اخبار داغ

در مراسم نکوداشت روز همبستگی آذری‌های جهان عنوان شد؛

پرغو: اشتیاق مردم باکو در سرازیر شدن به مرزهای ایران غیرقابل وصف بود/ آذربایجانی‌‌ها با پیروی از فرمان امام در مقابل ایدئولوژی استکبار استقامت کردند

پرغو: اشتیاق مردم باکو در سرازیر شدن به مرزهای ایران غیرقابل وصف بود/ آذربایجانی‌‌ها با پیروی از فرمان امام در مقابل ایدئولوژی استکبار استقامت کردند
عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز گفت: آذربایجانی‌ها بعد از ۷۰ سال تفکر غیربومی توانستند به ممالک خود بازگرداند و اشتیاق آنان در سرازیر شدن به مرزهای ایران غیرقابل توصیف بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، محمدعلی پرغو صبح امروز در مراسم نکوداشت روز همبستگی آذری‌های جهان (۱۹ ژانویه) که در تالار شهریار دانشگاه تبریز برگزار شد، با بیان اینکه، اعتراض مردم باکو بعد از چند سال فوران کرد، اظهار داشت: در ۱۹ ژانویه، مردم باکو که ظلم‌ها و استبدادهای حاکم بر خود را تحمل کردند، بعد از ۱۰۰ سال تحمل، با تمام قدرت شروع به سرازیر شدن به مرزهای ایران شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود: اشتیاق مردم در سرازیر شدن به‌سوی مرزهای ایران غیرقابل توصیف است و آنان بعد از ۷۰ سال تفکر غیربومی، توانستند به ممالک خود برگردند.

,

استاد تاریخ و فرهنگ دانشگاه تبریز با تأکید بر شکست خفقان مردم در ۱۹ ژانویه، خاطرنشان کرد: آنان در ۱۹ ژانویه، به بیان کامل از سیره و روش قرآن و اهل‌بیت اطاعت کرده و امام خمینی (ره) را با آن نفس مسیحایی همیاری کردند.

,

وی اضافه کرد: زمانی که امام خمینی (ره) سوره اسرافیل خود را سرود؛ مردم باکو به حمایت از امام خمینی (ره) به میدان آمدند و در مقابل ایدئولوژی استکبار استقامت کردند.

,

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تبریز با اشاره به فرمایش امام خمینی در خصوص شکستن استخوان‌های پوشالی رژیم صهیونیستی، اذعان داشت: دل مردم باکو در زمان شنیدن این فرمان به همراه جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی تپید و آنان نشان دادند که در کنار جمهوری اسلامی ایران برای شکستن استخوان رژیم صهیونیستی در تلاش‌اند.

,

وی عنوان کرد: ایران نیز با این هدف، بر آزادی و استقلال استارت زد؛ چراکه می‌دانست زیستن با اعتقاد راسخ، همواره اقتدار را برای یک ملت به همراه خواهد داشت.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه