اخبار داغ

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

آقای روحانی ملت ایران کوردل و بی بصیرت نیستند/90 درصد مردم از برجام ناراضی هستند/ در برجام طلا دادیم ولی هنوز مس هم دریافت نکردیم

آقای روحانی ملت ایران کوردل و بی بصیرت نیستند/90 درصد مردم از برجام ناراضی هستند/ در برجام طلا دادیم ولی هنوز مس هم دریافت نکردیم
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آنچه را که اکنون ما در دوران پسا برجام احساس می کنیم این است که ایران یک پروژه اقتداری را در بحث هسته ای از دست داد و به عبارتی ما در برجام طلا را دادیم ولی هنوز مس هم دریافت نکردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مهدی زاهدی در گفت و گو با " بوتیا نیوز " در رابطه با صحبت های اخیر رئیس جمهور رد نشست خبری مبنی بر اینکه هر کسی نمی تواند رونق اقتصادی دولت یازدهم را ببیند عینک بزند، گفت: خوب بود آقای رئیس جمهور از این واژه ها استفاده نمی کردند بلکه همه را دعوت می کردند به یک نقد علمی و کارشناسانه تا اینکه مخاطبین را کور دل و بی بصیرت تلقی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بوتیا نیوز,

آقای رئیس جمهور؛ عدم فروش فولاد در کشور خود حکایت از رکود در بخش مسکن دارد

, آقای رئیس جمهور؛ عدم فروش فولاد در کشور خود حکایت از رکود در بخش مسکن دارد,

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به صحبت های رئیس جمهور مبنی خروج از رکود و رونق اقتصادی عنوان کرد: رئیس جمهور در صحبت های خود مصداق رونق اقتصادی در دولت خود را تولید انبوه فولاد در کشور مطرح کرد که در انبارها نگهداری می شود و فضایی برای فروش آن ها به لحاظ حجم زیاد تولید وجود ندارد، اتفاقا همین مثال رئیس جمهور کاملا حکایت از رکود در بخش مسکن می کند که اثرات بسیار بد اقتصادی در حوزه های مختلف مرتبط با صنعت مسکن دارد که یکی از ان ها بحث فولاد است.

,

زاهدی ادامه داد: بنابراین این مصداق آقای روحانی کاملا موید وجود رکود در بخش مسکن و زیر ساخت های کشور در حوزه راه سازی و جاده سازی و خیلی از پروژه های عمرانی کشور که نیاز به فولاد دارد است.

,

وی در رابطه با اثرات اقتصادی برجام در کشور بیان کرد: خود رئیس جمهور در صحبت های خود اذعان کرد که یک سری از مباحث بانکی حل نشده است و هنوز مواردی از تحریم ها برداشته نشده است .

,

90 درصد مردم از برجام ناراضی هستند

, 90 درصد مردم از برجام ناراضی هستند,

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با طرح سوالی از رئیس جمهور، گفت: یک سوال اینجا مطرح می شود که آیا مردم اثر اقتصادی پس از برجام را در سفره های خود احساس می کنند؟ قضاوت این مسئله با مردم است ولی ما که در بین مردم هستیم تقریبا بیش از 90 درصد کسانی که صحبت می کنند ناراضی هستند.

,

زاهدی تصریح کرد: قرار بود سفره مردم رنگین شود ولی امروز عکس آن را شاهدیم؛ وقتی گوشت در کمتر از یک سال درست در زمان پسابرجام به کیلویی 50 هزار تومان می رسد رشد اقتصادی چند درصدی محسوب می شود؟ آیا این به معنای رشد اقتصادی است؟

,

وی در ادامه بیان کرد: البته نمی گوئیم که هیچ اتفاقی در پسابرجام نیفتاده است، برخی تحریم های کوچک رفع شده که اثر چندانی در اقتصاد ایران نداشته است، به عنوان مثال برخی معاملات بانکی صورت می گیرد ولی در حدی نیست که بخواهد یک گشایش جدی بانکی صورت بگیرد .

,

چند درصد از پول فروش نفت پس از برجام به کشور برگشته است؟

, چند درصد از پول فروش نفت پس از برجام به کشور برگشته است؟,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در رابطه با افزایش فروش نفت در دوران پسابرجام، اظهار کرد: از مدیران صنعت نفت به دلیل افزایش فروش نفت تشکر می کنیم ولی سوال اصلی از آقای روحانی این است که چند درصد از پول فروش نفت پس از برجام به کشور برگشته است؟ خوب است که دولت در این زمینه شفاف سازی کند.

,

زاهدی در ادامه تصریح کرد: بحث تحریم های جدید یکی دیگر از مواردی است که رئیس جمهور باید در این زمینه شفاف سازی کند؛ مگر همین قانون آیسا درست در پسابرجام تمدید نشد؟ قانون آیسا تاریخ آن گذشته بود و دوباره کنگره آمریکا آن را در پسابرجام تصویب کرد؛ بنابراین یک قانون جدید است چون اگر قانون جدید نبود نیاز به تصویب نداشت.

,

وی خاطر نشان کرد: آقای روحانی تمدید قانون آیسا را چگونه تفسیر می کنند که در آن بسیاری از تحریم ها پیش بینی شده است، به همین دلیل رئیس جمهور به جای این صحبت ها بهتر است یک مدیریت شفاف و شیشه ای را از نگاه مردم داشته باشد تا مردم به صورت واقعی اثرات برجام را ببینند.

,

در برجام طلا دادیم ولی هنوز مس هم دریافت نکردیم

, در برجام طلا دادیم ولی هنوز مس هم دریافت نکردیم,

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان با بیان اینکه در برجام ایران طلا را داد و هنوز مس هم دریافت نکرده است، تاکید کرد: آنچه را که اکنون ما در دوران پسا برجام احساس می کنیم این است که ایران یک پروژه اقتداری را در بحث هسته ای از دست داد؛ اکثر سانتریفیوژهای نطنز کنار گذاشته شده، فردوی ما تقریبا تعطیل است و اراک سیمان گرفته شده و هیچ جایگزینی که بتواند این قدرت علمی کشور را جبران کند به دست نیاوردیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه