اخبار داغ

رئیس اتاق بازرگانی ایران در تربت جام مطرح کرد:

اقتصاد کشور شفاف نیست / سرچشمه گل آلود است

اقتصاد کشور شفاف نیست / سرچشمه گل آلود است
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در سراسر کشور ظزفیت های ملی بوده است که غفلت کردیم و اگر اوضاع اقتصاد آنچنان مساعد نیست و آب گل آلود شده مشکل از سرچشمه است که باید حل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جام روز، امروز 29 دی جلسه شورای اداری تربت جام با حضور رئیس اتاق بازرگانی ایران و هیئت همراه، فعالان اقتصادی، مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی در محل فرمانداری تشکیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جام روز, جام روز,

غلام حسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در سراسر کشور ظزفیت های ملی بوده است که غفلت کردیم و اگر اوضاع اقتصاد آنچنان مساعد نیست و آب گل آلود شده مشکل از سرچشمه است که باید حل شود.

,

وی ادامه داد: با لیست کردن مشکلات مسائل کشور حل نمی شود در برنامه ششم توسعه به توزیع قدرت توجه شده است که امید است نگاه متمرکز به مناطق رفع شود.

,

شافعی افزود: به لحاظ اینکه کشور دارای تنوع اقلیمی متفاوت است نمی شود یک برنامه را برای همه مناطق یکسان اجرا کرد اتاق بازرگانی از ابتدای طرح برنامه ششم سعی کرده است این دیوار بلند تمرکز در کشور شکسته شود.

,

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اقتصاد مقاومتی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی با حرف اجرای نمی شود و اگر به 24 بند این دستور العمل توجه شده بود مشکلات کمتری داشتیم البته الگوی مصرف انرژی در کشور اگر اصلاح نشود اوضاع با هیچ دستور العملی خوب نخواهد شد.

,

وی با اشاره به ظرفیت ویژه تربت جام در مسائل اقتصاد ملی افزود: شهرستان تربت جام به لحاظ برخورداری از قابلیت ها و پتانسیل ها نقش ملی در اقتصاد فرا مرزی دارد.

,

شافعی ادامه داد: رسیدگی به زیر ساخت های حمل و نقل ترانزیتی محور مشهد دوغارون از مسائل اساسی و با اهمیت کشور است که باید مورد توجه بودجه ای قرار گیرد که از نیاز های مهم مسائل اقتصادی آینده کشور است

,

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به آمار جرم در مناطق کمتر توسعه یافنه تصریح کرد: کشور به لحاظ مسائل امنیتی، اخلاقی، و اجتماعی وابسته به اقتصاد است و باید مشکلات معیشتی مردم حل شود.

,

وی عنوان کرد: الویت و قابلیت سرمایه گذاری هر منطقه با حضور کارشناسان و مشاوران اتاق بازرگانی مورد شناسایی و برنامه ریزی قرار گرفته و یکی از اولویت ها کشت گیاهان دارویی و ارگانیک است که مورد استقبال مردم است و باید به این سمت حرکت کنیم.

,

شافعی با اشاره به عبور جاده ابریشم از منطقه تربت جام ابراز داشت: 65 کشور دنیا در صدد احیای راه ابریشم هستند وتربت جام به دلیل قرار گرفتن در این مسیر  می تواند از ظرفیت بالایی برخوردار شود و ایران یکی از حامیان احیای راه ابریشم است.

,

رئیس اتاق بازرگانی تاکید کرد: ما باید حافظ سرمایه های موجود باشیم وبه دنبال ایجاد واحد های تولیدی جدید نرویم چرا که تعداد زیاد واحد های تولیدی ایجاد شده در شهرک های صنعتی به حالت نیم فعال و تعطیل است.

,

وی بیان داشت : اگر قرار است توسعه متوازن صورت بگیرد باید طرح روستا محور اجرا شود تا مانع از توسعه شهری و مصرفی گرایی باشیم که توسعه شهری باعث خالی شدن روستا ها گردید.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه