اخبار داغ

رئیس بخش بیوتکنولوژی انستیتو پاستور ایران:

طب سنتی با وجود انواع گیاهان دارویی باید تقویت و مورد توجه قرار گیرد

طب سنتی با وجود انواع گیاهان دارویی باید تقویت و مورد توجه قرار گیرد
رئیس بخش بیوتکنولوژی انستیتو پاستور ایران گفت: طب سنتی با وجود انواع گیاهان دارویی در کشور باید تقویت و مورد توجه قرار گیرد و استفاده از داروهای گیاهای بدون عوارض هستند و می توان با کشت گیاهان دارویی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بازتاب بروجرد پروفسور"عظیم اکبر زاده" رئیس بخش بیوتکنولوژی انستیتو پاستور ایران و عضو هیات علمی دانشگاه تهران در همایش اقتصاد مقاومتی و گیاهان دارویی که در فرمانداری بروجرد برگزار شد گفت: قطع ریشه وابستگی و اتکا به امکانات ویژه و همچنین درس گرفتن از گذشته می تواند در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی موثر باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , بازتاب بروجرد, بازتاب بروجرد,  پروفسور"عظیم اکبر زاده" رئیس بخش بیوتکنولوژی انستیتو پاستور ایران و عضو هیات علمی دانشگاه تهران در همایش اقتصاد مقاومتی و گیاهان دارویی که در فرمانداری بروجرد برگزار شد گفت: قطع ریشه وابستگی و اتکا به امکانات ویژه و همچنین درس گرفتن از گذشته می تواند در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی موثر باشد.,


وی اضافه کرد: تاریخ نشان می دهد ملتی که به داشته ها و ظرفیت های خود اتکا کند موفق است و باید تلاش کرد تا با برنامه ریزی و شناخت ظرفیت ها برای اجرای این طرح اقدام کرد.

,
,


به گفته وی اقتصاد مقاومتی در کشور توسط مقام معظم رهبری پیشنهاد شد و با اجرای این طرح می توان با تکیه بر ظرفیت ها در جهت توسعه و پیشرفت حرکت کرد و برای تداوم در این راه باید به سمت محدود کردن استفاده از منابع نفتی و رهایی از اتکای اقتصاد به این منابع حرکت کرد.

,
,


اکبر زاده با اشاره به صادرات و واردات افزود: صادرات ما در برابر واردات زیاد است و بسیاری از محصولات را خام فروشی کنیم و یکی از مهمترین دلایل اجرای اقتصاد مقاومتی بحران زدایی و ترمیم ساختارهای فرسوده است.

,
,


وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی باعث کاهش وابستگی و تاکید و تلاش بر روی تولید محصولات دارد که در این راستا ضعیف عمل شده است چرا که همه ظرفیت های لازم در کشور وجود دارد و می توان با استفاده از این ظرفیت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کرد.

,
,


رئیس بخش بیوتکنولوژی انستیتو پاستور ایران با تاکید بر این که باید دانش را عملی کرد افزود: نیاز است که دانشمندانه کار کنیم و برای این کار همکاری و همدلی نیاز است و در شهرستان بروجرد نیاز است تعاونی فارغ التحصیلان تشکیل شود و به دانش فنی دقت لازم صورت گیرد.

,
,


به گفته وی 487 محصول وارداتی کشاورزی را می توان با پایان نامه و تولید محصولات تهیه کرد و از خام فروشی جدا شویم و تشکیل شرکت های دانش بنیان مردمی و دانشجویی برای جمع آوری دانش فنی ضروری است.

,
,


وی سپاه را الگویی برای اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: سپاه در طول این سالها به دانش فنی دست یافته و می تواند الگویی برای سایر بخش ها باشد و در راستای اقتصاد مقاومتی سپاه پیشگام بوده و به خوبی در این راستا موفق شده است.

,
,


اکبر زاده به کشت گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود این همه گیاهان دارویی در کشور باید طب سنتی را بیدار کرد چرا که داروها عوارض جانبی زیادی دارند اما دم نوش ها و گیاهان دارویی بدون عارضه هستند.

,
,


به گفته وی مهمترین نقش مردم در اقتصاد مقاومتی مدیریت مصرف و قناعت و همچنین تشکیل تعاونی دانشجویان و فارغ التحصیلان است و برای موفقیت در این طرح باید باند بازی کنار رود و با ایستادن در مقابل دشمن و با اتکا به ظرفیت خود در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه