اخبار داغ

برگزاری یادواره شهید جنگی زهی در شهرستان سرباز +تصاویر

برگزاری یادواره شهید جنگی زهی در شهرستان سرباز +تصاویر
یادواره شهید مولوی مصطفی جنگی زهی به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت این روحانی برجسته اهل سنت شهرستان سرباز در سالن اداره ارشاد اسلامی راسک برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پاپایا، صبح امروز یادواره شهید مولوی مصطفی جنگی زهی به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت این روحانی برجسته اهل سنت شهرستان سرباز با حضور علما و روحانیون شیعه و سنی، سران، معتمدان و ریش سفیدان طوایف استان و قشرهای مختلف مردم در سالن اداره ارشاد اسلامی راسک برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاپایا،,

شهید جنگی زهی فرزند احمد در مورخ 16 مرداد 1333 در روستای تیغ آب پشامگ از توابع شهر راسک مرکز شهرستان سرباز چشم به جهان گشود.
وی تحصیلات ابتدایی را نزد پدرش گذراند و به سبب علاقه مندی به کسب علوم دینی، برای تحصیل این علوم به پاکستان عزیمت کرد و پس از کسب مدرک مولوی به ایران بازگشت و عازم خدمت سربازی شد.
تدریس دروس عقیدتی در پایگاه های بسیج مساجد و ادارات و ارشاد و سخنرانی در آیین های مختلف ملی و مذهبی از جمله فعالیتهای این شهید عزیز بود.

,
,
,

مولوی مصطفی جنگی‌زهی به خاطر بلاغت در سخن و هدایتگری مردم، در سال 89 از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت به سمت امامت جمعه دائم مسجدالخضراء راسک منصوب شد و مدتی هم به عنوان امام جمعه موقت مسجد ابوبکر ایرانشهر منصوب بوده است.

,

وی از منادیان فعال وحدت شیعی و سنی در جنوب شرق کشور بود و همواره بر شناخت توطئه تفرقه در استان سیستان و بلوچستان، حفظ وحدت و تبعیت کامل از رهبری تاکید داشت.

,

این شهید شاخص استان سیستان و بلوچستان سرانجام پس از عمری تلاش در راه اعتلای دین مبین اسلام و شکوفایی آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در روز جمعه 30 دی‌ماه 1390 پس از اقامه نماز پر فضیلت جمعه، در مسیر بازگشت به منزل، همراه با شهید خاکساری توسط ایادی استکبار و وهابیت به فیض عظیم شهادت نایل آمد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه