اخبار داغ

دادن "پاداش" کار از منابع قدرت مدیریتی است

دادن "پاداش" کار از منابع قدرت مدیریتی است
دادن "پاداش" از چنان اهمیتی برخوردار است که از آن به عنوان یکی از منابع قدرت مدیر تحت عنوان «قدرت پاداش» یاد می‌شود و از آن به منظور کنترل عملکرد افراد استفاده می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرمشکین، از ادوار گذشته تاکنون بر همگان ثابت شده است که تشویق می‌تواند بر میزان عملکرد صحیح هر انسانی اثر قابل توجهی داشته باشد از جمله این تشویق‌ها، دادن پاداش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرمشکین,

 

,

اجزای دیگر رضایت شغلی تفکر فرد درباره کار خود و سطح زندگی عمومی است، نگرش فرد نسبت به شغلش ممکن است مثبت یا منفی باشد، رضایت شغلی با روحیه سازمانی مترادف نیست، ولی دو مفهوم که هر کدام می تواند بر روی دیگری اثر بگذارد. میزان پیروی کارکنان از این اهداف مشترک سازمان و اعتماد آنان به اهداف، تعیین کننده درجه روحیه سازمان است. رضایت شغلی منجر به تعهد سازمان می شود، در حالی که نارضایتی شغلی به واکنش‌هایی نظیر؛ ترک خدمت، غیبت، تنبلی، حوادث و نظایر آن منتهی می‌شود.

,

 

,

بی تردید قابل اذعان است که تشویق؛ پاداش، در رضایت شغلی دارای اهمیت وافری است که این رضایت شغلی فرد می تواند به ارتقای عملکرد سازمان نقش مهمی را ایفا کند.

,

 

,

نظام پاداش از خط مشی‌ها، فرآیندهای سازمان با توجه به مهارت و شایستگی افراد براساس میزان خدمات، وقت، انرژی و خلاقیت و نوآوری کارکنان با توجه به اهداف سازمان طراحی می شود خدمات در حد انتظار با حقوق و فراتر از حد انتظار با دریافت پاداش و مزایا جبران می‌شود.

,

 

,

پاداش دارای طبقه بندی‌های مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به پاداش‌های درونی در مقابل پاداش‌های بیرونی، پاداش‌های مالی در مقابل غیرمالی، پاداش‌های مبتنی بر عملکرد در مقابل پاداش‌های مبتنی بر عضویت اشاره کرد.

,

 منظور از پاداش های درونی ، میزان رضایت فرد از خود کار است که پاداش‌های خود انگیخته نامیده می‌شود، زمانی که فرد کاری را خوب انجام می‌دهد در خود لیاقت و شایستگی می‌بیند و احساس مفید بودن می‌کند که منجر به احساس رضایت و آرامش می‌شود و احترام بیشتری برای خود کسب می‌کند.

,

 

,

  پاداش‌های بیرونی منشأ خارجی دارد که تابع مقررات، خط مشی‌ها و استراتژی سازمان می باشد و به صورت مالی و غیرمالی انجام می‌شود. پاداش های مالی به صورت نقدی و در جهت بهبود رفاه مادی و پاداش های غیر مالی سبب بهبود کیفیت کاری، که منجر به بهبود عملکرد می‌شود.

,

 

,

 در پاداش‌های مالی، پرداخت با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی و با توجه به برنامه‌های حمایتی و همچنین هماهنگی و تعدیل با بازار کار و سهیم کردن کارکنان در سود و پرداخت در مقابل مدت کار صورت می‌گیرد.

,

 

,

 پاداش از چنان اهمیتی در مباحث مربوط به مدیریت برخوردار است که از آن به عنوان یکی از منابع قدرت مدیر تحت عنوان «قدرت پاداش» یاد می‌شود منظور از قدرت پاداش استفاده از پاداش‌های مختلف درونی و بیرونی به منظور کنترل عملکرد افراد است. به عبارتی، مدیر از قدرت پاداش به منظور تاثیرگذاری و کنترل رفتار زیردستان استفاده می‌کند.

,

 

,

به گزارش سفیرمشکین، با این مقدمه به وضعیت عمومی شهر اشاره می‌شود که در حال حاضر در وضعیت نابسامانی از نظر نیروهای خدماتی و هم از لحاظ وضعیت بهداشتی و عمرانی و ... قرار گرفته است به طوری که اخیراً جمعی از کارکنان شهرداری مشگین‌شهر از وضعیت حقوق و اضافه کاری‌هایی که داشتند معترض شده و خواستار پرداخت حق و حقوق خود بودند این در حالی است که شهردار مشگین‌شهر اظهار داشت: که تمام حقوق‌ و مزایای کارگران پرداخت‌شده است و تنها بخشی از مابه‌التفاوت و اضافه‌کاری کارگران مانده است و سعی بر پرداخت معوقات کارگران هستیم؛ که در این خصوص لازم به ذکر است عدم پرداخت اضافه کاری موجب می‌شود کارگران در وظیفه‌ای که به آن‌ها واگذار شده تنبلی کنند که در این حالت وضعیت شهر بحرانی خواهد بود.

, سفیرمشکین,

 

,

شهردار مشکین‌شهر در خصوص وضعیت کارگران و شهرگفت: متأسفانه در سال‌های گذشته بدون رعایت قوانین و مقررات افرادی به استخدام شهرداری درآمده‌اند که بدون مجوز بوده و ادامه کار آنها با مشکلاتی از جمله تمدید قرارداد مواجه شده به طوری که برخی از آنها  کارایی لازم را ندارند چرا که در سال‌های گذشته فردی در سن ۶۵ سالگی استخدام‌ و هم اکنون در سن ۷۲ سالگی کار خدماتی انجام می دهد که مغایر قوانین و مقررات بوده که قطعاً در این سن توانایی کار سخت را نداشته و مشکلاتی در حوزه های مختلف به وجود خواهد آمد این بخشی از وضعیت نیروهای شهرداری است که درگذشته استخدام شده‌اند.

,

 

,

وی افزود: اکثر کارگران شهرداری ۸ ساعت کار معین خود را به‌طور کامل انجام نمی‌دهند و خیلی از آنها بخاطر مشکلات معیشتی  انتظار پرداخت اضافه‌کاری را داشته و اعتراضاتی را بیان می دارند اما این نکته را باید در نظر داشته باشند که پرداخت اضافه کاری منوط به انجام فعالیت های بیش از ساعات کار تعیین شده توسط کارگران است و هر کس در مسیر خدمت بیشتر به مردم شریف شهرستان قرار گیرد قطعاً مزایای بیشتری دریافت خواهد داشت.

,

 

,

وی تصریح کرد: کارگران شهرداری مشگین شهر زحمات قابل توجهی را انجام می دهند اما کارایی لازم را در مقایسه با مرکز استان ندارند لذا شهرداری ملزم به پرداخت اضافه کاری برای کارگرانی است که واقعاً ساعاتی اضافه کاری انجام دهند و پرداخت غیر از این قانونی نبوده و  منابع مالی هم اجازه این کار را نمی‌دهد اما متاسفانه در گذشته رویه غلط در بین کارگران شهرداری عادت شده است که بدون انجام فعالیت انتظار دریافت اضافه کاری دارند.

,

 

,

گفتنی است با مشاهده وضعیت معابر مشگین‌شهر می‌توان بر کارایی کارگران شهرداری پی برد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه