اخبار داغ

تظاهرات هزاران بحرینی در منطقه السنابس علیه رژیم آل خلیفه+ تصاویر

تظاهرات هزاران بحرینی در منطقه السنابس علیه رژیم آل خلیفه+ تصاویر
تظاهرات و اعتراضات مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه ادامه دارد و عصر امروز هزاران نفر در منطقه السنابس در تظاهرات شرکت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هزاران بحرینی عصر امروز در بزرگداشت یاد سه شهیدی که اخیر توسط رژیم آل خلیفه اعدام شدند و همچنین در اعتراض به این جنایت، در منطقه السنابس تظاهرات گسترده‌ای را برپا کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,

, ,

رژیم آل‌ خلیفه اخیراً سه جوان معترض بحرینی را به اتهام دخالت در یک بمب‌گذاری که در سال 2014 میلادی در یک روستا در نزدیکی منامه روی داده بود، تیرباران کرد. این اقدام موجی از اعتراضات مردمی را در این کشور به راه انداخت.

,

مردم بحرین طی روزهای اخیر در بخش‌های مختلف این کشور از جمله مناطق و شهرک‌های القدیم، المصلی، ستره، الدیه، المعامیر، العکر، کرزکان، المرخ، ابوقوه، الدراز، سار، جدحفص، السنابس و المالکیه تظاهرات کردند.

,

بحرینی‌‏ها خواستار قصاص عاملان جنایت صورت گرفته علیه جوانان معترضِ این کشور هستند.

,

موج گستردۀ سرکوب مخالفان و عدم تمایل رژیم آل‌خلیفه به هرگونه مذاکره و اعطای امتیاز به انقلابیون، برخی از گروه‌های انقلابی را واداشته است که برای دستیابی به خواسته‌های خود دست به سلاح ببرند.

,

جریان وفاء اسلامی، یکی از گروه‌های مخالف رژیم بحرین، نیز حکومت منامه را به حملۀ مسلحانه تهدید کرده است.

,

بحرین از سال 2011 میلادی صحنۀ اعتراضات ضد دولتی است که رژیم آل‌خلیفه به‌شدت آن‌ها را سرکوب می‌کند. معترضان بحرینی خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

,

منامه از هیچ تلاشی برای سرکوب مخالفان و فعالان حقوق بشر فروگذار نکرده است. در تاریخ 23 اسفند 1389، نیروهایی از عربستان سعودی و امارات متحدۀ عربی برای کمک به دولت منامه در سرکوب تظاهرات مسالمت‎آمیزِ مردم، به بحرین اعزام شدند.

,

از آن زمان تاکنون بسیاری از مخالفان رژیم آل خلیفه جان خود را ازدست‌داده‌اند، در جریان تظاهرات علیه این رژیم زخمی شده‎اند یا در بازداشت به سر می‎برند.

,

پیشتر 22 سازمان غیردولتی ازجمله دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل در نامه‌ای به 50 کشور جهان «خواستار انتقاد از ادامۀ سوءاستفادۀ بحرین از دستگاه قضایی در آزار و اذیت و ساکت کردن مدافعان حقوق بشر» شدند.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه