اخبار داغ

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش خبرداد:

ایجاد رشته های جدید فنی و حرفه ای در هنرستان های کیش/کیش گلچینی از بهترین های ایران اسلامی است

ایجاد رشته های جدید فنی و حرفه ای در هنرستان های کیش/کیش گلچینی از بهترین های ایران اسلامی است
رئیس آموزش و پرورش کیش با اشاره به اینکه نگاه مردم به آموزش و پرورش درکیش از سطح بالاتری برخوردار است گفت: کیش گلچینی از بهترین های ایران اسلامی را در خود جای داده است و انتظار مردم از آموزش و پرورش نسبت به سرزمین اصلی بالاتری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس، دانیار جاویدی رئیس آموزش و پرورش کیش در گفتگو با خبرنگار ما در تقدیر از فعالیت های روسای سابق آموزش و پرورش کیش گفت: با وجود تلاش هایی که در گذشته توسط همکاران صورت گرفته بود من در 27 مهر وارد جزیره کیش شده و وارث سیستمی شدم که از قبل بسته شده بود و تغییر درآن بسیار سخت بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

وی با بیان اینکه بسته شدن سیستم اداری و تعیین چارچوب های آموزشی مانند کلاس بندی ها، دریافت ابلاغ های معلمان و بسته شدن اطلس مدارس مشکلات و چالش هایی را پیش روی ما به وجود آورد اظهار کرد: در ساختار بسته شده ایجاد تغییرات مشکلاتی را به وجود می آورد به اضافه اینکه مشکلاتی مانند کمبود کلاس در مدرسه دانا و اعتراض اولیاء، بدهی میلیونی آب و برق و کمبود نیروهای متخصص در برخی دروس و معلمان اضافه متخصص در برخی رشته ها موجب شد تا در ابتدای راه با چالش روبرو شویم که البته به همت سازمان منطقه آزادکیش و همکاری مسئولان بخش های مختلف در اداره آموزش و پرورش این چالش ها برطرف شد.

,

جاویدی با اشاره به پتانسیل های جزیره کیش در ایجاد رشته های جدید و مرتبط با نیازهای منطقه بیان کرد:  جزیره کیش دارای پتانسیل های بالایی است که می توان در ایجاد رشته های فنی در دوران دبیرستان و دانشگاه از آن ها بهره گرفت.

,

وی ادامه داد: وجود دریا و اینکه جزیره کیش یکی از پرتردد ترین فرودگاه های کشور ایجاب می کند تا رشته هایی مانند بورس و بانکداری،  تعمیر مورتورهای شناورهای دریایی، تعمیر موتورهای هواپیما، رشته های گردشگری و هتلداری، رشته های تربیت بدنی در بخش ورزش های آبی و مانند آن ها در هنرستان ها و دانشگاه های کیش ایجاد شود و ما در تلاش هستیم تا با تغییر ساختارهای رشته ای این امکان را برای جوانان کیش فراهم آوریم که در این صورت اشتغالزایی ایجاد شده و بیکاری و بسیاری از معضلات که ریشه در آن دارد از میان برداشته خواهد شد.

,

رئیس آموزش و پرورش کیش با اشاره به اینکه در سال 94 بیش از 500 معلم از سراسر کشور متقاضی حضور در جزیره کیش بودند تاکید کرد: جای بسی خوشبختی است که بسیاری از معلمان کشور متقاضی تدریس در جزیره کیش هستند اما برای جذب نیرو به خصوص نیروهای با کیفیت بالا و زبده نیاز است تا امکاناتی در اختیار آنان قرار گیرد.

,

وی بیان کرد: جذب نیرو یکی از مسائل ماست و نگهداشت نیروهای توانمند مسئله ای است که بسیار مهمتر از جذب است و باید برای راهکار مناسبی داشته باشیم.

,

جاویدی با بیان اینکه هزینه های زندگی در جزیره کیش نسبت به سرزمین اصلی متفاوت است اظهار کرد: ایجاد انگیزه و مواردی که موجب تشویق حضور معلمان زبده و کارآمد در جزیره شود بسیار مهم است.

,

وی از تشکیل کمیته فنی آموزش در سال تحصیلی آینده خبرداد و افزود: کیش دارای حساسیت های خاصی است و به نوعی گلچینی از بهترین های سرزمین اصلی را در خود جای داده است به همین دلیل نگاه اولیاء دانش آموزان و مردم در کیش نسبت به سرزمین اصلی در سطح بالاتری قرار دارد اگر چه این تصور ساختار درستی نیست اما باید به خواست مردم احترام گذاشته و نیازهای آموزشی دانش آموزان را فراهم کرد.

,

این مقام مسئول در آموزش و پرورش کیش تاکید کرد: ما همواره به دنبال ایجاد بهترین شرایط آموزشی در کیش هستیم تا به عنوان پایلوت در کشور مطرح شود اما آنچه امروز اتفاق افتاده این است که ما از سرزمین اصلی الگو برداری می کنیم و باید این ساختار تغییر کرده و با استفاده از روش های جدید و ایده های خلاقانه ساختارهای نادرست قبلی را شکسته و راهکارهای جدید آموزشی را به سیستم آموزش اضافه کنیم.

,

وی در همین رابطه از تلاش برای راه اندازی مدارس خاص به خصوص استعدادهای درخشان در جزیره کیش خبرداد و گفت: تمام توان خود را برای دریافت مجوزهای ایجاد این مدارس حتی به صورت ضمیمه به کار گرفته ایم.

,

وی همچنین هیئت امنایی کردن مدارس را از جمله طرح های اجرایی آینده آموزش و پرورش کیش دانست و افزود: اداره هیئت امنایی مدارس ورود منطقی، عقلایی و چارچوب دار اولیاء دانش آموزان در مدیریت مدارس است و به عنوان نمونه در آینده نزدیک چند مدرسه از مدارس کیش به این صورت اداره خواهد شد و در صورتی که بازخورد مثبتی دریافت شود مدارس کیش به طور کامل هیئت امنایی خواهد شد.

,

انعقاد تفاهم نامه دریافت هزینه مسکن فرهنگیان با سازمان منطقه آزاد کیش و تبدیل آن به عنوان یک قانون در سازمان، استفاده از ظرفیت های اقتصادی مدارس در راستای درآمد زایی، کیفیت بخشی به آموزش و ارتقاء کمی و کیفی آموزش و پرورش در مدارس، برگزاری تورهای تفریحی برای فرهنگیان کشور در کیش، تغییر مکان اداره آموزش و پرورش به محلی مناسب، شناسایی و استفاده از ظرفیت ها و امکانات آموزشی کیش و به کار گیری بهینه از آن ها در فرآیند آموزشی، طرح های بهبود معیشتی فرهنگیان با ایجاد ارتباط میان مراکز تجاری به عنوان یک برنامه کوتاه مدت، ایجاد تعاونی فرهنگیان در بلند مدت، ایجاد خانه معلم، برگزاری انجمن خیرین آموزش و پرورش و ایجاد ساختار قانونی برای این انجمن از فعالیت های آینده آموزش و پرورش به گفته دانیار جاویدی است.

,

پرداخت بدهی 580 میلیونی آب و برق مدارس کیش با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش، برگزاری دوره های بازآموزی بصیرتی، ساماندهی نیروهای انسانی و پر کردن پست های خالی اداری با استفاده از همکارن توانمند در حوزه های مربوطه، تجهیز و آماده سازی مدارس و تامین کلاس های مورد نیاز، انتخاب سرگروه های آموزشی در راستای نظارت بر فرآیند تدریس در مدارس با هدف ارتقاء کیفیت آموزش و تهیه مکانی برای تبادل نظر سرگروه های آموزشی، برگزاری نشست با مدیران سازمان منطقه آزاد کیش در جهت رفع معضلات و مشکلات آموزشی و بهره گیری از حمایت ها و پشتیبانی سازمان، برگزاری نشست با هسته اصلی انجمن های اولیاء و مربیان مدارس، راه اندازی منسجم تشکل سازمان دانش آموزی در مدرسه فرهنگ و پژوهش سرای دانش آموزش در دبیرستان فاطمیه بخشی از فعالیت های اداره آموزش و پرورش کیش از ابتدای مهرماه 95 است که جاویدی به آن ها اشاره کرد.

,

به گفته این رئیس آموزش و پرورش کیش اعزام دانش آموزان پسر و دختر به اردوی راهیان نور، برگزاری اردوهای هفتگی، شرکت در مراسم استکبار ستیزی به صورت منسجم توسط دانش آموزان با حضور سردار صفوی، شرکت در برنامه های هفته بسیج با بیش از 30 عنوان برنامه، شرکت در المپیادهای ورزشی، برگزاری جلسات استعدادیابی، برگزاری دوره های مشاوره فردی وگروهی برای دانش آموزان و خانواده ها با بهره گیری ازمتخصصان و کارشناسان هسته های مشاوره آموزش و پرورش، تجهیز دو سالن ورزشی برای همکاران، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و اجتماعی مخصوص دانش اموزان، برگزاری همایش های دانش آموزی با عنوان پیشگیری از آسیب های اجتماعی و "نه" گفتن به اعتیاد، برگزاری مانورهای زلزله در مدارس از دیگر فعالیت های اداره آموزش و پرورش جزیره کیش است.

,

دانیار جاویدی متولد خراسان و دانش آموخته دکترای منابع انسانی و رفتار سازمانی از دانشگاه ملی تاجیکستان است که پیش از سرپرستی اداره آموزش و پرورش کیش پست هایی همچون معاونت پشتیبانی دانشگاه بجنورد، معاونت پشتیبانی بهریستی استان خراسان، سرپرستی آموزش و پرورش شیروان، مسئولیت برگزاری کنکور به مدت دوسال ، رئیس کاراته استان خراسان و ریاست کمیته ورزشی استان خراسان را در کارنامه خود دارد.

,

وی با تالیف سه کتاب و ارائه بیش از 10 مقاله تخصصی، عضویت فعال در بسیج اساتید و هلال احمر را از افتخارات خود عنوان می کند.

,

دانیار جاویدی از 27 مهرماه سال 1395 سکان اداره آموزش و پرورش جزیره کیش را 7850 دانش آموز، 430 همکار فرهنگی و 49 مدرسه در دست گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه