اخبار داغ

سینما دیدار تفت همچنان از قافله عقب است!

سینما دیدار تفت همچنان از قافله عقب است!
این روزها که فروش فیلم «یتیم خانه ایران» در سینماهای کشور میلیاردی شده است، سینما دیدار تفت بازهم از قافله عقب است، شاید هم مسئولان میخواهد که عقب بماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح تفت؛ کمتر کسی است که حاشیه‌های اکران فیلم سینمایی یتیم‌خانه ایران را به یاد نداشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح تفت,

یتیم خانه ایران همان فیلمی است که دستگاه دیپلماسی با تأسی از فشار انگلیسی‌ها، اکران آن را بر نمی تابید اما در نهایت با ورود رئیس قوه قضائیه مجوز نمایش یتیم‌خانه ایران صادر تا ورق گمشده‌ای از تاریخ، چگونگی نسل‌کشی انگیسی‌ها در ایران را به تصویر بکشد.

,

اهلِ سینما و کسانی که اخبار پیرامون آن را دنبال می‌کنند، خیلی خوب می‌دانند که آمریکایی‌ها و سایر کشورهای مخالف انقلاب اسلامی ایران میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا تاریخ را به نفعِ خود مصادره نمایند و با ساخت فیلم‌هایی کذب اما در عین حال تماشاگر پسند، حقیقتی وارونه از تاریخ ایران و گذشته‌ی ننگین حکومت خود به خورد مخاطبان دهند.

,

حالا بعد از سال‌ها فیلمی ساخته شده است که طبق مستندات نشانگر کشتار 9 میلیون ایرانی توسط انگلیسی‌هاست اما دنیای تعامل و مذاکره موجب شده است، وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی با تبعیت از نظر وزارت خارجه، علی‌رغم مواضع توهین‌آمیز مقامات انگلیسی علیه ایران، به صورتِ کاملا قانونی چنین فیلم بصیرت‌افزونی را بایکوت نماید

,

اما سینما دیدار تفت که راه اندازی آن امیدهایی را زنده کرد، بعد از گذشت یکسال و اندی نگاه مثبتی به فیلم های انقلابی و با سبقه تاریخی ندارد.

,

به عنوان مثال سینما دیدار تفت فیلم نظیری «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا شش ماه بعد از اکران درسینما های کشور، به اکران در آورد! یا فیلمی نظیر «ایستاده در غبار» که اتفاقاً برنده سیمرغ بهترین فیلم جشنواره فجر 94 شده بود، را اکران نکرد.

,

و این روزها که فروش فیلم «یتیم خانه ایران» در سینماهای کشور میلیاردی شده است، سینما دیدار تفت بازهم از قافله عقب است، شاید هم مسئولان میخواهد که عقب بماند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه