اخبار داغ

وقتی مسائل اجتماعی در عمق سیاسی کاری فرو می‌روند؛

حاشیه نشینی، اسم رمز جنگ دو جریان سیاسی در ارومیه

حاشیه نشینی، اسم رمز جنگ دو جریان سیاسی در ارومیه
حاشیه نشینی اکنون به یکی از معضلات مهم مردم ارومیه تبدیل شده که دو جریان سیاسی در ارومیه آن را اسباب سیاسی کاری خود قرار داده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، حاشیه نشینی مشکلی است که امروزه به دلایل مختلف یکی از مسائل مورد توجه در حوزه اجتماعی کشور بوده و  نظام به دنبال دیدگاه عدالت اجتماعی در این حوزه است، اما نه  عدالتی که در آن عده‌ای به دنبال سواستفاده جناحی صرف، از آن هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

ارومیه با نزدیک به یک میلیون جمعیت امروز در حال افزایش سکونت در حوالی شهر و به معنای اصلی حاشیه نشینی است اما به نظر می‌رسید که مسئولین با پیش بینی شرایط موجود و همچنین مهاجرت به مرکز استان شرایط ویژه‌ای جهت حل این مشکل داشته باشند اما نه تنها خبری نیست بلکه درگیر دعواهای سیاسی زرگری دچار ظلم و ناملایماتی شده‌اند.

,

در این میان که مردم هر روز باید یک مشکل جدیدی را به نحوی تحمل کرده و در اوضاع بد اقتصادی بتوانند خرج معیشت زندگی خود را تامین کنند، حداقل این حق را دارند که دیگر دعواهای سیاسی بین مسئولینی که صندلی خدمت شورای شهر را برای خدمت بیشتر رها کردند، نبینند. به خصوص دعواهایی که نه تنها دردی را درمان نمی‌کند بلکه خود نمکی بر زخم‌های ملت است.

,

این روزها حاشیه‌های ارومیه و به خصوص الحاق امیریه و عرفان به خود شهر موضوعی که محل نزاع رسانه‌‌‌ای دو طیف در ارومیه شده است، این دعوای زرگری بیشتر از اینکه محل توجه و کمک باشد به یک تسویه حساب سیاسی صِرف دچار شده و مسئولین و جریان رسانه‌‌ای منتسب به آنها را به واسطه وابستگی‌های جناحی در یک جنگ  کثیف با نام حاشیه نشینی وارد کرده است.

,

اما فارغ از دعوای رسانه‌ای این دو طیف در ارومیه به صراحت می‌توان گفت که هر دو در به وجود آمدن و ادامه یافتن این ماجرا تقصیر دارند شاید قضاوت مردم در را بطه با حاشیه نشینی هر دو جریان را متهم کند چرا که به جای بررسی و رفع معضل حاشیه نشین‌ها عده‌ای آن را تبدیل مسئله مورد معامله با وزیر راه جلوه می‌دهند و عده‌ای دیگر برای چماق سازی از آن برای کوبیدن طیف مخالفشان استفاده می‌کنند.

,

نکته مهم این جاست که در بین دعوای زرگری و رسانه‌ای این دو جریان سیاسی فقط مردم آسیب می‌بینند و هیچکدامشان حاضر نیستند در مقابل افکار عمومی نسبت به حل مشکل حاشیه نشینی پاسخگو باشند.

,

سوالی که در اذهان عمومی مطرح می‌شود این است که چرا هنوز بعد از مدت‌ها که این مناطق جز لاینفک شهر شده دوباره سوژه‌ی رسانه‌ای در ایام انتخاباتی می‌شود که قرار است توسط منتخبان آن شهردار انتخاب بشود! آیا این مردم در زمان نزدیک به انتخابات باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرند یا مشکلات آنها توسط رسانه‌ها مطرح می‌شود؟ به نظر می‌رسد هیچ کس از این اقدامات حس خوبی ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه