اخبار داغ

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان؛

توسعه عدالت کیفری در راستای پیشگیری از جرم/ مرزنشینان کمترین بهره را از وجود مرز می برند

توسعه عدالت کیفری در راستای پیشگیری از جرم/ مرزنشینان کمترین بهره را از وجود مرز می برند
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: دادستانی به مساله فروش سوخت به اسم و کارت مرزنشینان ورود کرده تا جلوی سوء استفاده از مردم گرفته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حاشبه نشست پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در گفت و گو با خبرنگار  دادمردان، اظهار داشت:  یکی از مهمترین رسالت های قوه قضاییه بحث پیشگیری از وقوع جرم است که در این راستا اگر همه دستگاه ها به وظایف خود عمل کنند جلوی بسیاری از جرائم گرفته می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دادمردان,

حجت السلام علی موحدی راد ادامه داد: از مهمترین دستاورد های پیشگیری از جرایم در یک جامعه کاهش هزینه های نظام عدالت کیفری، توسعه عدالت کیفری و ایجاد آسایش و بهبودی در زندگی مردم است.

,

وی با بیان اینکه ایجاد امنیت از بزرگترین دستاورد های پیشگیری از جرایم است، افزود: سرمایه ترسو بوده و سرمایه داران از نا امنی گریزان هستند و با ایجاد امنیت در جامعه سرمایه گذاران در منطقه حاضر شده و اشتغالی پایدار برای مردم به وجود می آورند.

,

دادستان زاهدان با اشاره به قتل 8 نفر در ایرانشهر، بیان کرد: برخی جرایم از روی جهل به وقوع می پیوندد که این اتفاقات از جمله قتل ها و آدم ربایی ها سرمایه گذاران را از منطقه فراری می دهد و هیچ ثمری جز فقر و افزایش جرایم در پی نخواهد داشت و در اینجاست که پیشگیری از جرایم می تواند از وجود چنین اتفاقاتی جلوگیری کند.

,

وی خاطرنشان کرد: در بحث پیشگیری از جرایم نه تنها مسئولین بلکه خود مردم باید پای کار آمده و هر کس به نوبه خود در این مسیر مهم و حیاتی گام بردارد.

,

این مسئول قضایی با بیان اینکه وظیفه دادستان رسیدگی به حقوق عامه است، ادامه داد: با توجه به مرزی بودن این استان مرزنشینان کمترین بهره را از وجود مرز می برند که درهمین راستا اخیرا دادستانی به مساله فروش سوخت به اسم و کارت مرزنشینان ورود کرده است چراکه با توجه به عدم آگاهی مردم تنها سودکمی از این کارت ها به جیب مرزنشینان می رود.

,

وی با اشاره به تصرف برخی از اراضی در حاشیه های شهر زاهدان، تصریح کرد: با توجه به وسعت حاشیه نشینی در شهر و اینکه بیشتر جرایم از حاشیه شهرها پدیدار می شوند  در طی چند روز گذشته جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز گرفته شد.

,

 

,

انتهای پیام//

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه