اخبار داغ

عضو شورای اسلامی شهر فردوس در دیدار اعضای شورای استان با استاندارخواستار شد

مطالعه و احداث جاده جدید فردوس به تهران و کاهش 200 کیلومتری این مسیر

مطالعه و احداث جاده جدید فردوس به تهران و کاهش 200 کیلومتری این مسیر
نماینده شورای اسلامی شهرستان فردوس در شورای استان در جلسه دیدار اعضای شورای اسلامی استان با استاندار خراسان جنوبی خواستار مطالعه و احداث جاده جدید فردوس به تهران شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از فردوس برین ، نماینده شورای اسلامی شهرستان فردوس در شورای استان در جلسه دیدار اعضای شورای اسلامی استان با استاندار خراسان جنوبی خواستار  مطالعه و احداث جاده جدید فردوس به تهران شد و گفت :   با احداث این جاده حدود 200 کیلومتر فاصله شهرستان های فردوس-سرایان-قاین و بیرجند به تهران کاهش می یابد که نقش موثری در کاهش هزینه های مردم و کاهش خطرات جاده ای  و شکوفایی اقتصاد منطقه دارد.
 
حسین اکبری افزود : این مسیر  پیشنهادی جدید  فردوس را به عشق آباد وسپس در ادامه مسیراز طریق اتصال به سه راه حسینیان  به سمنان و تهران وصل میشود .

سخنگوی شورای اسلامی استان در ادامه به اجرای بسیار کند پروژه باند دوم محور فردوس به سه راهی روم   اشاره کرد و گفت :  پروژه باند دوم محور این محور شریانی  ،از سال 86 آغاز شده و برغم اینکه این جاده جزء جاده های شریانی بوده و چهارشهرستان  را به مرکز استان وصل میکند تاکنون پیشرفت فیزیکی بسیار ناچیزی داشته است.

حسین اکبری افزود : طول این محور 120 کیلومتر است و پس از گذشت حدود ده سال تاکنون فقط 34 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و این به این معنی است که پیرفت فیزیکی این پروژه در هر سال کمتر از 4 درصد است که اصلا قابل دفاع نیست و انتظار میرود با توجه به حجم بالای تردد در این محور،عملیات احداث باند دوم با سرعت بیشتری انجام شود و اعتبارات بیشتری به این جاده شریانی اختصاص یابد .

وی در ادامه به بحث راه آهن فردوس اشاره کرد و گفت: با توجه به انجام مطالعات اتصال فردوس به شبکه ریلی کشور ، مردم فردوس انتظار دارند که با همت و درایت دولت تدبیر و امید و اختصاص اعتبارات لازم در سال آینده شاهد اجرایی شدن پروژه راه آهن فردوس باشند.

سخنگوی شورای اسلامی استان در ادامه این جلسه به بیان سایر خواسته ها و مطالبات شهرستان فردوس اشاره کرد و گفت: پیگیری و اخذ مجوز کمیسیون ماده 32 جهت دانشکده پیراپزشکی و بهداشت و دانشکده فنی مهندسی ،   درخواست کمک ویژه از محل منابع مدیریت بحران استان به طرحهای جداسازی آب فضای سبز بخصوص فردوس که بیش از ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد(با توجه به بحران آب و کمبود آب ) ، کمک ویژه به اعتبارات شهرداریهای استان که در مسیر زائران امام رضا از ۹ استان هستند و کمک به طرحهای خدمات گردشگری. بویژه پارک گردشگری تون فردوس ، تعیین تکلیف پژوهشکده انار و قنات فردوس ، اجرای روکش آسفالت محور فردوس به سه راهی روم(حدود ۴۵ کیلومتر باقی مانده است) در کنار تسریع در اجرای باند دوم ، اصلاح شاخصهای توزیع اعتبارات استانی که با محوریت وسعت و جمعیت انجام میشود. که در این راستا شاخص تراکم جمعیت(نفر در کیلومتر مربع)   باید پر رنگ باشد، از جمله مهمترین خواسته ها و مسائل شهرستان فردوس است .

عضو شورای اسلامی شهر فردوس در ادامه سخنانش از پیگیری های ثمربخش استاندار و نماینده مردم فردوس،طبس،سرایان و بشرویه و سایر مسئولین شهرستان و استان در خصوص تصویب تسهیلات ویژه برای خسارت دیدگان سرمازدگی بخش کشاورزی در هیئت دولت ویژه شهرستانهای فردوس ، بشرویه و سرایان  و همچنین تکمیل و تجهیز بیمارستان جدید فردوس و مجتمع فرهنگی و هنری فردوس و باند امداد و نجات تشکر و قدردانی نمود.

در ادامه این جلسه سایر اعضای شورای استان نیز به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مسائل منطقه شان پرداختند.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه ضمن تاکید بر پیگیری مواد مطرح شده ازسوی اعضای شورای استان گفت :  در مرحله دوم واگذاری قیر رایگان به شهرداری ها، ۴ هزار تن قیر رایگان در اختیار شهرداری های استان به منظور آسفالت و بهسازی معابر شهری و روستایی قرار گرفته است.

  سید علی اکبر پرویزی ،به تقویت ارتباط شوراهای فرادستی با شوراهای پایین دستی در شهر ، روستا و شوای عالی استان ها اشاره کرد وادامه داد: قطعاً این تقویت ارتباط منجر به ایجاد حس همدلی و بهبود اوضاع در تمامی زمینه ها خواهد بود.

وی بابیان اینکه تسهیل در رسیدگی به پرونده های کمیسیون ماده ۵ در دستور کار است گفت: با اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته این کمیسیون بروز شده و هیچ پرونده ای برای رسیدگی در این کمیسیون باقی نمانده است.

وی با بیان اینکه با تکیه صرف بر اعتبارات استانی نمی توان به اهداف توسعه ای استان دست یافت ادامه داد: در چند ماه اخیر چند برابر اعتبارات مصوب استانی با پیگیری هایی که صورت گرفت توانستیم از محل ردیف های متمرکز ملی برای استان اعتبار جذب کنیم.

پرویزی، بابیان اینکه در بخش بهداشت و درمان در چند ماه اخیر ۸۰ میلیارد تومان تجهیزات و منابع مالی به استان تزریق شده است گفت: با پیگیری هایی که صورت گرفت موفق به جذب ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور اجرای پروژه دو بانده کردن محور ارتباطی بیرجند – قاین شدیم که اقدامی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: با پیگیری هایی که صورت گرفت موفق شدیم علاوه بر اعتبارات استانی ۱۰۰ میلیاردریال اعتبار نیز در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته شود که می تواند کمک مستمر بسیار مناسبی برای توسعه زیرساخت های استان در بخش های مختلف باشد.

وی با بیان اینکه در بحث انتقال آب به استان در کوتاه مدت و بلند مدت پیگیری های بسیار خوبی در دست اجرا است گفت: در بحث اتصال استان به خط ریلی راه آهن سراسری نیز پیگیری های بسیار مناسبی صورت گرفته که مردم عزیز استان به تدریج آثار آنها را در آینده مشاهده خواهند کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فردوس برین ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه