اخبار داغ

نقدی بر سخنان رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی؛

مردم اتحاد عملی می‌خواهند نه نمایشی!

مردم اتحاد عملی می‌خواهند نه نمایشی!
روز گذشته نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان در جلسه شورای اداری آذربایجان‌غربی نسبت به انتقادات مبنی بر نبود اتحاد میان نمایندگان مجلس موضع‌گیری داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، مساله اتحاد میان نمایندگان مردم شهرستان‌های مختلف در مجلس شورای‌اسلامی جزو مهم‌ترین مطالباتی است که این روزها، و به‌دنبال برخی حواشی ایجاد شده در رسانه‌های مجازی وابسته به نمایندگان، از سوی مردم و مسئولین مورد توجه و تاکید قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

در این میان بازنشر سخنان نماینده ولی‌فقیه در خطبه‌های نماز جمعه چندی پیش ارومیه، نشر گسترده اخباری در خصوص لزوم اتحاد میان نمایندگان از زبان مسئولین مختلف استانی و شهرستانی و نیز تولیدات رسانه‌ای با مضامین پیرامون ارتقای اتحاد میان نمایندگان موجب شد تا بار دیگر این قضیه به صدر اخبار استانی بازگردد.

,

متاسفانه از همان ابتدای انتخاب نمایدگان دور دهم مجلس شورای اسلامی و حضور آن‌ها در مسند نمایندگی مردم، شاهد برخی حواشی هستیم که متاسفانه اجازه فعالیت درست و مناسب را از نمایندگان گرفته و بیشتر زمان‌شان را به امورات این چنین مشغول می‌کند.

,

این امر تا جایی پیش رفته که حتی مسئولین ارشد استانی یعنی نماینده ولی‌فقیه و استاندار هم زبان به انتقاد هرچند نرم گشوده و از این رویه شاکی شده‌اند، هرچند این شکایت‌ها و انتقادات نیز کارساز نبوده و رویه قبلی نمایندگان در برخوردهای ناشیانه و البته حاشیه‌سازی‌های همیشگی ادامه داشته و هیچ تغییری در رود فعالیت آن‌ها ایجاد نشده است.

,

حال پس از این همه رخداد و انتقادات اقشار مختلف مسئولین و مردم و رسانه‌ها، نوبت به خود نمایندگان رسیده که بار دیگر بر طبل توخالی اتحاد میان خود بکوبند و با این روش سعی در عادی جلوه دادن قضایا داشته‌باشند؛ غافل از اینکه تمام رفتار و سکنات آن‌ها گویای موارد دیگری است!

,

روز گذشته و در جریان برگزاری جلسه شورای اداری آذربایجان‌غربی، «هادی بهادری» نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان که در ماه‌های سپری‌شده از انتخابات و حضورش در مجلس چندان بی‌حاشیه نیز نبوده، در سخنانی نسبت به سخنان مسئولین و نیز رسانه‌ها در خصوص نبود اتحاد میان نمایندگان واکنش نشان داده و اظهار کرده که نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی با اتحاد یکدیگر در رفع مشکلات استان تلاش می کنند!

,

وی در این سخنان، اتحاد و همدلی را در «محمع نمایندگان استان» خوب توصیف کرده و گفته است: ما در مجمع نمایندگان با اتحاد و همکاری با یکدیگر جلسات مختلفی با حضور مدیران و مسولان استانی و حتی وزرا در خصوص رفع مشکلات استان ترتیب داده‌ایم.

,

این سخنان نماینده مردم ارومیه، شاید از روی آدرس نادرستی باشد که همان رسانه‌ای وابسته و مشاورانش به وی داده‌اند، چراکه قطعا این‌چنین سخنانی را نه می‌توان موید موفقیت نمایندگان برشمرد و نه راهکاری برای حل مشکلات استان.

,

اینکه آقایان نمایندگان منتخب مردم جلساتی را از روی اجبار و بنابه دستورات جاری برگزار کنند و نتیجه آن همانند تمام ادوار گذشته مجلس به‌عنوان صورت‌مجلس و تنها برای ارائه به دبیرخانه مجلس امضا شود قطعا چندان اقدام شاهکاری نیست!

,

بالاخره نماینده‌ای که نه ارتباط مناسب با دیگر نمایندگان دارد و نه برای دیدار با مسئولین اثرگذار استانی و شهرستانی به خود زحمتی می‌دهد، نباید انتظار داشته باشد که مقبولیتی را کسب کند. البته این تنها از منظر تبلیغات برای نمایندگانی عرض می‌شود که در صدد تبلیغات بسیار پیش از موعد دوره بعدی مجلس هستند و در این زمینه از هیچ تلاشی نیز دریغ نمی‌کنند!

,

به هرحال شاید اگر نمایندگان محترم به‌جای این‌همه حساسیت در مورد انتقادات برحق و حاشیه‌سازی‌های رسانه‌ای و میدانی، اندکی از زمان خود را بر روی مشکلات عمده و خرده استان و شهرستان متمرکز می‌کردند، اکنون اوضاع بودجه‌ای، اقتصادی، سیاسی و سایر زمینه‌ها در استان متفاوت‌تر از شرایط موجود بود.

,

سخن پایانی این‌که؛ نمایندگان محترم دقت و توجه کافی داشته‌باشند که مردم طالب اتحاد عملی میان این عزیزان برای حل و فصل مشکلات استان و شهرستان‌های مختلف هستند نه فقط شعاردهی و توسل به سخنان نمایشی در این مورد!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه