اخبار داغ

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان:

مسئولان چه اصراری بر اجرای اسناد غربی در نظام آموزشی دارند/ معلمان از جزئیات سند ۲۰۳۰ بی‌اطلاع‌ هستند

مسئولان چه اصراری بر اجرای اسناد غربی در نظام آموزشی دارند/ معلمان از جزئیات سند ۲۰۳۰ بی‌اطلاع‌ هستند
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران گفت: مطابق با سند ۲۰۳۰، باید تمام بندهای آن اجرا شود و اسناد بالادستی کنار گذاشته شوند؛ سؤال اساسی و مهم این است که با وجود اسناد بالا دستی، مسئولان چه اصراری بر اجرای اسناد غربی دارند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، مجتبی عبادی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران و عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در خصوص سند آموزش ۲۰۳۰ اظهار داشت: در مهر ماه امسال با ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور، کارگروه ملی آموزش ۲۰۳۰ تشکیل و سند آموزش ۲۰۳۰ یونسکو ۲۰ آذر ماه امسال رونمایی شد.

وی افزود: رونمایی از سند ۲۰۳۰ در حالی انجام شد که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که از کامل‌ترین اسناد ملی کشور بوده و مبتنی بر اصول تعلیم و تربیت اسلامی است و متناسب با شرایط کشور و انقلاب اسلامی تهیه و تدوین شده است، آذر ماه سال ۹۰ رونمایی شد و آذر ماه امسال وارد فاز پنجم اجرا شد.

عبادی تصریح کرد: نکته جالب این است که این همت و اراده‌ای که از مسئولین برای اجرای سند ۲۰۳۰ مشاهده شد در اجرای سند بومی ایرانی - اسلامی که شرایط کلی تعلیم و تربیت را در کشور ترسیم می کند، دیده نشد و به مانند سند ۲۰۳۰ کارگروه خاصی برای اجرای آن تشکیل نشد.

وی اضافه کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فقط رونمایی شد و دغدغه‌ای از مسئولین برای اجرایی و عملیاتی کردن سند تحول در کشور تا الان مشاهده نشده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران با طرح این پرسش‌هایی مانند «اگر بنا باشد سند ۲۰۳۰ اجرایی شود، سند تحول آموزش و پرورش چه وضعیتی پیدا می‌کند؟» و «سند آموزش ۲۰۳۰ با اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی چه رابطه‌ای دارد؟»، گفت: نکته جالب توجه در رابطه با این دو سند مذکور، عدم آشنایی معلمان با هر دو سند یاد شده است و معلمان به عنوان متولیان امر آموزش اصلا نمی دانند ۲۰۳۰ چیست؟.

وی با بیان اینکه سند یونسکو دارای ابهاماتی است، افزود: از جمله اهداف ۲۰۳۰، آموزش شهروند جهانی با معیارها و ارزش‌های غربی است که تعبیر مقام معظم رهبری از شهروند جهانی، وابستگی است؛ آیا ما به‌جای آموزش هویت مستقل و عزتمند، می‌خواهیم آموزش وابستگی به دانش‌آموزان بدهیم؟

عبادی ادامه داد: از موارد مطروحه در رابطه با سند یونسکو، اجازه دسترسی آزاد به اطلاعات آموزشی - تربیتی کشور است که این موضوع مصداق بارز نفوذ در دستگاه آموزش کشور است. آیا ما با امضای این سند متعهد شدیم اطلاعات آموزشی و تربیتی را در اختیار غرب قرار دهیم؟

وی اضافه کرد: مطابق با سند ۲۰۳۰، باید تمامی بندهای آن به طور کامل اجرا شود و اسناد بالادستی کنار گذاشته شوند؛ سؤال اساسی و مهم این است که با وجود اسناد بالا دستی، مسئولان چه اصراری بر اجرای اسناد غربی دارند؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران افزود: یکی از بندها در پیش‌نویس ارائه شده، ایجاد مدارس عاری از خشونت است که کشورها در آن متهم به وجود خشونت و تبعیض جنسیتی شدند. آیا در مدارس ما خشونت وجود دارد که مسئولان این بند را تأیید و امضاء کرده‌اند؟

وی با طرح این پرسش که «جزئیات این سند چه زمانی منتشر خواهد شد؟»، گفت: آیا شورای عالی انقلاب و مجلس در جریان امضای این سند هستند و آن را تأیید می‌کنند؟ برای امضای این سند مهم، بین‌المللی و حیاتی در کشور با چه کسانی مشورت شده است؟ ما با امضای این سند ملزم به اجرای چه تعهداتی در دستگاه آموزشی هستیم؟

عبادی تصریح کرد: این سؤال‌ها تنها تعداد محدودی از ابهامات مطرح درباره این سند هست؛ ابهامات دیگری نیز مطرح است که امیدوارم جزئیات این سند از سوی مسئولان امر منتشر شده و پاسخی به سؤالات و ابهامات وارد بر این سند داده شود.

وی تأکید کرد: ما در حوزه برادران بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران بزرگ آمادگی خود را جهت میزبانی از دبیر کارگروه ملی آموزش ۲۰۳۰ اعلام می کنیم و امیدواریم با اعلام حضور خودشان، به تشریح جزئیات این طرح در بین دانشجومعلمان که سکان‌دار تعلیم و تربیت در آینده خواهند بود، پرداخته و به سؤالات و ابهامات دانشجویان پاسخ دهند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، , پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، , پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه