اخبار داغ

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد خطاب به دولت یازدهم؛

رییس جمهور باید عینک خوش بینی را بردارد و مشکلات اقتصادی کشور را ببیند

رییس جمهور باید عینک خوش بینی را بردارد و مشکلات اقتصادی کشور را ببیند
مرتضایی مطرح کرد:طبق پیش بینی مدبرانه مقام معظم رهبری کلید حل مشکلات در ژنو و وین نبود و برجام نتوانست اقتصاد ایران را بهبود ببخشد.برخی از مسئولین نظام باید به این نقطه برسند که راه حل مشکلات کشور در خارج از مرزها نیست.باید به توانمندی های علمی و اقتصادی جوانان داخل کشور تکیه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ سید مهدی مرتضایی جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد در واکنش به یکسالگی توافق برجام مطرح کرد: برجام مطمئنا یکی از مهمترین پدیده های سیاسی و اقتصادی بعد از انقلاب اسلامی است.بعد از یکسال باید این توافق منصفانه ارزیابی و بررسی شود و کارنامه برجام برای هر انسان منصفی قابل قبول نیست.
 
وی ادامه داد: برجام طبق آن چیزی که دولت وعده داده بود اجرایی نشد. کشور همچنان درگیر مشکلات عمیق اقتصادی است.
 
وی مطرح کرد: امروزه میان مسئولان کشوری و مذاکره کنندگان و همچنین مردم بدعهدی آمریکا تبدیل به گفتمان مشترکی شده است. این توافق علاوه بر اینکه جهشی را د راقتصاد ایجاد نکرد بلکه هزینه های بسیاری نیز برای کشور در برداشت.
 
وی افزود: رئیس محترم جمهور در صحبتهای خود در نشست خبری دیروز بازهم به اثرات مثبت اقتصادی برجام اشاره کرد و اینکه منتقدان حتما عینک بزنند تا اثرات برجام را ببینند.
 
مرتضایی بیان کرد: رییس جمهور باید عینک خوش بینی را نسبت به این قضیه بردارد و واقعیاتی مانند افزون شدن مشکلات اقتصادی کشور، افزایش 8/1 نرخ بیکاری تابستان 95 نسبت به تابستان 94 بنا به گزارش مرکز امار و جمع تر و محدودتر شدن سفره معیشتی مردم بر اساس آمار بانک مرکزی را بهتر ببیند.
 
او اظهار داشت: مشکل اساسی در این حوزه محاسبات و دیدگاه مبنایی غلط است. برخی فکر می کند رابطه با آمریکا بر اساس سوء تفاهمات ومسایل جزیی است که قابل مذاکره است و می توان تمامی آنها را حل شود. ولی باید بدانند که عداوت آمریکا با جمهوری اسلامی یک دشمنی ایدئولوژیک است. دولت آمریکا با ماهیت جمهوری اسلامی ایران مشکل دارد.
 
این فعال دانشجویی ادامه داد: ما زحمات تیم مذاکره کننده را قدر می دانیم ولی این زحمات در راستای راهبرد غلطی صرف شد.
وی مطرح کرد: شکست پروژه برجام در دولت فعلی امریکا که خود را مدافع ان می داند رخ داده است.از همان بدو توافق محدویت  ویزا،تمدید تحریم های ISA ، وضع تحریم های جدید، تمدید وضعیت اضطرار ملی علیه ایران و حتی صحبت های اخیر سخنگوی کاخ سفید مبنی براینکه ماهیچ تعهد  و تضمینی نسبت به تعهد دولت آینده درمورد برجام نداریم، مواردی از اقدامات ضد برجامی آمریکاست.
 
وی گفت: افراد کابینه دولت جدید آمریکا نیز افراد ایران ستیزی هستند که حداقل واکنش آنها بازبینی و تعدیل توافق است. طبق فرموده مقام معظم رهبری خوش خیالان آمریکایی فکر می کنند که توافق 10 تا 12 سال طول می کشد که اینطور نخواهد بود. البته در مورد رویکرد خصمانه و وقیحانه آمریکا رویکرد منفعلانه مسئولین نیز موثر بوده  است.عدم واکنش مناسب و قاطع نسبت به بدعهدی هاْ آمریکا آنها را گستاخ کرده است که نمونه ای از آن جلسه بی نتیجه کمیسیون مشترک برجام در وین بود که مجدد به قول آمریکایی ها اعتماد شد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم و مسئولین باید به این نگاه مشترک برسند که باید به ظرفیت ها، استعداد ها و توانمندی های علمی و اقتصادی داخل کشور تکیه کرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ISA,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه