اخبار داغ

بررسی مشکلات روستاهای شهرستان مهدیشهر؛

آرتد، روستایی در مسیر آب ولی بی بهره از آب شرب

آرتد، روستایی در مسیر آب ولی بی بهره از آب شرب
رئیس شورای اسلامی روستای آرتد با بیان اینکه این روستا آب شرب ندارد و مردم آب مصرفی خود را از شهر می آورند، گفت: این در حالی است که آرتد در مسیر انتقال آب تونل روزیه قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیزوا، روستای آرتد در25کیلومتری مهدیشهر و18 کیلومتری بخش شهمیرزاد قرار دارد.این روستا از روستاهای دهستان چاشم است و دارای آب وهوایی معتدل وکوهستانی  در تابستان و سرد در زمستان می باشد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

جمعیت این روستا طبق سر شماری سال 1390 بالغ بر 25 خانوار است که در تابستان افزایش یافته  و بیش از50 خانوار با 180 نفر جمعیت می رسد .

,

این روستا در مسیر انتقال آب چشمه روزیه به سمنان قرار دارد ولی متاسفانه مردمان این روستا محروم از آب آشامیدنی هستند.

,

در همین خصوص جهانگیر ابویی رئیس شورای اسلامی روستای آرتد در گفتگو با خبرنگار نیزوا اظهار کرد: یکی از اساسی ترین مشکلات این روستا نداشتن آب آشامیدنی است که مردم از این نظر در رنج هستند.

,

وی تصریح کرد: متاسفانه با پیگیری های متعددی که انجام دادیم اما برای آب آشامیدنی روستا اقدامی صورت نگرفته و با توجه به نزدیکی به تونل آب چشمه روزیه اما روستای آرتد از آب آشامیدنی بی بهره است و اکثریت مردم آب مصرفی خود را از شهر می آورند.

,

رئیس شورای اسلامی روستای آرتد ادامه داد: مثلا آب لوله کشی داریم اما این لوله کشی را 30 سال پیش اداره عشایری مهدیشهر انجام داده بوده که الآن فرسوده و شکسته شده و انواع حیوانات در آن تخم ریزی کرده اند و آب فاقد بهداشت است.

,

ابویی اضافه کرد: البته این آب لوله کشی شده آب کشاورزی است و اگر هم کسی بخواهد مصرف کند از آنجایی که آب کشاورزی می باشد باعث بیماری می شود از طرفی هم همین آب کشاورزی را کمبود داریم.

,

وی افزود: ما نزدیک تونل آب روزیه و در مسیر انتقال آب هستیم و اگر یک انشعاب از آن آب را به ما بدهند ما مشکل مان رفع می شود اما متاسفانه مسئولین اقدام نمی کنند.

,

رئیس شورای روستای آرتد به دیگر مشکل روستا اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه 3 سال از کشیدن نقشه طرح هادی روستایی می گذرد ولی این طرح در رو ستا اجرا نشده وهیچ اداره ای هم برای اقدامات بعدی قدم نمی گذارند ومی گویند اول باید طرح هادی در روستا اجرا شود.

,

ابویی با بیان اینکه با داشتن چند رودخانه در روستا هیچ پل ارتباطی تعبیه نشده و با آمدن سیل رفت و آمد به مشکل بر می خورد، اظهار کرد: این کارها تا قبل از کشیدن نقشه طرح هادی به عهده جهاد بود ولی بعد از طراحی نقشه به عهده بنیاد مسکن می باشد و باید اقدامات را انجام دهد.  

,

وی در خصوص وضعیت جاده دسترسی به روستا، بیان کرد: جاده اصلی چون در مسیر روستای چاشم واقع شده خوب است ولی جاده فرعیآرتد که از جاده اصلی چند کیلومتری فاصله دارد خاکی و نامناسب است که با یک بارندگی مشکل ساز می شود.

,

رئیس شورای روستای آرتد با بیان اینکه هیچ امکانات رفاهی در روستا نداریم، تصریح کرد: فقط برای آنتن تلفن همراه با پیگیری های که انجام دادیم تازه مکانی آماده کردیم  و قرار است دکل آن را آنجا نصب کنند ولی از بقیه امکانات رفاهی بی بهره هستیم.

,

ابویی اذعان کرد: روستای دارای محرومیت های خاصی می باشد و در جواب این همه پیگیری برای رفع آن، مسئولین فقط وعده آینده را به ما می دهند  و عملا کاری صورت نگرفته است.

,

وی با اشاره به مهاجرت مردم از روستا، گفت: بعد از انقلاب باغداری در این روستا پیشرفت زیادی کرده وجوانان با حمایت از باغداری به روستا آمده اند و بعضی ها هم نیم فصلی در اینجا ساکن می شوند ولی به دلیل مشکل آب شرب مهاجرت می کنند وبه شهر می روند.

,

رئیس شورای روستای آرتد  خاطر نشان کرد: در حال حاضر به دلیل نبود آب کافی برای کشاورزی زمین ها دارد خشک می شود که برای تامین آب کشاورزی پیشنهاد دادیم که یک سد ذخیره آب بزنند تا در زمستان و تابستان از آن استفاده کنیم که این کار را هم انجام ندادند.

,

ابویی اکثر مشکلات روستا را ناشی از نبود آب شرب و کمبود آب کشاورزی دانست و ادامه داد: از مسئولین می خواهم برای تامین آب شرب روستا، یک انشعاب از تونل روزیه بگیرند و به روستا بیاورندو یا یک چاه برای ما حفر کنند تا مشکل ما حل شود.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه