اخبار داغ

مشاور معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛

اسناد و مدارک 19 ژانویه باید در جامعه جهانی تبیین شود

اسناد و مدارک 19 ژانویه باید در جامعه جهانی تبیین شود
مشاور معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه اساتید و پژوهشگران، در قبال مردم جمهوری آذربایجان مسئولیت سنگین تاریخی دارند، گفت: ما باید اسناد و مدارک 19 ژانویه را به جامعه جهانی تبیین کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  ابصارخبر،سید رضا میر محمدی مشاور معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه های اردبیل در سالن بصیرت دانشگاه محقق محقق اردبیلی، گفت: اساتید، پژوهشگران، مورخان و پژوهشگران رشته های مختلف، در قبال مردم جمهوری آذربایجان مسئولیت سنگین تاریخی دارند و بر عهده ما و آنها است که اسناد و مدارک 19 ژانویه را از جهات مختلف مورد بررسی و کنکاش قرار داده و حقانیت مطلب را در جامعه جهانی تبیین کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ابصارخبر,
مشاور معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن اشاره به وقایع 19 ژانویه در جمهوری آذربایجان گفت: مردم آذربایجان در 19 ژانویه فرصت تاریخی پیدا کردند تا بعد از ده ها سال به هویت واقعی و خواسته قلبی خود برگردند.
,

میر محمدی با بیان اینکه خواسته قلبی مردم آذربایجان در واقعه 19 ژانویه دارای دو مولفه اصلی بود، تصریح کرد: عنصر ایرانی و عنصر اسلامی دو مولفه بزرگ مردم جمهوری آذربایجان در بازگشت به هویت تاریخی خود بود.

,

وی خاطر نشان کرد: برخی از مسئولان و دولتمردان جمهوری آذربایجان نیز در کنار توده های مردم از ورود به ایران استقبال کردند.

,

مشاور معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه هویت مردم جمهوری آذربایجان با پیروی از اهل بیت (ع) تعریف می شود، گفت: نظام سلطه برای جلوگیری از بازگشت آنها به هویت واقعی خویش، عناصر قومیت و زبان را مطرح و به آن دامن می زنند.

,

میرمحمدی در ادامه سخنان خود به جنگ قره‌باغ اشاره کرد و گفت: مناقشه قره باغ یکی از عواملی است که بازگشت به هویت را با مشکل روبه‌رو کرد.

,

وی گفت: اکنون در جمهوری آذربایجان حرکت و جریان رسمی تلاش دارد که در مقطع زمانی فعلی، برای گذشته تاریخ سازی کند و این نشان از جعل و تحریف و انحراف بوده و جفا در حق تاریخ است.

,

مشاور معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما می‌توانیم در ارتباط با تاریخ گذشته، تاریخ پژوهی کنیم، گفت:امروز باید با بازخوانی واقعیت تاریخی در حوزه آذربایجان و قفقاز بتوانیم وظیفه خود را در برابر رشد ذهنیت نسل جدید جمهوری آذربایجان به درستی انجام دهیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه