اخبار داغ

شاخص آلودگی هوای تبریز همچنان پیشتاز

هوای ناپاک تبریز در روز هوای پاک!

هوای ناپاک تبریز در روز هوای پاک!
مدیر روابط عمومی اداره کل حفظ و محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اینکه ۲۹ دی‌ماه روز هوای پاک است، ولی همچنان شاخص آلودگی در تبریز بالا بوده و خطرناک برای گروه حساس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تبریز بیدار ، داوود قاسم‌زاده مدیر روابط عمومی اداره کل حفظ و محیط زیست در گفتگو با تبریزبیدار اظهار داشت: شاخص آلودگی تبریز امروز  ۱۲۲ پی اس آی بوده و که این میزان آلودگی خطرناک برای گروه‌های حساس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تبریز بیدار ،,

 

,

وی با بیان اینکه آغاز فصل زمستان با آلودگی مداوم هوای تبریز مواجه بوده، گفت: توصیه‌های مختلفی از ابتدای فصل زمستان ذکر شده که با همکاری مردم می‌توان مقدار آلاینده‌ها را کاهش داد.
 

,
,

مدیر روابط عمومی اداره کل حفظ و محیط زیست  استان تصریح کرد: با صرفه‌جویی در مصرف انرژی‌،‌ پرهیز از ‌استفاده خودروهای شخصی و همچنین استفاده از وسایل نقلیه عمومی می‌توان میزان آلودگی را در تبریز کاهش داد.

 

,
,
,

قاسم زاده گفت: از مردم تقاضا داریم به جای استفاده از خودروهای تک سرنشین از وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده کرده و همچنین از ترددهای غیرضروری در شهر نیز اجتناب کنند.
 

,
,

وی با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در هفته‌ی هوای پاک، یادآور شد: برگزاری کارگاه آموزشی برای مربیان بهداشت مدارس، برگزاری همایش بزرگ دوچرخه سواری، برگزاری همایش هوای پاک به صورت پایلوت در مدرسه امام‌علی(ع) رشدیه با حضور مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان و روسای آموزش و پرورش نواحی و ... از جمله‌ی این برنامه هاست.


وی در این خصوص اضافه کرد: امروز نیز راس ساعت ۱۱ صبح همایش پیاده‌روی از میدان ساعت شروع شده و عموم مردم در آن شرکت خواهند کرد؛ به تبع همین برنامه‌های استانی در شهرستان‌ها نیز چنین برنامه‌هایی در طول هفته هوای پاک برگزار می‌شود.

,
,
,
,

 

,

قاسم زاده اظهار داشت: وارونگی هوا و پایداری جوی عامل اصلی آلاینده‌های موجود در هوای تبریز است و با عمل به توصیه‌ها و همکاری مسؤولان و مردم شهر این مقدار کاهش یافته و آسمان آبی برای مردم به ارمغان خواهد آمد.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه