اخبار داغ

در گفتگو با مسئول بسیج اساتید خواهران حوزه علمیه بررسی شد؛

آسیب های ارتباط بیش از حد زن و مرد در محیط های کاری مختلط/ ضرورت رعایت موازین اسلامی و جلوگیری از نگاه و کلام غیر ضروری با نامحرم در محیط کار

آسیب های ارتباط بیش از حد زن و مرد در محیط های کاری مختلط/ ضرورت رعایت موازین اسلامی و جلوگیری از نگاه و کلام غیر ضروری با نامحرم در محیط کار
مسئول بسیج اساتید خواهران حوزه علمیه گفت: مسئولین اگر بخواهند می توانند تا حد امکان محل کار خانم ها و آقایان را از هم جدا کنند و درصورتی که نتوان از اختلاط جلوگیری کرد، باید از نگاه و کلام غیرضروری جلوگیری شود و در پوشش نیز رعایت موازین اسلامی رعایت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صدیقه منتظر در گفتگو با ناب نیوز در خصوص اشتغال بانوان خارج از منزل با اشاره به اینکه نظر اسلام بر این است که خانم ها در خانه و آقایان بیرون از منزل کار کنند، گفت: در جامعه امروز کار کردن خانم ها خارج از منزل امری اجتناب ناپذیر است لذا باید موانع این امر برطرف شده و تاحد امکان از اختلاط زن و مرد جلوگیری شود، برخورد با نامحرم کمتر باشد و در صورت ضرورت برای ین ارتباط، رعایت موازین اسلامی ضروری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

مسئول بسیج اساتید خواهران حوزه علمیه ابراز کرد: در محیط کاری که خانم ها و آقایان باهم کار می کنند، این باهم بودن، کنار هم قرار گرفتن  و ارتباط کلامی داشتن موجب عادی شدن ارتباط می شود و گاهی باعث می شود الفاظی به کار برده شود که ایجاد علاقه می کند.

,

وی با بیان اینکه اولین آسیب ایجاد علاقه به خود فرد وارد می شود، عنوان کرد: این امر موجب درگیر شدن ذهن فرد و ایجاد درگیری ذهنی می شود و اگر طرفین متاهل باشند، موجب سست شدن بنیان خانواده می شود لذا نظر اسلام بر این است که تا حد امکان زن و مرد به هم نزدیک نباشند.

,

منتظر اظهار داشت: در زمان های قدیم در حوزه های علمیه بین خانم های طلبه و اساتید مرد پرده ای وجود داشت و در صورتی که لازم می شد مطلبی را روی تخته نوشته شود، یاالله می گفت و تااین حد ارتباط بین زن و مرد را کاهش می دادند.

,

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه در جامعه پیشرفته امروز خانم ها باید حریم بیشتری نگه دارند، تاکید کرد: پوشش خانم ها باید به گونه ای باشد که موجب تحریک همکاران مرد یا ارباب رجوع ها نشود، نامحرمان تنها در صورت ضرورت با هم صحبت کنند و این حرف زدن نباید به گونه ای باشد که جلب توجه کند یا الفاظی خاصی در آن به کار رود.

,

منتظر با تاکید بر اینکه درغیر این صورت آسیب این موارد به خانواده ها برمی گردد که موجب سست شدن بنیان خانواده ها و صدمه دیدن فرزندان می شود، تصریح کرد: آیات قرآن توصیه می کند در مقابل نامحرم چشم خود را پایین انداخته و نگاه مستقیم نداشته باشید، در برخورد با نامحرم نباید به الفاظی به کار برده شود که قلب فرد مقابل دچار تزلزل شود و این موارد را آقایان و خانم ها باید رعایت کنند تا مشکلات و تبعات بعدی پیش نیاید.

,

مسئول بسیج اساتید خواهران حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مسئولین اگر بخواهند می توانند تا حد امکان محل کار خانم ها و آقایان را از هم جدا کنند و درصورتی که نتوان از اختلاط جلوگیری کرد، باید از نگاه و کلام غیرضروری جلوگیری شود و در پوشش نیز رعایت موازین اسلامی رعایت شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه