فکر می کنم بازار فروشمان مطلوب باشد و در نظر دارم محصولات این کارگاه را در سراسر ایران بویژه استان های همجوار مانند همدان،کرمانشاه،قزوین و تهران به فروش برسانم.

,

وی افزود: روزانه ۵۰۰کیلو الی ۸۰۰ کیلو رشته آشی و پلوئی در این کارگاه تولید می شود و در ماه تقریبا ۱۵ تن می شود و به طور متوسط ۶۰۰تن نیز در سال تولید این محصول را خواهیم داشت.

,

, ,

اسلامی ادامه داد: میزان درآمد سالانه ۲۰میلیون تومان برآورد می شود و اگر دولت حمایت خوبی از صنایع تولیدی و تبدیلی کند می توانم کارگاه را گسترش دهم و برای۲۰نفر به طور مستقیم اشتغالزائی کنم.

,

وی در پایان سخنان خود از سپاه شهرستان خدابنده بویژه مسئول بسیج سازندگی این شهرستان بخاطر ارائه تسهیلات و همچنین از خبرنگار اشراق۲۴ بخاطر انعکاس خبری تشکر و قدر دانی کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه