اخبار داغ

استاندار از کارگران کشت و صنعت مهاباد گریخت!

استاندار از کارگران کشت و صنعت مهاباد گریخت!
استاندار آذربایجان غربی در سفر اخیرش به مهاباد حاضر به رویارویی با کارگران کشت و صنعت که مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کرده بودند نشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مُکریان؛ این روزها شاهد حضور گاه و بیگاه مسئولان استانی و کشوری در شهرستان های استان هستیم. مهاباد و میزان رای آوری دولت در این شهرستان از جایگاه ویژه ای برای مسئولان استان و حتی شخص رئیس جمهور برخوردار است. تا جایی که روحانی در سفر به استان آذربایجان غربی مهاباد را به عنوان تنها مقصد شهرستانی خود برگزید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مُکریان,

در شرایطی که تنها چهار ماه تا انتخابات ریاست جمهور زمان باقی است استاندار استان آذربایجان غربی به بهانه های مختلف از جمله برگزاری نشست هم اندیشی با فعالان مدنی و سیاسی استان به شهرهای مختلف سفر می کند تا به نحوی معتمدین و معتبرین مورد وثوق دولت را برای حضور در انتخابات پیش رو با روحانی همراه کند.

,

سعادت در سفری یک روزه به مهاباد با برخی از فعالان مدنی و اقتصادی این شهرستان دیدار کرد. دیداری که با حاشیه های قابل توجهی همراه شد.

,

فارغ از کارنامه ضعیف دولت در حوزه های مختلف و عدم تحقق بسیاری از شعارهای انتخاباتی روحانی، این روزها افرادی که تا دیروز سنگ اعتدال گرایی روحانی را به سینه می زدند امروز زبان به انتقاد از دولت گشوده و خواهان عمل روحانی به شعارهای انتخاباتی خود هستند. دولتی که طی 4 سال به وعده های خود عمل نکرده چگونه می تواند در 4 ماه پیش رو به آنها عمل کند؟

,

مساله قابل توجه سفر سعادت به مهاباد عدم تمایل وی برای شنیدن درد دل کارگران کشت و صنعت مهاباد بود که حدود 16 ماه است حقوق نگرفته اند و سالهاست با سوء مدیریت کارفرمایان خود دست به گریبان اند.

,

یکی از این کارگران که همزمان با برگزاری نشست هم اندیشی استاندار با فعالان مدنی مهاباد در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کرده بودن به خبرنگار مُکریان گفت: آمده ایم با آقای استاندار دیدار کنیم و گلایه هایمان را از عملکرد مسوولان شهرستان به گوش ایشان برسانیم.

,

وی در ادامه افزود: متاسفانه چند روز پیش فرماندار مهاباد در گفت و گو با رسانه ها برای چندمین بار از حل مشکلات این مجنمع و ورود یک سرمایه گذار جدید خبر داده بودند که در نهایت ناباوری هنوز مشکلات ما رفع نشده و علی رغم تعهد چندین باره کارفرمایان به هیچیک از تعهدات خود عمل نکرده اند. سرمایه گذار جدیدی هم به مجموعه اضافه نشده زیرا املاک باقی مانده شرکت به دلیل وجود بدهی های مالیاتی قابل واگذاری نیستند. اول باید تکلیف این مالیات های معوق معلوم شود تا امکان ورود سرمایه گذار جدید وجود داشته باشد. متاسفانه هیچکدام از کارفرمایان فعلی زیر بار پرداخت مالیات های شرکت نمی روند.

,

یکی دیگر از این کارگران گفت: بیش از 40 روز مقابل شرکت تجمع کرده بودیم، حتی هیچکدام از مسوولان برای همدردی هم به محل تجمع ما سر نزدند. دولت سالهاست به بهانه اینکه این مجتمع متعلق به بخش خصوصی است از حمایت از حقوق کارگران سر باز می زند.

,

وقتی مقام عالی دولت در استان حاضر نیست پای درد دل کارگران رنج دیده کشت و صنعت مهاباد بنشیند و از خروجی دیگری فرمانداری را ترک می کند، هیچ  حرفی برای گفتن باقی نمی ماند.

,

یکی دیگر از کارگران حاضر در تجمع مقابل فرمانداری مهاباد در حالی که عکسی از مقام معظم رهبری را در دست داشت به خبرنگار مُکریان گفت: برای اینکه تجمعات صنفی ما مورد سوء استفاده ضد انقلاب و رسانه های معاند قرار نگیرد تصاویری از حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری را در دست گرفته ایم. با این کار می خواهیم به مسوولان گوشزد کنیم ما سربازان ولایت در عرصه تولید هستیم نمی توانید به بهانه های واهی مارا پس بزنید و از رویارویی با ما بگریزید.

,

مجموعه شرکت های اقماری کشت و صنعت مهاباد سالهاست به دلیل مشکلات مدیریتی دچار بحران شده و به دلیل بدهی های بانکی، مالیاتی و ... در آذر ماه سال 94 به مزایده گذاشته شد. برنده مزایده که خود یکی از طلبکاران عمده این شرکت بود مدیریت کشت و صنعت را بر عهده گرفت اما با این تغییر مدیریتی نیز مشکلات صنفی کارگران این مجموعه حل نشده است.

,

کارگران کشت و صنعت مهاباد بیش از 16 ماه است حقوق دریافت نکرده اند و حق بیمه آنها توسط کارفرما واریز نشده است. این کارگران مطالبات عمده ای در بخش سنوات دارند که با احتساب حقوق معوق؛ رقم کل مطالباتشان بالغ پنج میلیارد تومان می باشد.

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه