اخبار داغ

طلاق، دردناکترین موضوع این روزهای کهگیلویه و بویراحمد/ چشم و هم چشمی بلای جان ازدواج جوانان

طلاق، دردناکترین موضوع این روزهای کهگیلویه و بویراحمد/ چشم و هم چشمی بلای جان ازدواج جوانان
سوال اساسی این است که چرا در استان عشایر نشینی که مردم آن دارای آداب و رسوم و فرهنگ غنی هستند موضوع طلاق رشد چشم گیر داشته است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، سوال اساسی این است که چرا در استان عشایر نشینی که مردم آن دارای آداب و رسوم و فرهنگ غنی هستند موضوع طلاق رشد چشم گیر داشته است؟دلایل فراوان این مشکل را با نگاهی به گذشته تا به امروز باید بررسی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, ،,

همه کسانی که سن آنها به 10یا 15 سال پیش قد می دهد یادشان هست که عروسی ها در خانه ها و جمعی صمیمی و ساده برگزار می شد، اما امروزه عروسی ها را از خانه ها به باغ ها و تالارها برده ایم که این البته اشکالی ندارد.

,

, ,

اشکال آنجایی است که در عروسی ها هزینه های اضافه ای را متحمل می شویم. یعنی خواستار بهترین و گران ترین ها هستیم از جمله سفره عروس، گروه فیلمبرداری، موسیقی، ماشین عروس و انواع غذا و شیرینی و میوه. با وضعیت امروز اقتصاد کشور اکثریت افرادی که ازدواج می کنند با گرفتن وام و قرض برای شروع زندگی و شب عروسی متحمل هزینه سنگینی می شوند که بعد از عروسی و توان پرداختن نکردن آنها مجبور به تحمل فشار عصبی و شروع درگیری ها و بحث ها می شوند.

,

این چشم و هم چشمی هاست که ما را به برگزاری چنین عروسی هایی وادار می کند و این چشم و هم چشمی ها حتی به تجمل گرایی خانه هایمان هم آمده جوری که همه ما خواستار خانه ای زیبا در بهترین نقطه شهر هستیم و همچنین داشتن بهترین و متنوع ترین و به روز ترین اجناس در خانه هایمان که هر چند مدت یکبار آنها را عوض کنیم.

,

Image result for ‫تجمل گرایی‬‎

, Image result for ‫تجمل گرایی‬‎,

اما موضوع سوم و مهمترین و خانمان سوز ترین مسئله که امروزه بلای جان خانواده ها شده است، رسانه به ویژه ماهواره و فضای مجازی است که باید هر کدام را جداگانه آسیب شناسی کرد.

,

ماهواره و شبکه های رسانه ای غربی گرگ هایی هستند که با پوشیدن لباس بره به میان مردم آمده و آنها را به جان هم انداخته و از همه اعتقادات به دور و سرگرم به ظواهر دنیای فانی کرده است.

,

باید گفت که ماهواره با نشان دادن زندگی ایده آل غربی و خوشی های بیشتر در چنین زندگی هایی، ذهن مردم را مشغول و درگیر موضوعاتی به دور از واقعیت کرده است که انسان را از دین جدا کرده و وقتی هم رسیدن به چنین ایده هایی غیر ممکن باشد انسان با یأس و ناامیدی روبرو می شود و خسته از زندگی که داشته است و برای رسیدن به آزادی و ایده های ایده ال خود راه را در طلاق می داند.

,

Image result for ‫ماهواره و طلاق‬‎

, Image result for ‫ماهواره و طلاق‬‎,

و اما فضای مجازی که نفوذ بسیار زیادی بین خانواده ها و جوانان و نوجوانان داشته است. بدترین عامل دوری خانواده ها در امروزه را می توان فضای مجازی دانست.
در حال حاضر اکثر افراد جامعه ای که دچار مشکلاتی از قبیل اقتصاد و بیماری هایی شده است برای آرامش بیشتر و نشان دادن درد خود به دیگران و یا پیدا کردن همدرد، رو به فضای مجازی می آورد و درد خود را با نامحرمان در میان می گذارد و وقتی که نامحرمی محرم شود شادی های خود را هم با او تقسیم خواهد کرد و از این رو محرم واقعی خود را ناتوان و عاجز از اینکه بتواند مشکلات را حل کند، می داند و برای پایان دادن به چنین زندگی راهی جز جدایی و طلاق نمی بیند.

,
,

نحوه پوششی که این روزها در خیابان ها و فضای مجازی و رسانه دیده می شود نفس انسان را ضعیف و انسان را تنوع طلب میکند و این موضوع باعث ارتباط های پنهانی و متلاشی شدن خانواده ای می شود و روز به روز وضعیت بدتری را در جامعه بوجود می آورد.

,

 

,

Image result for ‫پوشش در فضای مجازی‬‎

, Image result for ‫پوشش در فضای مجازی‬‎,

چشم و هم چشمی ها و تجمل گرایی ها از عوامل اولی متلاشی شدن زندگی است. با نگاه به فقرا و زندگی ائمه معصوم(ع) الگوی خود را از آنها بگیریم و خوشبخت زندگی کنیم.

,

ماهواره را به زباله دان ها بیندازیم و از شبکه های داخلی استفاده کنیم و کتاب را جایگزین خوبی برای اوقاتی که دوست داریم اطلاعات کسب کنیم قرار دهیم و فرهنگ استفاده از فضای مجازی را یاد بگیریم.

,

برای متلاشی نشدن زندگی خود و دیگران پوشش اسلامی یا حجاب داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه