اخبار داغ

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چگنی:

11 معدن سنگ فعال در چگنی فعالیت دارند

11 معدن سنگ فعال در چگنی فعالیت دارند
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چگنی گفت: 11 معدن سنگ فعال در چگنی فعالیت دارند و 4 معدن نیز به دلیل مشکلات پروانه بهره برداری تعطیل شده اند که با برطرف شدن مشکلات، مجدد راه اندازی و به جمع معادن سنگ فعال این شهرستان اضافه خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرچگنی، افشین باباعلی با بیان اینکه 11 معدن فعال در شهرستان چگنی وجود دارد، عنوان کرد: 4 معدن سنگ نیز به دلیل مشکلات پروانه بهره برداری تعطیل شده اند که با برطرف شدن مشکلات، مجدد راه اندازی و به جمع معادن سنگ فعال این شهرستان اضافه خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرچگنی, ، , افشین باباعلی , با بیان اینکه 11 معدن فعال در شهرستان چگنی وجود دارد، عنوان کرد: 4 معدن سنگ نیز به دلیل مشکلات پروانه بهره برداری تعطیل شده اند که با برطرف شدن مشکلات، مجدد راه اندازی و به جمع معادن سنگ فعال این شهرستان اضافه خواهند شد.,

وی اشتغالزایی مستقیم معادن سنگ چگنی را یک هزار و 500 نفر دانست و بیان داشت: جمعا 56 سینه کار فعال در شهرستان چگنی مشغول به استخراج سنگ از معادن هستند.

,

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چگنی با اشاره به کیفیت بالای سنگ استخراج شده معادن این شهرستان گفت: سنگ گوهره از جمله سنگ های تزئینی ساختمان است که در هیچ نقطه دیگری تا کنون کشف نشده است، قیمت پایین و کیفیت بالا از ویژگی های این سنگ شهرستان چگنی است.

,

باباعلی با بیان اینکه 495 هزار تن سنگ سالیانه بصورت قانونی از معادن سنگ چگنی برداشت می شود، تاکید کرد: با وجود معادن سنگ شهرستان چگنی، استقرار شهرک فرآوری سنگ تاثیر بسزایی در اقتصاد این شهرستان دارد.

,

وی افزود: با توجه به انجام مراحل اداری و تملک زمین از منابع طبیعی توسط شرکت شهرک های صنعتی برای احداث شهرک فرآوری سنگ چگنی، متاسفانه تا کنون نسبت به احداث این شهرک اقدام فیزیکی به عمل نیامده است.

,

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چگنی، جلوگیری از خام فروشی سنگ را از مزایای احداث شهرک فرآوری سنگ در این شهرستان دانست و گفت: احداث شهرک فرآوری سنگ علاوه بر اینکه از خام فروشی سنگ به قیمت ارزان جلوگیری کرده باعث ایجاد اشتغال پایدار و چشمگیری در این شهرستان خواهد شد. بطور مثال اگر هر تن سنگ شهرستان چگنی به قیمت 80 تا 90 هزار تومان به فروش می رسد در صورت فرآوری می توان آنرا به چند برابر این قیمت به فروش رساند.

,

وی تاکید کرد: هم اکنون بیشترین سود سنگ های استخراج شده معادن شهرستان چگنی را کارخانه های فرآوری خارج از استان و یا کشور و واسطه ها می برند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه