اخبار داغ

برگزاری کارگاه زنده تولید صنایع‌دستی

برگزاری کارگاه زنده تولید صنایع‌دستی
مدیرکل صادرات صنایع‌دستی گفت: اولین نمایشگاه صنایع‌دستی مدارس، پنجشنبه و جمعه این هفته در مدرسه پیوند تهران برپا می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پویا محمودیان، مدیرکل صادرات صنایع‌دستی،گفت:طرح راه‌اندازی نمایشگاه صنایع‌دستی در مدارس به‌منظور فرهنگ‌سازی و گسترش و توسعه صنایع‌دستی کشور، برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان این‌که اجرای این طرح، کارکردهای بسیار مهمی در ایجاد اشتغال پایدار و فروش محصولات صنایع‌دستی هنرمندان را به دنبال دارد، اضافه کرد: ما در این طرح با استفاده از امکانات و فضای مدارس، به رشد و رونق فروش آثار صنایع‌دستی و افزایش پایداری اشتغال در این بخش سرعت می‌بخشیم.
,
 
,
محمودیان با اشاره به اینکه تغییر ذائقه مردم به‌سمت استفاده کاربردی از صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین راهکارهای فروش این آثار است، یادآور شد: راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در مدارس، منجر به آشنایی و معرفی این آثار به دانش آموزان و خانواده‌ها می‌شود، همچنین استفاده از محصولات کاربردی صنایع‌دستی در لوازم مصرفی مدارس، یکی دیگر از اهدافی است که در این طرح دنبال می‌شود.
,
 
,
مدیرکل صادرات صنایع‌دستی، نقش آموزش‌وپرورش را در لزوم استفاده از کالای داخلی، بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: آموزش‌وپرورش می‌تواند با ایجاد فضای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، دانش آموزان را برای استفاده از کالای ساخت داخل در زندگی روزمره و آتی خود آماده کند، این حرکت نوعی سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده و تقویت و ترویج مصرف کالای ایرانی است.
,
 
,
وی افزود: اولین نمایشگاه صنایع‌دستی در مدارس، پنجشنبه 30 دی‌ماه و جمعه اول بهمن‌ماه در پیش‌دبستانی و دبستان پیوند در منطقه ولنجک تهران، خیابان مقدس اردبیلی، خیابان کیهان، خیابان شیراز از ساعت 10 تا 18 میزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.
,
 
,
محمودیان با اعلام این خبر که نمایشگاه صنایع‌دستی در مدرسه پیوند با 13 غرفه و عرضه آثار هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی، برپا خواهد شد، گفت: نقاشی روی چرم، نقاشی روی شیشه، نمدمالی، گلیم ورنی، زیورآلات سنتی، زیورآلات چرم و سنگ، شیشه دمی، تراش شیشه، معرق و رودوزی‌های سنتی از جمله آثاری است که در این نمایشگاه عرضه می شود.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه زنده تولید آثار صنایع‌دستی و همچنین کلاس‌های آموزشی ازجمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است، گفت: در رشته‌های سفال، نگارگری و باتیک هر یک به مدت 6 ساعت در دو روز کلاس آموزشی برگزار می‌شود، این کلاس‌ها در ساعت 10 تا 12، 14 تا 16 و 16 تا 18 با حضور 15 علاقه‌مند و هنرجو توسط اساتید این رشته‌ها برپا می‌شود.
,
 
,
مدیرکل صادرات صنایع‌دستی در پایان تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه در مدارس به مدت هفت هفته و در 7 مدرسه در مناطق مختلف تهران برپا خواهد شد.
,
 
,
 
,
منبع:میزان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه