اخبار داغ

معاون فرماندار ملایر:

خود مراقبتی عامل اصلی پیشگیری بیماری‌های مزمن است

خود مراقبتی عامل اصلی پیشگیری بیماری‌های مزمن است
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر گفت: خود مراقبتی موضوعی بسیار پیشگیرانه در زمینه بیماری‌های مزمن است و این امر در مورد بسیاری از بیماری‌هایی موثر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ملایری‌ها؛ سعید کتابی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی یکی از خصوصیات طرح تحول نظام سلامت را گستردگی و جامع بودن آن دانست و اظهار داشت: این طرح کاملاً کارشناسی شده و با حجم بالا و زوایای مختلفی که دارد خوشبختانه به مرحله اجرا درآمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ملایری‌ها,

وی با اشاره به فعالیت کلینیک های تخصصی، ساخت اورژانس و خانه‌های بهداشت و درمانی در سطح روستاها افزود: با اجرای این پروژه‌ها بهداشت در سایه درمان قرارگرفته و با اهمیت به آن هزینه‌های درمانی کمتری خواهیم داشت.

,

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر خود مراقبتی را موضوعی بسیار پیشگیرانه در زمینه بیماری‌های مزمن دانست و ادامه داد: این امر در مورد بسیاری از بیماری‌هایی که می‌تواند فرد به آن مبتلا شود کمک می‌کند.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان نیز خود مراقبتی را یکی از الزامات طرح تغییر تحول سلامت عنوان کرد و گفت: پزشک خانواده، بیمه‌ها و حاشیه‌نشینی از مسائل مهم این طرح است.

,

محسن ترکاشوند افزود: در زمینه بهداشت و حاشیه‌نشینی شهرستان ملایر 49 نفر نیرو تحت عنوان مراقبت سلامت و سه پایگاه در مناطق فراموش‌شده شهر مانند 16 متری و امامزاده عبدالله(ع) که احساس خطر بیشتری شده خدمت‌رسانی شده است.

,

وی افزود: اگر بتوانیم خود مراقبتی را ازلحاظ علمی یاد بگیریم کمتر دچار بیماری‌های مزمن می‌شویم.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان با بیان اینکه خود مراقبتی هدف‌دار و مسئولانه است اضافه کرد: شایع‌ترین علت نابینایی در جهان دیابت است که با انجام طرح خود مراقبتی باید یاد بگیریم که چگونه با این بیماری رفتار کنیم.

,

ترکاشوند با اشاره به چهار محور برنامه‌ریزی در سازمان‌ها و در زمینه طرح تحول سلامت و خود مراقبتی افزود: تغذیه، فعالیت فیزیکی، ترک سیگار و مدیریت استرس محورهای اساسی این طرح است که با ورود دستگاه‌های اجرایی به این طرح علاوه بر دخیل شدن فرد، خانواده و جامعه را نیز تحت آموزش قرار خواهیم داد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه