اخبار داغ

صندوق خالی و قدم های استوار شهردار بوکان

صندوق خالی و قدم های استوار شهردار بوکان
شهردار جدید بوکان در حالی بر کرسی شهرداری این شهر تکیه زد که شهرداری غرق در بحران مالی بود و از آن طرف نیز 47 میلیارد تومان بدهی داشت، که اگر دانش و تجربیات شهردار بوکان و همچنین قدم های استوار وی در این راه نبود، قطعا شهرداری این شهر تا کنون زیر بار این مشکلات کمر خم کرده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مُکریان؛ بحران مالی و به نوعی تنگنای اقتصادی چند سالی ست که مهمان ناخوانده بسیاری از شهرداری های کشور شده است، مهمانی که این روزها قلب تپنده شهرداری بوکان را تحت الشعاع قرار داده و مشکلاتی را عاید شهرداری این شهر کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مُکریان,

مشکلاتی که در حقیقت از رکود اقتصادی، رکود ساخت و ساز و کاهش صدور پروانه های ساختمانی حکایت دارد و نیاز است مسئولان شهری،همسو با شورای اسلامی شهر و شهرداری بوکان در جهت رفع این مشکلات گام بردارند،نه اینکه نوک پیکان را به سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری بگیرند و یا اینکه دنبال مقصر اصلی این داستان باشند.

,

رادمنش منجی شهرداری بوکان

, رادمنش منجی شهرداری بوکان,

انتخاب سعدی رادمنش به عنوان شهردار بوکان،از سوی شورای اسلامی این شهر در حقیقت پایانی بر تمام شایعات و انتقاداتی بود که بر انتخاب شهردار به شورای اسلامی این شهر وارد می شد.

,

انتخابی که این روزها هم شهروندان بوکانی و هم فرماندار و نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی به دید مثبت به آن نگاه می کنند و رادمنش را منجی شهرداری این شهر می دانند.

,

رادمنش از سرپرستی تا انتخابش به عنوان شهردار بوکان

, رادمنش از سرپرستی تا انتخابش به عنوان شهردار بوکان,

اعضای شورای اسلامی شهر بوکان،سوم آبان ماه سالجاری رادمنش را به عنوان شهردار این شهر انتخاب و معرفی کردند که بعد از گذشت سه روز از این انتخاب،رسول معروفی از سرپرستی شهرداری این شهر استعفا داد و به دنبال آن رادمنش سرپرستی شهرداری بوکان را عهده دار شد و از آن زمان تا کنون وی تمام تلاش خود را برای بهبود و سرو سامان دادن به وضعیت آشفته مالی شهرداری این شهر به کار گرفته، تا جایی که 100 نفر از پرسنل روزمزد که نیروی مازاد در شهرداری بوکان محسوب می شدند را اخراج کرد و همچنین در این مدت کوتاه جلسات متعددی را برگزار کرده تا از این طریق راهکاری مناسب برای خروج از این بحران مالی پیدا کند.

,

حال وی 25دی ماه سالجاری با حکم استاندار آذربایجان غربی رسما به عنوان شهردار بوکان منصوب شد و در جلسه معارفه اش از عبور شهرداری این شهر از بحران مالی خبر داد و بودجه پیش بینی شده برای شهرداری این شهر را در سالجاری 58 میلیارد و 800 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این مبلغ 22 میلیارد تومان آن محقق شده است.

,

شهردار بوکان اضافه کرد: در حال حاضر شهرداری این شهر 50 میلیارد تومان بدهی دارد.

,

مروری بر داستان انتخاب شهرداران بوکان در چند سال گذشته

, مروری بر داستان انتخاب شهرداران بوکان در چند سال گذشته,

اعضای شورای اسلامی دور چهارم بوکان، از همان ابتدا، آغاز نه چندان خوبی را در ساختمان مخروبه شورا واقع در کوچه سینما شروع کردند و از همان روزهای آغازین با چالشی به عنوان انتخاب شهردار روبرو شدند،به نحوی که اولین گزینه انتخابی آنها در دوازدهم شهریور ماه 92 با مخالفت شدید فرماندار سابق بوکان روبرو شد و رشید میرحسامی با 8 رای موافق شورای اسلامی این شهر از رسیدن به صندلی شهرداری این شهر باز ماند.

,

با این وضعیت اعضای شورای اسلامی بوکان با از دست دادن این شانس، راهی جز انتخاب دیگر نداشتند،راهی که شورای اسلامی این شهر را از انتخاب اصلی خود دور کرد و در مسیر دیگری قرار داد، راهی که در اصل شورای اسلامی این شهر را در انتخاب شهردار با مشکل مواجه کرد و از آن لحظه به بعد شورای اسلامی بوکان هر بار گزینه ای را به عنوان شهردار انتخاب و معرفی کردند که رشید میرحسامی، سلیمان مام عزیزی، ابراهیم کریمی، طاهر مردانی، سلیمان فیضی، صادق مام سیده، جلال احمدی و سعدی رادمنش از گزینه های معرفی شده شورای اسلامی این شهر برای تصدی پست شهرداری بوکان بوده اند، که در میان این گزینه ها رشید میرحسامی، سلیمان فیضی و سعدی رادمنش توانسته اند بر کرسی شهرداری این شهر تکیه بزنند و دیگر گزینه ها نیز ابراهیم کریمی و صادق مام سیده به دلیل عدم احراز صلاحیت و جلال احمدی به دلیل نداشتن 5 سال سابقه اجرایی، بررسی صلاحیت وی در استانداری آذربایجان غربی امکان نداشت و سلیمان مام عزیزی نیز به دلیل مشکلات مالی و خانوادگی بعد از گذشت بیست روز از انتخابش از سوی شورای اسلامی بوکان از کاندیداتوری تصدی پست شهرداری این شهر انصراف داد و طاهر مردانی نیز دیگر گزینه ای ست که مصوبه آن توسط خود شورای شهر لغو شد.

,

 گفتنی است رادمنش یک سال مدیریت شهرداری بوکان و سه سال مدیریت شهرداری سردشت را در کارنامه خود دارد و در بهار سال 1394 به عنوان بخشدار سیمینه بوکان منصوب شد.

,

لازم به ذکر است این گزارش به معنای زیر سوال بردن عملکرد هیچ یک از شهرداران قبلی این شهرستان نیست،بلکه صرفا در جهت ارج نهادن به تلاش های خستگی ناپذیر شهردار بوکان است که توانسته است در این مدت کوتاه به وضعیت آشفته مالی شهرداری این شهر سرو سامان دهد.

,

کیوان یاری

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه