اخبار داغ

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی در مراسم افتتاح طرح رایگان مشاوره ژنتیک:

ماهانه ۷ میلیون ریال هزینه نگهداری از یک معلول/مشاوره ژنتیک اقدامی راه گشا برای کاهش معلولیت ها است

ماهانه ۷ میلیون ریال هزینه نگهداری از یک معلول/مشاوره ژنتیک اقدامی راه گشا برای کاهش معلولیت ها است
معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ماهانه 7میلیون ریال هزینه نگهداری هر معلول در مرکز نگهداری می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بصیر سبزوار،مسعود هنر بخش معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در مراسم افتتاح طرح مشاوره ژنتیک بابیان اینکه ماهانه 7میلیون ریال هزینه نگهداری هر معلول می‌شود اظهار داشت: مهم‌ترین اقدام برای کاهش این هزینه‌ها انجام برنامه‌های پیشگیرانه در سطح جامعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بصیر سبزوار,

 

,

وی با مهم برشمردن خدمات غربالگری در حوزه پیشگیری تصریح کرد: با انجام آزمایش غربالگری ساده و هزینه ناچیز به‌راحتی می‌توان از بروز معلولیت‌ها در بزرگ‌سالی پیشگیری کرد.

,

 

,

هنر بخش در ادامه بابیان اینکه بسیاری از معلولیت‌ها در پی عدم آگاهی و غفلت والدین ایجاد می‌شود عنوان کرد: حضور فرزند معلول در یک خانواده علاوه بر هزینه‌های مال گزاف، بار روانی و تبعات اجتماعی را بر خانواده تحمیل می‌کند.

,

 

,

معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی با اشاره به آغاز به کار طرح مشاوره ژنتیک برای دانش آموزان 15 تا 20سال و زوج‌های در آستانه ازدواج  به‌صورت رایگان افزود: 10تا 12هزار دانش‌آموز در این طرح شرکت کرده و افراد مشکوک به اختلالات ژنتیکی برای انجام آزمایش‌ها به مراکز ژنتیک معرفی خواهند شد.

,

 

,

مرضیه کسرایی رئیس اداره بهزیستی سبزوار در این مراسم بابیان اینکه50درصد از معلولیت‌ها در اثر اختلالات ژنتیکی به وجود می‌آید  ادامه داد: در سبزوار بیش از 7هزار معلول تحت حمایت بهزیستی قرار دارند.

,

 

,

وی با اشاره به اهمیت انجام آزمایش‌های غربالگری در پیشگیری از بروز معلولیت‌ها عنوان کرد از ابتدای سال تاکنون بیش از10هزار مورد آزمایش غربالگری شنوای سنجی و بینا سنجی انجام‌شده است.

,

 

,

کسرایی همچنین به فعالیت 7مرکز مشاوره عمومی و 10مرکز توان‌بخشی در سبزوار اشاره کرد و افزود: فعالیت این مراکز نیز در راستای کاهش هزینه معلولیت‌ها برای جامعه طرح‌ریزی‌شده است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه