اخبار داغ

رئیس کمیته امداد و دبیر ستاد احیاء زکات شهرستان کیار:

شورای زکات در شهر ها و روستاهای شهرستان کیار تشکیل می شود

شورای زکات در شهر ها و روستاهای شهرستان کیار تشکیل می شود
رئیس کمیته انداد امام خمینی شهرستان کیار از تشکیل شورای زکات در شهرها و روستاهای شهرستان کیار به منظور جمع آوری زکات واجدان شرایط پرداخت زکات و توزیع زکات جمع آوری شده بین نیازمندان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کیار بیدار زحمتکش در دیدار با مسئولان، معتمدان و کشاورزان روستای تشنیز ضمن اعلام خبر تشکیل شورای زکات در همه ی شهر ها وروستاهای شهرستان کیار گفت: به منظور احیاء واجبات الهی ادارات و دستگاه های مختلف در حال برنامه ریزی و اجرای برنامه های مختلف هستند که احیاء زکات یکی از وظایفی است که در حطیه ی وظایف کمیته ی امداد شهرستان کیار گنجانده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی کیار بیدار,


وی افزود: در 27آیه قرآن کریم پس از تاکید الهی بر اقامه نماز به احیاء زکات اشاره شده است که لازم است همه ی مسلمانان در راستای احیاء این سنت حسنه اهتمام ورزند و نسبت به پرداخت زکات مال خود اقدام نمایند تا مستمندان هم با برخورداری از حداقل ها از تامین معاش خود بازنمانند.

,
,


رئیس کمیته امام خمینی شهرستان کیار گفت: طبق آیات و روایات به غلاط 4گانه شامل گندم، جو، کشمش و خرما، حیوانات اهلی شامل گاو و گوسفند و شتر و طلا و نقره در صورت رسیدن به نصاب شرعی زکات واجب تعلق میگیرد که بر هر مسلمانی واجب است در صورت احراز شرایط نسبت به پرداخت زکات مال خود اقدام نماید.

,
,


دبیر ستاد احیاء زکات شهرستان کیار در خاتمه گفت: در هر شهر و روستای شهرستان کیار شورایی متشکل از روحانی، شهردار یا دهیار، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج، رئیس شورای اسلامی، معتمدان، ریش سفیدان، کشاورزان و دامداران تشکیل می گردد که نسبت به جمع آوری زکات واجب و مستحب و همچنین توزیع زکا جمع آوری شده بین نیازمندان و مستمندان همان شهر یا روستا اقدام می نماید و در خاتمه هر دوره گزارش از عملکرد به ستاد احیاء زکات شهرستان ارائه می نماید.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه