اخبار داغ

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی

مفهوم جهاد کبیر در قرآن، عدم تبعیت از نظام کفار است

مفهوم جهاد کبیر در قرآن، عدم تبعیت از نظام کفار است
جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: مفهوم جهاد کبیر که در قرآن مترادف با عدم تبعیت از نظام کفار است که در عصر حاضر در رأس این دنیای استکبار، آمریکا قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ سرهنگ محسن گلشن‌زاده جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در جمع خواهران بسیجی ناحیه مقاومت فراهان با اشاره به اهمیت جهاد گفت: واژه جهاد و مشتقات آن ۳۵ بار در قرآن به کار رفته است. جهاد در لغت به معنای تلاش کردن و به کار گرفتن نیرو و توان خویش برای تحقق بخشیدن به یک هدف است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر؛, فراهان خبر؛,

وی افزود: جهاد در دین مبین اسلام به جهاد اصغر و جهاد اکبر تقسیم می شود، جهاد اکبر همان جهاد با نفس است؛ چنانچه پیامبر اعظم اسلام(ص) در استقبال از مجاهدین فرمود «مرحبا به گروهی که جهاد اصغر را انجام دادند و تکلیف جهاد اکبر همچنان بر دوش آنهاست... » آنان گفتند؛ یا رسولالله جهاد اکبر چیست؟ فرمود: جهاد با نفس».

,

گلشن زاده اظهار کرد: نفس در روایات به عنوان دشمن ترین دشمنان معرفی شده است؛ امام خمینی (ره) می فرمود «جهاد با نفس جهاد اکبر است. همه جهادهای دنیا، تابع این جهادند. اگر این جهاد را موفق شدیم، هر جهادی کنیم جهاد الهی است. اگر اینجا موفق نشدیم، همه‌اش شیطانی است».

,

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: دومین مرتبه جهاد در دین مبین اسلام، جهاد اصغر است. یک نوع از این جهاد، جهاد نظامی است. جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی و جهاد سیاسی هم زیر مجموعه جهاد اصغر هستند.

,

جهاد کبیر؛ دوری گزینی از آمریکا

, جهاد کبیر؛ دوری گزینی از آمریکا, جهاد کبیر؛ دوری گزینی از آمریکا,

وی ادامه داد: امام خامنه ای در تبیین جهاد اکبر می‌فرماید«جهاد اصغر، مجاهدت با دشمن است، منتها در بین جهاد اصغر یک جهاد هست که خدای متعال آن را «جهاد کبی» نام نهاده که آن همین است. «جهاد کبیر» یعنی چه؟ یعنی اطاعت نکردن از دشمن، از کافر؛ از خصمی که در میدان مبارزه با تو قرار گرفته اطاعت نکن. اطاعت یعنی چه؟ یعنی تبعیت؛ تبعیت نکن. تبعیّت نکردن در کجا؟ در میدان‌های مختلف، تبعیت در میدان سیاست، در میدان اقتصاد، در میدان فرهنگ، در میدان هنر. در میدان های مختلف از دشمن تبعیت نکن».

,

گلشن زاده گفت: خداوند در آیه ۵۲ سوره فرقان می فرماید؛ «فَلا تُطِعِ الکافِرینَ وَ جاهِدهُم بِه‌ جِهادًا کَبیرًا؛ از کافران تبعیت نکن و به وسیله عدم تبعیت با آنان جهاد بزرگی کن».

,

وی افزود: مستکبرین همان حکام باطل و طاغوت هستند که در راس دنیای استکبار آمریکا قرار دارد، استکبار یعنی قدرتی که به منافع ملت ها و خواست انسان ها توجه نمی کند. به مفاهیم ارزشی اعتنا نمی کند و برای او فقط خودش اهمیت دارد و با دیگران با زبان زور و خشونت و بی رحمی و سفاکی برخورد می کند. آمریکا چنین وضعی دارد.

,

گلشن زاده بیان کرد: امروز نیز دنیای استکبار و در رأس آن آمریکا قصد دارد ما را به تبعیت از خود وادار کند؛ شخصی تابع اسلام و قرآن و امام و ولایت، عزت کشور را در پرتو تبعیت از مبانی اسلام و ولایت می‌داند و هرگز تابع آمریکا نمی‌شود.

,

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: پایبندی به مبانی و ارزش های اساسی و اصیل انقلاب اسلامی، هدف گیری مستمر آرمان ها و همت بلند برای رسیدن به آن، پایبندی به استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور، حساسیت در برابر استکبار جهانی و عدم تبعیت از آمریکا و دیگر دشمنان سرسخت نظام جمهوری اسلامی ایران و تقوای دینی و سیاسی از شاخصه های اصلی انقلابی‌گری است.

,

برجام؛ شروع زیاده‌خواهی آمریکا

, برجام؛ شروع زیاده‌خواهی آمریکا , برجام؛ شروع زیاده‌خواهی آمریکا ,

وی با اشاره به برجام گفت: در برجام برخی سخاوتمندانه انرژی هسته ای کشور را که ثمره‌ی خون شهیدان بود به آمریکا تحویل دهند.

,

گلشن زاده با بیان اینکه جهادکبیر مقاومت در برابر زیاده خواهی استکبار است، ادامه داد: در برجام شاهد افزوده شدن حرص و طمع بیشتر آمریکایی‌ها هستیم که با زیاده خواهی و توقعات بیشتر و درخواست تسری برجام به سایر حوزه ها ی اقتدار کشور از جمله توان موشکی و نفوذ در منطقه می خواهد از پیشروی انقلاب در کشورهای مسلمان جلوگیری کند.

,

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: امروز با پیچیده شدن این مرحله از جنگ، بایستی با بصیرت و افزایش آگاهی نسبت به تمام ترفندهای دشمن هوشیار باشیم. لذا بر نخبگان و فرهیختگان انقلابی تکلیف است که در این مرحله حساس و پیچیده، خنثی کردن توطئه های پیچیده دشمن را در سرلوحه کار خود قرار دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه