اخبار داغ

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

تعطیلی‌ مدارس به دلیل آلودگی هوا تا کی ادامه خواهد داشت؟ / مسئولان از تاثیر تعطیلی‌ها هم گزارش دهند

تعطیلی‌ مدارس به دلیل آلودگی هوا تا کی ادامه خواهد داشت؟ / مسئولان از تاثیر تعطیلی‌ها هم گزارش دهند
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پرشمار شدن ایام تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا موجب کاهش شدید ساعات درسی و افت تحصیلی شده، گفت: مسئولان باید پاسخ دهند تا چه زمانی این تعطیلی‌ها ادامه خواهد داشت؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار، ضیاءالله اعزازی  ضمن انتقاد از تعطیلی مکرر مدارس در فصل زمستان به دلایلی مانند آلوده هوا، اظهار داشت: در شرایط نامناسب آلودگی هوا، اولین اقدام تعطیلی مدارس است در حالی که تاکنون با تعطیل کردن مدارس مشکل آلودگی هوا رفع نشده است و باید از مسئولان سوال کرد تا چه زمانی این تعطیلی‌ها ادامه خواهد داشت؟
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با تعطیل کردن مدارس علاوه بر دانش آموزان، والدین شاغل نیز دچار گرفتاری و سردرگمی می‌شوند، اظهار کرد: متاسفانه برای جبران عقب ماندگی درسی، کلاس‌هایی در روزهای پنجشنبه یا تعطیلات برگزار می‌شود که این امر زمان استراحت و رسیدگی به امور دیگر برای معلمان و دانش آموزان را از بین می‌برد.
 

,
,

وی با بیان اینکه پس از بازگشت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابیه، حتما موضوع تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا از دستگاه‌های مسئول و ملموس بودن یا نبودن نتایج آن پیگیری می‌شود، متذکر شد: مسئولان باید چاره دیگری در نظر بگیرند و اقدام موثری تدبیر کنند.
 

,
,

اعزازی با اشاره به اینکه نباید با این اقدام زمینه زیرسؤال رفتن کیفیت آموزش دانش آموزان را رقم زد، تصریح کرد: هم اکنون در سال تحصیلی حدود ۹۰ روز تعطیلی رسمی در سال وجود دارد که تعداد روزهای درسی را کاهش می‌دهد و اضافه شدن روزهای تعطیلی به دلیل آلودگی هوا که شمار آن رو به افزایش است، مزید بر علت شده که کاهش شدید ساعات درسی و افت تحصیلی را رقم می‌زند.
 

,
,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه رفع آلودگی هوا نیازمند توجه به موضوعات دیگر مانند نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و ... است، یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش باید با همکاری دستگاه‌های مسئول چاره‌ای اندیشیده و این اختلال را رفع کند.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه