اخبار داغ

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان؛

پیشگیری از جرم نیاز به یک نگاه فرا قوه ای است/مسئولین به جای سنگ اندازی در فرایند پیشگیری همکاری کنند

پیشگیری از جرم نیاز به یک نگاه فرا قوه ای است/مسئولین به جای سنگ اندازی در فرایند پیشگیری همکاری کنند
حجت السلام ابراهیم حمیدی گفت: بحث پیشگیری مختص به یک قوه نیست بلکه پیشگیری از جرم نیاز به یک نگاه فرا قوه ای و ملی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دادمردان، پیش از ظهر امروز سومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان سیستان و بلوچستان در سالن شهید بهشتی دادگستری کل استان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دادمردان,

در این نشست حجت الاسلام ابراهیم حمیدی با اشاره به اهمیت موضوع پیشگیری از جرایم در جامعه، اظهار داشت: متاسفانه وضعیت جرایم در جامعه رو به رشد است و پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی یک از راه های اساسی برای کاهش جرایم در جوامع است.

,

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: بحث پیشگیری از جرایم یکی از دغدغه های  مقام معظم رهبری است که بارها به این امر تاکید نموده اند اما متاسفانه مسئولین در این زمینه بسیار کوتاهی کرده اند.

,

وی افزود: مطابق قانون اساسی پیشگیری از جرایم بر عهده قوه قضاییه است ولی باید به این امر توجه داشت بحث پیشگیری مختص به یک قوه نیست بلکه پیشگیری از جرم نیاز به یک نگاه فرا قوه ای و ملی دارد.

,

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان با اشاره به سنگ اندازی برخی ارگان ها در امر پیشگیری از وقوع جرم، خاطر نشان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری تمامی دستگاه ها مکلف هستند تا در امر پیشگیری از وقوع جرم با قوه قضاییه همکاری کنند و این سنگ اندازی ها به نفع مردم و کشور نیست.

,

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت دادستان در امر پیشگیری از جرم، بیان کرد:  دادستان در بحث پیشگیری از وقوع جرم  می تواند نقش بسزایی داشته باشد و باید به این امر توجه ویژه داشت که اگر اجرای احکام بازدارنده  باشد تکرار جرم با کاهش چشمگیری رو به رو خواهد بود.

,

حجت الاسلام حمیدی در پایان با بیان اینکه معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان یکی از معاونت برتر و موفق کشور در راستای پیشگیری از جرایم است، تصریح کرد: امید است با همکاری تمامی دستگاه ها بتوانیم در راستای پیشگیری از جرایم و آسیب های جامعه که یک معضل جدی در جامعه است گام برداریم.

,

انتهای پیام//

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه