اخبار داغ

وقتی اراده حرف اول را می زند؛

تجلی اقتصاد مقاومتی با پرورش بلدرچین در خدابنده/تلاش و تجربه مهمترین عامل موفقیت درکسب و کار است

تجلی اقتصاد مقاومتی با پرورش بلدرچین در خدابنده/تلاش و تجربه مهمترین عامل موفقیت درکسب و کار است
مردی از خطه خدابنده توانسته است با پشتکار فراوان وارد عرصه ی پرورش بلدرچین شود و نقش خود را در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق۲۴،اقتصاد مقاومتی واژه‌ای است که با بالا گرفتن فشارها و تحریم‌های ظالمانه به کشور توسط مقام معظم رهبری در سال ۸۹  وارد ادبیات کشور شد و امروز تنها راه رفع مشکلات اقتصادی کشور، تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق۲۴,

اهمیت مبحث اقتصاد مقاومتی در  شهرستان خدابنده به اندازه ای بالا بوده که مردم این خطه روی به توانایی های فردی آورده و در راستای این امر تلاش می کنند؛ یکی از زیرشاخه های اقتصاد مقاومتی تاکید بر توانایی افراد است که بطور مثال می توان به پرورش زنبور، بلدرچین و قارچ خوراکی اشاره کرد.

,

, , ,

غلامرضا زنگنه مرد خدابنده ای نیز با الگوگیری از اقتصاد مقاومتی و همچنین در راستای تولید ملی،خودکفائی و تکیه بر توان فردی توانسته است که در عرصه پرورش بلدرچین شغل ایجاد کند.

,

وی در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد: متولد سال ۵۵ در شهر زرین رود شهرستان خدابنده و بی سواد است و نزدیک ۱۰ سال است که عضو فعال بسیج است.

,

زنگنه ادامه داد: شغل قبلی ام آرایشگری بود ولی به دلیل اینکه دیسک کمر گرفته ام و توانائی انجام آن کار را نداشتم  به فکر شغل خانگی و پرورش بلدرچین افتادم.

,

وی افزود: به این کار علاقه زیادی دارد و در ابتدا ۱۰ میلیون سرمایه از خودم داشتم و ۲۰ میلیون تومان نیز از بسیج سازندگی سپاه خدابنده وام گرفتم.

,

, , ,

زنگنه ضافه کرد: در ابتدا ۸۰۰بلدرچین داشتم و به دلیل سرما ۱۰۰عدد آنها از بین رفته است و دامادم به من کمک می کند و دانه های بلدرچین را که هزینه بالائی نیز دارد از شهرهای زنجان و همدان خریداری می کند.

,

وی افزود: در ۱۰۰متر کنار حیاط خانه مان کار پرورش بلدرچین را انجام می دهم و تخم آنها را در بسته های ۱۲ تائی به قیمت دو هزار و پانصد تومان در شهرهای قیدار و همدان به فروش می رسانم.

,

زنگنه با بیان اینکه جوجه ها را نیز می فروشیم ادامه داد: جوجه ها به صورت تخم گذار و گوشتی هستند و بیشترین محل فروش ما روستاها هستند، چرا که در روستاها از کود این پرندگان نیز استفاده می کنند و صرفه خوبی برای آنها دارد.

,

این کارآفرین در مورد درآمد کارش گفت: این کار درآمد خوبی دارد به شرطی که در شهر کشتارگاه نیز وجود داشته باشد.

,

, , ,

وی در مورد سرعت رشد بلدرچین ها گفت: در مدت ۳۵ روز به مرحله تخم گذاری می رسند، بعد از ۵۰ روز گوشتی ها به ثمر می رسند و بعد از ۷۰ روز به اوج رشد خود می رسند و بعد از ۷۰ روز به درآمد می رسد؛ که البته در تابستان بیشتر گوشتی ها خریدار دارند و در دیگر فصول سال فروش تخم بیشتر می شود که از هفت روز هفته ۶ روز را تخم گذاری می کنند و درآمد خوبی هم دارند.

,

زنگنه از صرفه اقتصادی این کارگاه گفت: اگر فردی بتواند یک فضای ۷۰ متری فراهم کند که به دور از منازل مسکونی باشد و حدود ۶ میلیون تومان برای آن هزینه کند، می تواند با تهیه دستگاه جوجه کشی و سایر امکانات ، شرایط لازم برای پرورش بلدرچین را فراهم کند و در عرض ۴۵ روز می تواند از آن بهره برداری کرده و اگر کارش را با ۴۰۰۰ تخم شروع کند و تعداد ۲۰۰۰ قطعه از بلدرچین ها تخم گذار باشند، با فروش تخم بلدرچین ها می تواند به طور متوسط روزانه ۲۰۰ هزار تومان فقط از فروش تخم بلدرچین ها درآمد کسب کند.

,

این کارآفرین با بیان اینکه با این کار برای دو نفر اشتغالزائی کرده است ادامه داد: از آنجایی که این پرنده نسبت به مرغ بیماری کمتری دارد ، راحتتر می توان آن را پرورش داد و  همچنین پرورش بلدرچین از ضریب امنیتی بیشتری نسبت به پرورش دیگر طیور برخوردار است.

,

, , ,

این  فعال اقتصاد مقاومتی تصریح کرد:بلدرچین علاوه بر اینکه نسبت به مرغ‌ها و سایر حیوانات مقاومت بیشتری در برابر بیماری دارد، برای پرورش آن نیاز به فضای خاص و بزرگ نیست، بلکه بطور مثال می توان  ۵ هزار قطعه را در فضایی در حدود ۶۰ مترمربع پرورش داد.

,

وی ضمن تقدیر و تشکر از ناحیه مقاومت بسیج خدابنده گفت: راه اندازی این حرفه را مرهون خداوند متعال و دریافت تسهیلات حدود ۲۰میلیونی از بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج خدابنده هستم.

,

زنگنه ادامه داد: اگر جوانان در حوزه مشاغل زودبازده عرصه اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنند، بدون تردید علاوه بر اینکه به تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در حوزه قطع وابستگی به خارج و کمک به تولید داخلی کمک خواهند کرد، در مسیر خودکفایی شخصی نیز موفق خواهند شد .

,

, ,

وی تلاش و تجربه را مهمترین عامل موفقیت در کسب و کار دانست و اضافه کرد: اگر فضای بازار اجازه دهد حرفه ی خود را گسترش می دهم و تلاش خواهم کرد که انشالله برای جوانان بیشتری فضای اشتغال ایجاد کنم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه