اخبار داغ

معاون رییس جمهور در ماههای پایانی، سراغ طرح نیمه تمام راه آهن آمد

نوبخت در ایستگاه رأی سنندج

نوبخت در ایستگاه رأی سنندج
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای بازدید از راه آهن تهران - سنندج اما به منظور اهداف دیگر به کردستان سفر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، صبح امروز محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به منظور بازدید از خط آهن «تهران – سنندج» وارد شهر سنندج شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

برخی رسانه‌ها در حالی اعلام می‌کنند که این سفر برای بازدید از راه آهن «همدان – سنندج» انجام می‌گیرد که این خط ریلی هنوز به همدان هم نرسیده و از سال 85 تاکنون کمتر از 30 درصد (به گفته معاون عمرانی استانداری کردستان) رشد فیزیکی داشته است.

,

 

,

موضوع احداث راه آهن «تهران – سنندج» در سال 75 کلید خورد و عملیات اجرایی آن در سال 85 توسط شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور آغاز شد و گویا این پروژه خیال دارد سال‌های سال روی زمین بماند و وضعیت نامشخصی داشته باشد.

,

 

,

باوجود اینکه بیش از 13 هزار کیلومتر خطوط ریلی در کشور ایجاد شده و از آنجا که این خطوط یکی از بسترهای لازم برای توسعه‌هر استانی است هنوز یک متر از این خطوط در کردستان ایجاد نشده و کردستان از این بستر توسعه بی‌نصیب است.

,

 

,

عدم این پتانسیل توسعه‌ای در کنار عدم جاده‌های مناسب و استاندارد باعث شده است که چهره کردستان بعد از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان رنگ محرومیت به خود داشته باشد و توسعه همچنان واژه‌ای ناآشنا برای آن باشد.

,

 

,

به گفته امیر قادری معاون عمرانی استانداری کردستان تکمیل و افتتاح پروژه راه آهن «همدان – سنندج» نیازمند 510 میلیارد تومان اعتبار دولتی است و این در حالی است که روز گذشته سیدمهدی فرشادان نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای عنوان کرد؛ "240 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته است" و اگر این اختصاص به واقع هم باشد باز پروژه راه آهن «تهران – سنندج» نیمه تمام خواهد ماند.

,

 

,

البته دولت تدبیر و امید در این دقیقه نودی با چنین اقدامات جسته و گریخته بیشتر در صدد جلب توجه مردم کردستان نسبت به دولت کنونی در انتخابات 96 است و به نوعی می‌توان گفت این گونه اقدامات از سوی دولت بیشتر رنگ و بوی انتخاباتی دارد تا یک کار عمرانی، خدماتی و توسعه‌ای.

,

 

,

در پایان باید گفت مهم‌تر از هر چیز دیگری پیگیری این پروژه و سایر مطالبات مردم استان از سوی نمایندگان مردم کردستان در مجلس است که باید به جد دنبال شود و اجازه ندهند حق مردم با شعارهای بدون عمل دولتمران تضییع شود چون نمایندگان مجلس در قبال مردم به عنوان نماینده آنان وظیفه دارند و مسؤول هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه