اخبار داغ

کارشناس مسائل خاورمیانه:

کلافی سردرگم نشست آستانه را در برگرفته است /آمریکایی ها با تحریک گروهک های تروریستی به دنبال حضوری قدرتمند در این نشست هستند

کلافی سردرگم نشست آستانه را در برگرفته است /آمریکایی ها با تحریک گروهک های تروریستی به دنبال حضوری قدرتمند در این نشست هستند
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت : دولت فعلی آمریکا می‌گوید هنوز به این نشست دعوت نشده است و روسیه هم برای انتقام از اوباما و خوش خدمتی به ترامپ در حال بندبازی است بنابراین یک کلاف سردرگمی برای این نشست ایجاد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدهادی سید افقهی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با کرمان۱۴۰۰ دررابطه با چالش های پیش رو نشست آستانه با توجه به رفتارهای متناقض معارضین سوریه برای شرکت در این نشست اظهار داشت: هنوز اهداف حقیقی این نشست شفاف سازی نشده است زیرا برخی ها بر این عقیده هستند که برگزاری این نشست برای حل و فصل بحران سیاسی سوریه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرمان۱۴۰۰,


وی گفت : از سوی دیگر هم برخی مقامات روسی و معارضین مسلح بر این باور هستند که این نشست برای تصویب و تثبیت آتش بسی است که هم اکنون به صورتت شکننده جاری می باشد .

,
,


این کارشناس خاورمیانه خاطر نشان کرد : در این نشست گروه های مسلحی دعوت شده اند که با پیش شرط می خواهند در این نشست حضور پیدا کنند و آن ها خواهان این هستند که دولت باید عملیات نظامی خود بر علیه گروه‌های مسلح را متوقف کرده و از شهرک های محاصره شده رفع حصر نماید.

,
,


سیدافقهی عنوان کرد : حال با این پیش شرط ها و کارشکنی ها جبهه النصره و داعش بر حملات خود ادامه می‌دهد و ما کاملا یقین داریم که جبهه النصره با گروه‌هایی معارضین مسلح در تماس و همکاری هستند .

,
,


وی داعش و جبهه النصره را از جمله گروه تروریستی قدرتمند در سوریه دانست و تاکید کرد : سازمان های تروریستی دیگر زیاد روی زمین قدرت ندارند که بدون حضور وو همراهی این دو سازمان تروریستی بزرگ بتواند فعالیت کنند .

,
,


این کارشناس در ادامه یادآور شد : اگر آمریکایی ها اجازه دهند این نشست به صورت نیمه موفق و نیمه ناموفق برگزار خواهد شد زیرا آن ها در حال تحریک گروهکک تروریستی داعش هستند تا شهر دیر الزور را بگیرد تا هر وقت نشست آستانه برگزار می شود با دستی بالاتر در نشست حضور پیدا کرده و مطالبات خود را مطرح کنند .

,
,


سیدافقهی تصریح کرد : دولت فعلی آمریکا می‌گوید هنوز به این نشست دعوت نشده است و روسیه هم برای انتقام از اوباما و خوش خدمتی به ترامپ در حال بندبازیی است بنابراین یک کلاف سردرگمی برای این نشست ایجاد شده است.

,
,


وی در پایان تشریح کرد: ایران مطرح کرده است که با حضور آمریکا در آستانه مخالف است و عربستان سعودی هم در حال تحریف گروه های دیگر برای شرکت نکردن درر این نشست می باشد ، حال باید منتظر ماند تا ببینیم این نشست کی برگزار می ‌شود و خروجی آن چه خواهد بود .

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه