اخبار داغ

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده:

امر به معروف و نهی از منکر،ضرورت امروز جامعه/جای معروف و منکر جابجا نشود

امر به معروف و نهی از منکر،ضرورت امروز جامعه/جای معروف و منکر جابجا نشود
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده گفت: امر به معروف و نهی از منکر،ضرورت امروز جامعه است و همه در این امر مسئول هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام بیگدلی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده در گفتگو با خبرنگار اشراق۲۴ در خصوص احیای فریضه امر به معروف ونهی از منکر اظهار کرد: اهمیت فریضتین امربه معروف و نهی از منکر بر کسی پوشیده نیست و هر کجای قرآن کریم راکه نگاه می کنیم در کنار فرائض بزرگی چون نماز و زکات به این دو فریضه بزرگی که متاسفانه به دست فراموشی سپرده شده اشاره شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق۲۴,

وی ضمن برشمردن اهمیت فریضتین امر به معروف و نهی از منکر به تحلیل این دو بعد اساسی از تمامی جهات پرداخت.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده ادامه داد: اهمیت امربه معروف و نهی از منکر آنجا بیشتر بروز پیدا می کند که امیرسخن حضرت علی(ع) در حدیثی این دو فریضه را حتی والاتر از جهاد در راه خدا یعنی عملی که درآن درصورت شهادت، خداوند متعال تمام گناهان بشربجزحق الناس را مورد بخشش و آمرزش قرارمی دهدمی دانند و می فرمایند: "تمام کارهای نیک در برابر امر به معروف و نهی ازمنکر همانند قطره ای ست در مقابل دریا حتی جهاد در راه خدا".

,

وی افزود: قانون نیزاین دو فربضه بزرگ را مورد اهمیت قرار داده  که دراین رابطه اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی بیان می دارد: "درجمهوری اسلامی دعوت به خیر،امربه معروف و نهی ازمنکر وظیفه ای ست همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیکر، دولت نسبت به مردم ومردم نسبت به دولت.

,

*اجرای امر به معروف باید کارشناسانه ودقیق باشد

,

حجت الاسلام بیگدلی اضافه کرد: اما امر به معروف و نهی از منکر دارای شرایطی است حساس که باید با دیدی کاملا کارشناسانه به آن دقت شده و اجرا شود که درصورت عدم رعایت این شرایط نه تنها از آن نتیجه ای حاصل نشده  بلکه ممکن است نتیجه مورد توقع محقق نشود.

,

وی گفت: اولین نکته مربوط است به خود معروف و منکر و آن عبارتست از شناخت معروف و منکرتوسط آمر به معروف،یعنی اگر آمر نداند چه عملی درزمره معروف یا منکرقرار می گیرد نمی تواند در کارش موفق باشد،رهبرکبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) دربند۱مسئله۲۷۹۱ضمن اشاره به این امر می فرمایند:"آن که کسی که می خواهد امرو نهی کند بداند که آنچه مکلف به جا نمی آورد واجب و آنچه بجا می آورد باید ترک کند".

,

حجت الاسلام بیگدلی اضاف کرد: نکته دوم که بسیارحائز اهمیت است به خود آمر برمی گردد و عبارتست از اینکه شخص آمر  خودش باید عامل به معروف و تارک منکر باشد تا امربه معروفش در دیگران اثرداشته باشد(رطب خورده منع رطب چون کند)که به این موضوع نیز درسوره مبارکه صف آیات شریفه ۲و۳ به وضوح اشاره شده  است.

,

وی افزود: متأسفانه محیط اطراف ما از منکرات پُر شده است که کم کم خودمان هم نسبت به آن بی توجه می شویم و باید در جواب  آن دسته افراد که می گویند اگر امر به معروف و نهی از منکر انجام دهیم جان خود را به خطر می اندازیم، گفت: یکی از شبهاتی که در زمان امام حسین (ع) مطرح شد، همین مسئله بود و سیدالشهدا (ع) در پاسخ فرمودند: "حرف شما درست است اما زمانی که جای معروف و منکر جابجا باشد جان به خطر می افتد و اکنون در زمانی به سر می بریم که اگر من قیام نکنم، ممکن است نسل های بعدی دچار اشتباه شوند و جای معروف و منکر جابجا شود".

,

*جای معروف و منکر جابجا نشود

,

حجت الاسلام بیگدلی ادامه داد: فضای جامعه به سمتی می رود که جای معروف و منکر جابجا شود و اگر به این مسئله مهم توجه نداشته باشیم هیچ تضمینی برای نسل بعد نیست که چگونه زندگی خواهند کرد و از طرفی تربیت دینی فرزندان به خطر خواهد افتاد.

,

وی تأکید کرد: بسیاری از مشکلات امر به معروف و نهی از منکر با تذکر حل خواهد شد و به تعبیری از مقام معظم رهبری که فرمودند: "بگویید و بروید ،بنابراین در تذکر دادن باید گفت و از آن جا دور شد در غیر اینصورت با ماندن در محل ممکن است درگیری ایجاد شود".

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه