اخبار داغ

در حاشیه یادواره شهدای شهرستان سرباز عنوان شد؛

شهادت آرزوی دیرینه شهید جنگی زهی/دشمنان چشم دیدن وحدت شیعه و سنی را ندارند

شهادت آرزوی دیرینه شهید جنگی زهی/دشمنان چشم دیدن وحدت شیعه و سنی را ندارند
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان سرباز گفت: دشمنان انقلاب اسلامی و استکبار جهانی هیچ گاه چشم دیدن وحدت میان اقوام ایرانی را ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حاشیه برگزاری یادواره شهدای شهرستان سرباز حجت الاسلام مهدی الوانی در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با بیان اینکه شهید جنگی زهی از منادیان فعال وحدت شیعی و سنی در استان و شهرستان بود، اظهار داشت: آن چیزی که همگان از شهید جنگی زهی به یاد دارند روحیه ی بسیجی و ولایت مداری این شهید بزرگوار است به گونه ای که وی همواره دفاع از ولایت را سر لوحه کار و زندگی خود قرار داده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاپایا،,

وی در ادامه به اهمیت جایگاه شهید و شهادت پرداخت و افزود: در قرآن کریم از شهیدان به عنوان زندگان جاوید نام برده شده که این نشان از مقام والای شهدا است و حضرت امام خمینی(ره)  نیز شهدا را بهترین افراد می دانستند و همچنین رهبر معظم انقلاب هم مظهر قدرت ایران را شهدا می‌دانند.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان سرباز، بیان داشت: در دین مبین اسلام شهید و شهادت یکی از مقدس ترین واژه هاست و به فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص)"شهید اولین کسی است که وارد بهشت می‌شود و آرزوی بازگشت به دنیا را دارد" و این نشان از این مطلب است که این افراد به لذت شهادت در راه خدا دست یافته است.

,

وی با تاکید بر اینکه شهید جنگی زهی یک الگوی بزرگ برای طلاب و روحانیون شیعه و سنی است، تصریح کرد: مولوی شهید مصطفی جنگی‌زهی به عنوان شهید بصیرت استان سیستان و بلوچستان شناخته می‌شود چراکه این شهید بزرگوار فعالیت‌های زیادی در دفاع از ولایت فقیه و افزایش وحدت شیعه و سنی انجام دادند که این مهم می تواند بهترین الگو برای طلاب و روحانیون شیعه و سنی باشد.

,

 حجت الاسلام  الوانی  با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی و استکبار جهانی هیچ گاه چشم دیدن وحدت میان اقوام ایرانی را ندارند، خاطرنشان کرد: فعالیت های وحدت آفرین شهید جنگی زهی آنچنان اثرات بزرگی در منطقه داشت که دیگر کور دلان و دشمنان این انقلاب نتوانستند ولایت مداری این شهید بزرگوار را تحمل کرده و در نهایت ایشان را به شهادت رساندند.

,

 

,

, ,

 

,

شهدا زندگان ابدی تاریخ هستند

,

حجت الاسلام موسی معین القربایی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با تاکید بر جایگاه ویژه شهدا و اهمیت خون شهید، اظهار داشت: در قرآن کریم و بیانات ائمه معصومین شهید و شهادت از مقام والایی برخوردار است به گونه ای که خداوند تبارک و تعالی میفرمایند " و گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شده اند، مردگانی هستند، بلکه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند" و این به آن معناست که شهید همواره زنده است و مرگ او در واقع انتقال از حیات جاری در سطح طبیعت به حیات پشت پرده آن می باشد.

,

وی با بیان اینکه شهیدان همه چیز خود را در راه خدا فدا می کنند و خدا نیز در مقابل همه چیز به آنان می بخشد، ادامه داد: حضرت موسی(ع) و بردارش هارون دست به دعا بردند، خدا این‌ گونه خطاب فرستادند که "بلند شوید، خدا دعای شما را مستجاب کرده، آن‌ چنان که خدا خواسته شهید را مستجاب کرده، دعای شما را نیز مستجاب کرد" که این کرامات گوشه کوچکی از پاداش خداوند به شهداست.

,

رئیس دادگستری شهرستان سرباز خاطرنشان کرد: در قرآن مجید، حدود ده آیه به صورت صریح درباره افرادی است که در راه خدا کشته شده اند و از جمله کراماتی که در این آیات به آن اشاره شده می توان به زنده بودن شهید، رزق شهید، آمرزش گناهان شهید، ضایع نشدن عمل شهید، مسرت و خوشحالی شهید، وارد شدن در رحمت الهی و رستگاری شهید در آخرت، اشاره کرد.

,

وی با اشاره به سالگرد شهادت مولوی شهید مصطفی جنگی زهی، تصریح کرد: چه خوب است که مردم اینگونه یاد و خاطره شهدای بزرگوار را گرامی می داند و به دشمنان و استکبار یادآوری می کنند که ترور و فشار هیچ گاه نمی تواند مانع از وحدت میان اقوام و مذاهب اسلامی شود و ملت ایران همواره با وحدت و ولایت مداری در کنار هم برای این انقلاب ایستادگی خواهند کرد.

,

حجت الاسلام معین القربایی ادامه داد: جا دارد تا یادی کنیم از سیدالشهدای استان سیستان و بلوچستان، سردار شهید نورعلی شوشتری که با ایمان ویژه به وعده های الهی قدم در راه گذاشته و برای وحدت میان اقوام ایستادگی کردند، ما نیز لازم است تا همچون این عزیزان تلاش کنیم تا بتوانیم علاوه بر زنده نگاه داشتن یاد شهدا، از آنان الگو گرفته و در راه آنان قدم برداریم.

,

 

,

, ,

 

,

شهید جنگی زهی الگوی تمام عیار وحدت شیعه و سنی

,

مولوی الله داد رئیسی نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه شهید جنگی زهی الگوی تمام عیار وحدت شیعه و سنی است، اظهار داشت: شهید مولانا جنگی زهی یکی از علمای بزرگ منطقه سرباز بود که همواره به اخلاق نیکو و چهره خندان جوانان را به وحدت و پیروی از ولایت فقیه تشویق می کرد.

,

وی با اشاره آرزوی شهادت این شهید بزرگوار، گفت: هر گاه با ایشان سخن می گفتم از آرزوی شهادت در راه دین و ولایت می گفت، تا جایی که من به شهید گفتم؛ مولوی چرا چنین آرزویی دارید ما مردم شهرستان سرباز به شما نیاز داریم ولی  ایشان در جمله ای گفتند که همواره در یادم خواهد ماند، با لبخند بیان کردند که "همانگونه که اسلام و مردم به جنگی زهی نیاز دارند، به خون جنگی زهی هم نیاز دارند.

,

امام جمعه اهل سنت حاجی آباد شهرستان سرباز با تاکید بر اینکه هزاران جنگی زهی در استان وجود دارد، بیان کرد: دشمنان ملت ایران تصور نکنند که با ترور شهید جنگی زهی راه این بزرگوار ادامه پیدا نخواهد کرد چراکه جوانان و علمای شیعه و اهل سنت هر کدام همانند این شهید بزرگوار برای وحدت و ولایت تا پای جان ایستادگی می کنند و اینگونه ترور ها نه تنها وحدت میان ملت را کم نخواهد کرد بلکه به برکت خون این شهدا وحدت اقوام و مذاهب در ایران روز به روز محکم تر خواهد شد.

,

 

,

, ,

 

,

شهید مولوی جنگی زهی منادی وحدت و پیروی از ولایت

,

حمیدالدین یوسفی، در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، از شهید مولوی جنگی زهی به عنوان منادی وحدت و پیرو از ولایت یاد کرد.

, پاپایا،,

فرماندار شهرستان سرباز خاطرنشان کرد: عوامل استکبار در صدد بودند که با به شهادت رساندن مولوی جنگی‌زهی به وحدت مردم منطقه خدشه وارد کنند که به برکت خون این شهید به آرزوهای پوچ و باطل خود دست نیافتند.

,

 

,

, ,

 

,

لازم به ذکر است در پایان این مراسم با حضور اقشار مختلف شهرستان سرباز نماز وحدت شیعه و سنی اقامه شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه