اخبار داغ

بیکاری بزرگترین مشکل جوانان استان؛

اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از مشکلات معیشتی سیستان و بلوچستان ها

اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از مشکلات معیشتی سیستان و بلوچستان ها
هرگاه جوان سیستانی و بلوچستانی دریچه ای از امید به کار را مشاهده نماید هیچ گاه به سمت خلاف نمی رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری، تحلیلی سنت نیوز؛ دز سیستان و بلوچستان همانند جاههای دیگر نقش زنان در تثبیت باورهای دینی اجتماعی نقشی تمام کننده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری، تحلیلی سنت نیوز,

زنان سیستانی و بلوچستانی فرزندان خود را خود با استفاده از باور های بومی، محلی و ملی،مذهبی  تربیت می نمایند به همین سبب افراد پرورش یافته دردل خانواده سیستانی و یا بلوچستانی خود را مقید به اصولی می دانند که آنها را از بسیاری از شرور و جنایات مصون می دارد.

,

قیود غیرت، تعصب بجا و بدون افراط نسبت به میهن، خانواده، مذهب مردان جامعه سیستان و بلوچستان را به سر حدی از اقتدار می رساند که سیمای هرکدام گویای آن می باشد.

,

اما در جند دهه اخیر آفت هایی به جان مردم این دیار افتاده که بلای جانشان شده است و مهمترین آنها بیکاریست که بزرگترین داغ دل این خانواده هاست.

,

خانواده هایی که روز ی خود را در انبار غله ایران می دیدند اما امروز در خاک و ریگ و شن دست و پا می زنند و یا در سر نیت مهاجرت دارند.

,

خانواده های که حتی یک کارخانه برای اشتغال حوانانشان نیست و فرزندان عزیزشان برای تامین نیاز های اولیه ناچار به قاچاق کالا و یا خلاف های دیگر می شوند.

,

ظاهر امر اینست که هرگاه جوان سیستانی و بلوچستانی دریچه ای از امید به کار را مشاهده نماید هیچ گاه به سمت خلاف نمی رود زیرا رزق و روزی حلال را اولی بر خلاف کاری می داند.

,

می طلبد مسئولین نگاهی جهادی به این خطه از ایران زمین بیندازند تا اقتصاد مقاومتی چتر خود را بر سر این منطقه کاملا بگستراند و جوانان پاک و مستعد این استان را بکار ببندد.

,

 

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه