اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان:

پیامد های خشکسالی های استان کرمان در بخش جنگل ها و مراتع ، غیر قابل جبران است

پیامد های خشکسالی های استان کرمان در بخش جنگل ها و مراتع ، غیر قابل جبران است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: پیامدهای خشکسالی های استان کرمان در بخش جنگل ها و مراتع غیر قابل جبران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آرمان کرمان؛ مهدی رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اظهار نگرانی شدید از کاهش نزولات جوی در طی پاییز و زمستان سالجاری اعلام کرد :  سالانه هزاران تن علوفه خشک از مراتع استان بدست می آید و محصولات فرعی جنگل های استان مثل بنه، بادام کوهی ، زرشک نیز در ایجاد اشتغال و تامین معاش جمعیت قابل توجهی از استان کرمان سهیم می باشند که متاسفانه بدلیل خشکسالی های اخیر شدیدا" دچار آسیب شده و جبران این خسارات در کوتاه مدت امکان پذیر نمی باشد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان,

وی با اعلام اینکه پروژه های بذرکاری و احیاء مراتع و همچنین پروژه های جنگل های دست کاشت استان در اثر پدیده خشکسالی دچار آسیب گردیده اند، از مسئولین استان خواست تا با اعطاء تخصیص از اعتبارات در موعد مقرر این اداره کل را در به حداقل رساندن پیامدهای این پدیده شوم یاری نمایند.

,

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان  همچنین با اشاره به تاخیر ناخواسته در اجرای برخی پروؤه ها بواسطه تاخیر در پرداخت تخصیص اعتبارات عمرانی افزود : متاسفانه آبیاری اضطراری کشت های سال گذشته نیز بدلیل کمبود اعتبار دچار وقفه شده و علی رغم اینکه این اداره با حداقل امکانات حداکثر تلاش خود را در جهت حفظ و احیاء مراتع و جنگل ها بکار گرفته است ولی دامنه خشکسالی ها و میزان خسارات بسیار بالاست.

,

رجبی زاده در پایان با استعانت از درگاه ایزد منان در جهت نزول باران از کلیه دامداران و مرتع داران استان خواست تا در این شرایط با کاهش تعداد دام یا کاهش تعداد دفعات چرا و تعلیف از مراتع و با درک شرایط بحرانی پیش آمده ، سهم و نقش خود را در حفظ و احیاء مراتع ایفا نمایند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه