اخبار داغ

توقیف 3500 گواهینامه رانندگان متخلف

توقیف 3500 گواهینامه رانندگان متخلف
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور گفت:در9 ماهه سال جاری،3هزار و 447 جلد گواهینامه در سراسر کشور به دلیل رسیدن صاحبانشان به مراحل مختلف محرومیت، ضبط شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ کرمی اسد با اشاره به اینکه استانی که بیشترین تعداد گواهینامه های ضبط شده را به خود اختصاص داده، تهران بزرگ است که 500 جلد گواهینامه در آن ضبط شده است، گفت:" در رتبه دوم استان اصفهان با ضبط 418جلد گواهینامه و رتبه سوم استان مرکزی با ضبط 222 جلد گواهینامه، قرار دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا در پاسخ به این سوال که محرومیت از رانندگی چه مراحلی دارد، توضیح داد:3 مرحله وجود دارد. در مرحله اول، اگر متخلف به دلیل تخلفات 20گانه ، 30 نمره منفی کسب کند به مدت  3ماه حق رانندگی ندارد. بعد از 3 ماه با پرداخت جریمه مربوط مجددا می تواند وارد چرخه ترافیک شود. اگر مجددا 25 نمره منفی کسب کند وارد مرحله دوم شده و به مدت6 ماه از رانندگی محروم می شود. بعد از ٦ ماه، باز با پرداخت جریمه مربوط می تواند فرصتی برای رانندگی داشته باشد.
,
 
,
این در حالیست که به گفته سرهنگ کرمی اسد، اگر راننده بازهم قوانین را رعایت نکند و 20نمره منفی کسب کند وارد مرحله سوم شده و بعد از کسب این 20 نمره، گواهینامه اش باطل می شود و تا یک سال حق رانندگی نخواهد داشت.
,
 
,
 
,
منبع:میزان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه