اخبار داغ

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

حضور کمی و کیفی جوانان در مساجد ارتقا یافته است

حضور کمی و کیفی جوانان در مساجد ارتقا یافته است
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: حضور کمی و کیفی جوانان در مساجد، برنامه‌های مذهبی و فرهنگی ارتقا یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص نیوز؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار حسین سالاری معاون ستاد ‌عالی کانون‌های  فرهنگی هنری مساجد کشور و حجت‌الاسلام رمضانی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اظهار کرد: قرآن کریم خادمی در مساجد و امور دین را یکی از افتخارات حضرت ابراهیم (ع) معرفی کرده است و این مهم گویای اهمیت خدمت در حوزه مساجد و دین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص نیوز؛,

وی تصریح کرد: طبق منابع دینی، خدمت در مساجد موقعیت بسیار بالایی برای انسان محسوب می‌شود و اگر آن را به خوبی درک کنیم همواره برای خدمت در مساجد پیش‌قدم خواهیم شد.

,

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که نباید صرفاً به واسطه مسئولیت‌هایی که بر عهده داریم در حوزه دین فعالیت کنیم، گفت: خادمی در حوزه مسجد و دین زمانی ارزش و منزلت بیشتری می‌یابد که صرفاً به خاطر مسئولیت‌های که به واسطه آن حقوقی دریافت می‌کنیم، نباشد.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که استقبال جوانان هر روز از نماز بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که شرکت دانشجویان و جوانان ما در نمازهای جماعت رو به افزایش است، به طوری‌که در برخی از دانشگاه‌های استان در دو نوبت نماز جماعت برگزار می‌شود.

,

 

,

, ,

 

,

وی با تأکید بر این‌که حضور کمی و کیفی جوانان در مساجد و برنامه‌های مذهبی و فرهنگی ارتقا یافته است، افزود: در حوزه‌های دیگر دینی و مذهبی هم شاهد ارتقای کمی و کیفی حضور جوانان هستیم و این نوید آینده‌ای روشن و امیدبخش را می‌دهد.

,

عابدینی با اشاره به اهمیت نماز در اسلام، عنوان کرد: در منابع دین اسلام تأکید شده است که نماز ستون دین است و اگر این عمل عبادی مورد قبول حق‌تعالی قرار گیرد، سایر اعمال نیز پذیرفته می‌شود.

,

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که نماز خواندن به تنهایی جامعه را از گرفتاری‌ها و مشکلات نجات نخواهد داد، ابراز داشت: نماز زمانی جامعه را از فحشا و منکر و سایر انحرافات حفظ می‌کند که اقامه شود.

,

وی در این خصوص افزود: اگر نماز در جامعه‌ای اقامه شود، شایسته‌سالاری در آن رواج می‌یابد و دزدی، رشوه‌خواری، طلاق، اختلاس و بسیاری از انحرافات و گرفتاری‌های دیگر از آن دور می‌ماند.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: جامعه‌ای که در آن نماز اقامه می‌شود، با پیشرفت و تحول روبرو خواهد شد و در چنین جامعه‌ای هیچ کارفرمایی حق کارگر خود را ضایع نمی‌کند و کرامت‌ها حفظ می‌شود.

,

آیت‌الله عابدینی اذعان کرد: اقامه نماز به معنای اقامه عدالت، دلسوزی برای مردم، ریشه کن شدن رشوه‌خواری، پارتی‌بازی، اختلاس و حقوق‌های نجومی است.

,

وی اظهار کرد: امام علی (ع) فرموده‌اند باید معیشت مسئولان با ضعیف‌ترین مردم جامعه هماهنگی داشته باشد.

,

در ابتدای این دیدار آقای حسین سالاری، معاون ستاد ‌عالی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور و حجت‌الاسلام رمضانی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین گزارشی از برنامه‌های خود ارائه کردند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه