اخبار داغ

مدیر گروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت کرمانشاه:

تلاشها برای حذف واگیرترین بیماری آسیب زا به کودکان به نتیجه رسید

تلاشها برای حذف واگیرترین بیماری آسیب زا به کودکان به نتیجه رسید
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت و درمان استان کرمانشاه گفت: تلاشها برای حذف بیماری سرخک به نتیجه رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا دکتر حسین بیگلری در گفت و گو با پاک پرس، اظهار داشت: طی اقدامات مثبت وزارت بهداشت و درمان بیماری سرخک به عنوان یکی از واگیرترین و آسیب زا ترین بیماری های به کودکان و نوجوانان در مرحله حذف قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاک پرس,

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت و درمان استان کرمانشاه بیان کرد: به دلیل وجود مواردی از بیماری در کشورهای همسایه نظیر پاکستان و همچنین صیانت از موفقیت در حذف بیماری سرخک لازم است مراحل واکسیناسیون و ایمن سازی برای کودکان توسط والدین انجام شود.

,

دکتر بیگلری با اشاره به اینکه واکسیناسیون سرخک در 12 و 18 ماهگی طی دو نوبت در قالب واکسن MMR انجام می شود گفت: برای افزایش حساسیت پزشکان و کادر بهداشت و درمان هر فردی که با علائم تب و بثورات جلدی شامل راش و دانه های پوستی مراجعه کند مظنون به سرخک است تا خلاف آن ثابت شود.

,

وی افزود: حذف سرخک به معنای ریشه کنی کامل آن نیست بلکه به معنای کاهش تعداد موارد بیماری است که دیگر تهدیدی برای نظام سلامت جامعه نباشد.

,

دکتر بیگلری گفت: سرخک در گذشته سبب عوارضی جدی برای کودکان و نوجوانان شامل بیماری های ذات الریه، کاهش شنوایی و خطرات مرگ و میر می شده که البته با انجام دقیق واکسیناسیون سرخک موارد بیماری روبه کاهش است اما به دلیل تردد مسافرین به ویژه از نقاط جنوب شرق کشور که در مجاورت پاکستان است توصیه به هوشیاری می شود.

,

وی با تاکید بر استمرار تلاش ها برای هوشیاری سیستم بهداشتی برای حفظ دستاوردهای موجود به ویژه درباره کاهش چشمگیر بیماری های سرخک افزود: در صورتی که کودک یا نوجوان با علائمی نظیر تب و بثورات جلدی دیده شد حتما به پزشک مراجعه شود.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه